Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jeg vil være en partypooper men er TMX egentlig egnet for norsk klima ???

Startet av Diravi, mandag 08. februar 2016, klokken 21:11

« forrige - neste »

Diravi

Ser at Tesla nå har tatt bort informasjon om forventet levering på bestillingssiden for Model S.

Sist gang jeg sjekket dette var bestillingstiden en god del redusert fra det den lå på etter at D-versjonene (og deretter 70D) ble lansert - da var den jo oppe i fem-seks måneder på det verste. Her utpå høsten var den vel under to måneder - og nå altså ingen informasjon.

Tesla leverte i underkant av det totale produksjonsmålet for 2015, og naturlig nok var nesten all leveranse Model S siden X knapt er sluppet.

Kan dette bety at Model S-salget har falt, og at Tesla produserte opp køen av bestillinger før nyttår for å komme nærmest mulig salgsmålet for 2015?

Jeg har bestilt utsatt levering selv - hva får andre opp som nylig har bestilt, og som ba om raskest mulig levering?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Øyvind.h

Jeg bestilte og bekreftet en bil i slutten av november.
Forventet levering slutten av feb/mars.
I følge MyTesla er ikke engang bilen påbegynt. Står i produksjonskø.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MrBacardi

Hm.. hva mener du med borte? Det står jo "Mars levering" rett til venstre for "Bestill"-knappen.

Jeg bekreftet i starten av november, bilen er produsert og skal med båt som er her i begynnelsen av februar.
Så man må nok bestille ganske umiddelbart for å rekke å få bilen i mars, tipper leveringsestimatet straks hopper et hakk videre.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Tin

Diravi

Sitat fra: MrBacardi på mandag 04. januar 2016, klokken 20:20
Hm.. hva mener du med borte? Det står jo "Mars levering" rett til venstre for "Bestill"-knappen.

Jeg bekreftet i starten av november, bilen er produsert og skal med båt som er her i begynnelsen av februar.
Så man må nok bestille ganske umiddelbart for å rekke å få bilen i mars, tipper leveringsestimatet straks hopper et hakk videre.

Hm, har jeg blitt blind?  :o Jeg mente å huske at den sto rett under det enkelte alternativet tidligere, så jeg kikket etter den under rektangelet for "70D" og fant den ikke. Men her er det tydeligvis fortsatt minst to måneder ventetid da.

Salvesen

Sitat fra: Diravi på mandag 04. januar 2016, klokken 22:16
Sitat fra: MrBacardi på mandag 04. januar 2016, klokken 20:20

Hm, har jeg blitt blind?  :o Jeg mente å huske at den sto rett under det enkelte alternativet tidligere, så jeg kikket etter den under rektangelet for "70D" og fant den ikke. Men her er det tydeligvis fortsatt minst to måneder ventetid da.

Tviler på at de klarer å få ned ventetiden noe særlig, da må de begynne med flyfrakt eller noe. Min var i produksjon i en uke ca, tok ca 2 måneder og 1 uke før jeg fikk bilen. Så de 2 månedene er frakttiden.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Nesquik

Bekreftet 26.november. Sitter også fast i produksjonskø.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Tin

Amoss

Sitat fra: Diravi på mandag 04. januar 2016, klokken 19:27
Kan dette bety at Model S-salget har falt, og at Tesla produserte opp køen av bestillinger før nyttår for å komme nærmest mulig salgsmålet for 2015?

Husk at de øker produksjonstakten på Model S. At produksjonen av Model X ble utsatt gjorde vel heller at de økte produksjonen av Model S enda mer for å oppnå produksjonsmålet for 2015. Henger dårlig på greip å øke produksjonen kraftig dersom salget faller ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nesquik

Sitat fra: Tin på torsdag 07. januar 2016, klokken 21:28
Woho, endelig i produksjon...

Gratulerer! Ble det noen justering på leveringstiden nå som du har kommer et skritt videre?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Tin

Står fremdeles sen februar- mars... når jeg bekreftet var det februar...

RAW

Bekreftet 11.11, står fortsatt i kø. Noen som vet om de produserer like biler i bulk? Altså at de samler opp biler med like spesifikasjoner i samme prod-periode? Ser Nesquick sin S90D nettopp gikk i prod. håper de begynner på min S90D nå også.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

RAW

Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

oddbjoh

Da jeg la inn depositum sto det mars levering, nå er det plutselig blitt juni - er det noen som vet årsaken til denne forsinkelsen? Og hvorfor ser den ut til å gjelde kun 70D?

Diravi

Sitat fra: oddbjoh på fredag 05. februar 2016, klokken 19:23
Da jeg la inn depositum sto det mars levering, nå er det plutselig blitt juni - er det noen som vet årsaken til denne forsinkelsen? Og hvorfor ser den ut til å gjelde kun 70D?

Til sammenligning: Jeg bestilte min bil i august 2015 (for to prisoppganger siden) og avtalte levering april-mai. 28. Jan fikk jeg melding om at bilen er ferdig produsert og i går ringte Tesla og sa at den vil bli utlevert innen utgangen av mars. Og jeg har også bestilt 70D.

Mistenker at de forsøker å få med flest mulig biler på første kvartal av hensyn til aksjemarkedet. Men hvorfor da drøye din bil til juni?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA