Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Defekt umc, definisjonen av defekt, og kranglete service representanter

Startet av rmr, mandag 25. januar 2016, klokken 17:53

« forrige - neste »

rmr

Heisann

Må ha meg ett skistativ. Ser for meg ett som kan ta 6 par ski og kan låses.

Noen her som har anbefalinger?

Har sett på disse 2, antar disse kan passe på toppen av mine Whispbar? :

http://www.autoload.no/produkt/skiholdere/thule-739-extender-ski-og-snowboardstativ
http://autoload.no/produkt/skiholdere/nordrive-skiholder-proslider-evo-aluminium?tid=tilbudno

Tips til andre steder dette er rimeligere?

Takk for tips :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

KingKongKent

Kjøp skiboks, skistativ bråker så inni h...... at jeg byttet ut med Skiboks.
Så slipper du også nedgrisete ski fulle av salt med og rustne stålkanter.

Jeg hadde thule extender http://autoload.no/produkt/skiholdere/thule-739-extender-ski-og-snowboardstativ?tid=tilbudno

Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

rmr

Sitat fra: KingKongKent på tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:53

Jeg hadde thule extender http://autoload.no/produkt/skiholdere/thule-739-extender-ski-og-snowboardstativ?tid=tilbudno

Har alltid hatt skiboks , men bruker den ikke så veldig mye , så tenkte jeg skulle klare meg med ett skistativ nå...

Hadde du den Thule 739 Extender på Whispbar takstativ? Funket det ikke greit om man ser bort fra støy osv.?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

KingKongKent

Ja, det fungerte fint, men med Whispbar som er litt buet så får du ikke dratt ut stativet, så det blir på en måte låst. Mulig, det fins en løsning på det med en forhøyning eller noe.

Har de ennå, så bor du på i Oslo-området, kan du få kjøpe de billig av meg..;-)
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

rmr

Sitat fra: KingKongKent på tirsdag 22. desember 2015, klokken 11:02
Ja, det fungerte fint, men med Whispbar som er litt buet så får du ikke dratt ut stativet, så det blir på en måte låst. Mulig, det fins en løsning på det med en forhøyning eller noe.

Har de ennå, så bor du på i Oslo-området, kan du få kjøpe de billig av meg..;-)

Sender deg en PM :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

takktakk

Er det ikke smartest å bruke Whispbar sitt eget da? Det som heter WB300?

Det har i alle fall jeg montert på, og det fungerer helt strålende og er svært stille (i følge produsent det med minst luftmotstand på markedet).

Du får WB300 hos VW forhandlerne for godt under 2 000 kroner.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

SurSnasen

Sitat fra: KingKongKent på tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:53

Jeg er litt bob-bob i forhold til skiboks versus skistativ/holdere. Skiboks er definitivt mer støysvakt og aerodynamisk. Men for et par år siden fant jeg en irriterende ulempe: steinsprang på taket. Støtt og stadig hørte jeg steiner som kom mellom skiboksen og taket, og gjerne gjorde et par sprett de i mellom før steinene forsvant ut bak. Når bilen skulle poleres på våren etter at skiboksen var tatt av, fant jeg noen stygge hakk etter steinsprang.

rmr

Ingen som har erfaring med Whispbar WB300?

Fikk svar fra Autoload , og de anbefalte Whispbar WB300, mest grunnet veldig bra kvalitet.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

takktakk

Sitat fra: rmr på tirsdag 22. desember 2015, klokken 20:58
Ingen som har erfaring med Whispbar WB300?

Fikk svar fra Autoload , og de anbefalte Whispbar WB300, mest grunnet veldig bra kvalitet.

Tja... Hvis du ser litt lenger opp i tråden så har jeg vel svart at det er den rette løsningen i mine øyne. Har hatt det på bilen en tur til fjells og det var helt strålende. Av latskapsårsaker står det på ennå, men jeg tar det nok av og på dersom det går noen uker mellom hver tur. Fort gjort - og det er da ikke nødvendig å demontere WB300. Du tar bare av selve barene på bilen og lar stativet bli sittende på. Da slipper du også å justere posisjon i forhold til hverandre fra gang til gang.

Jeg er spesielt fornøyd med at luftmotstanden er så lav at denne løsningen knapt lager lyd, både med og uten ski. Når det er ski i stativet og en (slalom)binding vender nedover så kan du nok ikke åpne soltaket, men det kan fint brukes selv om stativet er på bare det ikke vender bindinger nedover. Med langrennski vil jo ikke dette være tema, og med bare noen få ski kan alle bindinger vende oppover. Det er vel uansett mer et tema til påske enn det er nå.

Jeg mener WB300 er en strålende løsning og anbefaler det. Selges hos VW for 1 795 nå. Det var rimeligere enn hos Autoload sist jeg sjekket.

Lykke til med valget!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

plvr

Har også WB300 som jeg kjøpte på autoload. Har kjørt med det noen uker, men foreløpig lite med skiene montert. Merker ingen ulyd og synes det virker bra. Enkelt å ta av og på er det og.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

rmr

takktakk , beklager det , jeg leste nok litt for fort :) Takk for utfyllende informasjon , går i retning Whispbar da :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

krister461

Pakket opp mine WB300 i dag. Ser de kan monteres med enten klemmer eller T-spor. Hva anbefales?

T-spor er universelt, men med klemmer vil de trolig sitte lavere.

plvr

Jeg brukte t-sporene. Om du monterer lavere er det god sjanse for at nedadvendt alpinbinding tar i glasstaket.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

rmr

Ikke fått bestilt WB300 enda. Hvor har folket handlet dette til best pris? Autoload.no selger til 2199,-, Var innom en Møller butikk , men de kunne ikke sjekke pris før de hadde ett reg nummer på en VW , fortalte fint at jeg ikke hadde VW.....da ble det vanskelig å handle der sa dele selger. Måtte bare flire og gikk hjem :-)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

ihlhaug

VW, Audi og Skoda selger de for 1799,-, men har ikke på lager. Sendte mail i forrige uke og de har i bestilling.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA