Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøp av elbil

Startet av Toonster, søndag 24. januar 2016, klokken 16:32

« forrige - neste »

dosmont

Sitat fra: FU73 på mandag 21. desember 2015, klokken 22:24
da vi har familiemedlemskap med Applemusic, så kunne jeg egentlig tenkt meg det jeg. kunne vært kjekt å brukt spillelistene jeg har der uten å koble til telefonen til bilen.

Det tror jeg aldri kommer til å skje.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

joda

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 21. desember 2015, klokken 22:06
Spotify Premium? Vet ikke om The Verge da vet det det er offline og ad free og bare slenger premium ut i luften
http://www.theverge.com/2015/12/21/10636086/tesla-free-spotify-international-europe-australia-hong-kong
Det som ble sagt fra Spotify (ref. tidligere link i denne tråden) så følger det med et Spotify Premium abb. i bilene fra nå av. (sikkert et spesialtilpasset Premium abb. basert på avtalen mellom Tesla og Spotify)
Men om man ønsker å bytte til egen konto/abb. for å få over spillelister og slikt, så kan man gjøre det også.

Når det gjelder "Offline" avspilling, så tror jeg det ikke er med nå... men kanskje det kommer en opsjon for dette i fremtiden.
TMS 85D

joda

Sitat fra: fredag på mandag 21. desember 2015, klokken 22:46
Er det en Spotify-konto for bilen, eller er det mulighet for en Spotify-konto pr brukerprofil i bilen?

Det er nok en konto pr bil vil jeg tro, men god ide at de på sikt kunne fått på plass muligheten til å lagre Spotify konto på brukerprofilen i bilen. (om det da ikke er på plass allerede.. må testes når SW kommer..)
TMS 85D

Pompel

Det som har er vist frem av kontoinnstillinger viser at man kan logge på med egen Premium-konto, eller bruke en Teslakonto som er tilknyttet bilen (og som man da ikke kan bruke på andre enheter for spillelisteadministrasjon).

Selv troooor jeg at jeg kommer til å holde meg til Apple Music pga familiekonto og Apple TV og så bruke Teslakontoen for Spotify i bilen. Jeg lytter stort sett til album eller ferdig-spillelister og tror da at Teslakontoen holder.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Kavorka

Ahhh.. Endelig!

Må vente på neste oppdatering da. Det kan føles lenge :(

jkirkebo

Sitat fra: joda på mandag 21. desember 2015, klokken 22:53
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 21. desember 2015, klokken 22:06
Spotify Premium? Vet ikke om The Verge da vet det det er offline og ad free og bare slenger premium ut i luften
http://www.theverge.com/2015/12/21/10636086/tesla-free-spotify-international-europe-australia-hong-kong
Det som ble sagt fra Spotify (ref. tidligere link i denne tråden) så følger det med et Spotify Premium abb. i bilene fra nå av. (sikkert et spesialtilpasset Premium abb. basert på avtalen mellom Tesla og Spotify)
Men om man ønsker å bytte til egen konto/abb. for å få over spillelister og slikt, så kan man gjøre det også.

Når det gjelder "Offline" avspilling, så tror jeg det ikke er med nå... men kanskje det kommer en opsjon for dette i fremtiden.

Får håpe det, for uten det er den lite brukbar for min del. Befinner meg for ofte i EDGE-land med tilhørende dårlig streaming-kvalitet. Så da blir det nok å fortsette å streame via mobilen foreløpig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trustno1

Noen som vet om man også kan bruke radiofunksjonaliteten i spotify, samt lagre spor man hører på? Personlig så syntes jeg bilen er ett ypperlig sted å oppdage ny musikk. Problemet er bare at det ikke er spesielt trafikksikkert å drive å fikle med telefonen for å lagre spor.

lunitiks

Sitat fra: kvasbo på mandag 21. desember 2015, klokken 21:54
Blir spennende å se hvor bra dette virker. Sånn jeg ser det er det to muligheter her:

1) Man har hevet seg rundt og laget dette ila de siste to månedene, altså etter at rdio varslet at de skulle stenge ned
2) Man har jobbet med dette lenge men fremskyndet release siden rdio nå forsvinner.

Håper på nummer 2 og at man var sånn ca. ferdig uansett, for én ting er sikkert - å lage en skikkelig integrasjon av denne typen tar litt tid.

Enig. Kan likevel tenkes en mellomting: Som kunde har kanskje Tesla fått/skaffet seg opplysninger om rdios fremtidsutsikter tidligere enn mobben ellers
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Toonster

Sitat fra: joda på mandag 21. desember 2015, klokken 22:58
Sitat fra: fredag på mandag 21. desember 2015, klokken 22:46
Er det en Spotify-konto for bilen, eller er det mulighet for en Spotify-konto pr brukerprofil i bilen?

Det er nok en konto pr bil vil jeg tro, men god ide at de på sikt kunne fått på plass muligheten til å lagre Spotify konto på brukerprofilen i bilen. (om det da ikke er på plass allerede.. må testes når SW kommer..)

Hva er egentlig poenget med hver sin Spotify konto? I utgangspunktet holder det vel å lage egne spillelister, ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det er :)

Alternativt kan man jo lage egne profiler i Spotify, som igjen kan velges i bilens brukerprofil.

Cato76

Sitat fra: Trustno1 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 00:09
Noen som vet om man også kan bruke radiofunksjonaliteten i spotify, samt lagre spor man hører på? Personlig så syntes jeg bilen er ett ypperlig sted å oppdage ny musikk. Problemet er bare at det ikke er spesielt trafikksikkert å drive å fikle med telefonen for å lagre spor.

Det er vel fortsatt Tunein som leverer net-radio til Tesla. Og denne synest jeg fungerer meget godt  ;) http://tunein.com/
Ser frem til Spotify, og regner med at en kan spille hele plater slik som det fungerer ellers på min Spotify-konto  8)

Er det noen som har fått oppdatering i dag?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

bernta

Sitat fra: MeTesla på mandag 21. desember 2015, klokken 16:43
...men ingen av oss har jo 4G da....

Ja, hvordan blir dette? Ligger det da også i kortene at det blir en oppgradering til 4G?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

oleredv

Sitat fra: Trustno1 på tirsdag 22. desember 2015, klokken 00:09

Fra mailen vi fikk i går:
"Du kan også gå inn i ditt eget Spotify-musikkbibliotek, lagre låter og album og følge artister, spillelister og radiostasjoner."
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

fonberg

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:26
Noen som har mottatt  den nye oppdateringen ?

Det ryktes at Spotify vil pushes ut sist til P85D-sutrekoppene  ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Ljosdal

Jeg har ikke en gang fått mail om denne oppdateringen enda.
Svart P85 Signature #88

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA