Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av fws, fredag 08. januar 2016, klokken 16:35

« forrige - neste »

fws

Siden Nissan skal ha utvidet serverkapasiteten. Så tenkte jeg å få mer konkrete tall på bordet. I stede for å klage over at det ikke fungerer, kan man heller bruke denne tråden til å si når det sist fungerte/ ikke fungerte.
Jeg kunne selfølgelig laget et excel ark istede, men tenkte det kunne være greit å samle fakta på et sted. Så har vi en bedre sak hvis ting ikke skulle fungere.

Siden i går har alt fungert for min del, så håper jeg det fortsetter. Bruker forøvrig Leaf link og Leaf commander

2. Desember: 06.25 Oppdatering og klimaanlegg fungerte
3. Desember: 07.09 Oppdatering og klimaanlegg fungerte
4. Desember: 07.30 Oppdatering fungerte først etter 3. forsøk. Start av lading fungerte
7. Desember: 07.57 Oppdatering og klimaanlegg fungerte
8. Desember: 06.47 Oppdatering, lading og klimaanlegg fungerte
9. Desember: 07.20 Oppdatering og klimaanlegg fungerte
10. Desember: 06.40 Oppdatering, lading og klimaanlegg fungerte
11. Desember: 06.33 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg ikke prøvd
14. Desember: 06.37 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.00) fungerte
15. Desember: 07.12 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (ca. 08.00) fungerte ikke! minst 10 forsøk
16. Desember: 06.24 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.40) fungerte
17. Desember: 07.28 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.10) fungerte
18. Desember: 07.38 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.24) fungerte
Juleferie!
06. Januar: 07.09 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.00) fungerte
07. Januar: 06.36 Oppdatering (måtte prøve fire ganger). lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.34) fungerte
08. Januar: 07.13 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.29) fungerte
11. Januar: 07.44 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.28) fungerte
12. Januar: 07.11 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.19) fungerte
13. Januar: 08.11 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.30) fungerte ikke. Men trykket ikke "oppdater" først
14. Januar: 06.53 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.38) fungerte
15. Januar: 06.28 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.36) fungerte
18. Januar: 06.53 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.18) fungerte
19. Januar: 06.41 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.04) fungerte
20. Januar: 07.50 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.30) fungerte
21. Januar: 06.32 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.38) fungerte
22. Januar: 06.29 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 07.50) fungerte
25. Januar: 07.25 Oppdatering og lading fungerte. Klimaanlegg (satt på 08.50) fungerte

Jeg kommer til å oppdatere dette innlegget i stede for å lage nytt innlegg ver dag.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

ThomasEL

Jeg bruker vel og merke Leaf Link appen, men går jo uansett gjennom Nissans Carwingsserver.

02.11.15 Ca kl 05:30: Fungerte å slå på lading (overstyring av timer via app)
02.11.15 Ca kl 08:45: Fungerte å slå på klima
02.11.15 Diverse ganger i løpet av dagen: Fungerte å få statusoppdatering
03.11.15 Ca kl 07:15: Fungerte å slå på klima

Foreløpig lovende, men føler meg LANGT FRA trygg :P :P
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Småfly

Via leaf manager og asia server her:

- 02.12 ca 08.00 2 start av klima ok
- 02.12 ca 16.00 2 start av klima ok
- 03.12 ca 08.00 2 start av klima ok

Så langt ingen bom siden i går og det går kjapt, ser veldig lovende ut. Det er noe helt annet enn før desember hvor man følte lykken strømme på hvis klima mot alle forventninger skulle starte :)

RuneW

Leaf Manager kl. 10:30

Om jeg trykker "Oppdater" i appen står det "Leser data fra server..." i evigheter før den feiler med "Ga opp: Ingen nye oppdaterte bil-data fra server".

Prøvd både Euro og Asia-server

Carwings 10:35
Prøvde Oppdater under Oppdater-fanen. Da står det oppdaterer og "bildens status ble oppdatert suksessfullt", noe jeg tror er en overdrivelse. På hovedbildet står det da nederst "oppdater 02 des. kl 11:09". Regner med at det skulle ha stått "Oppdatert" og antar jeg dette betyr resultatet fra siste oppdatering?

Uansett er det fra i går og da kan jeg vel konkludere med at verkern Leaf Manager eller Carwings fungerer for meg.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Einar_S

Carwings. Vi holder oss vel til den, det er jo den offisielle Nissan appen.

3.12.15, 10:47: Jeg ber om oppdatering. Den påstår det ble suksess, men nederst står tidspunkt fra i går kveld. Og ladedata stemmer med i går kveld, ikke nå.

Så ikke bare feiler oppdateringen, men den skjønner ikke selv at det feilet, og juger for meg!
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Ebbe

#5
Etter en lang og hyggelig samtale med Nissan ved Marina Meneas Bakkum er jeg nå overbevist om at Nissan endelig tar grep i forhold til Carwings! For meg så virker det som Nissan Norge har talt til døve ører i Japan i flere år.
Men nå er dette tatt til høyeste hold, og det er allerede gjort forandringer som bør medføre vesentlige forbedringer fra i dag 03.12.2015.
Det vil også komme en ny løsning innom ikke for lang tid, og slik jeg forstod det også mulig å benytte på eldre biler!
Og ja det virket i morges for meg, så dette er lovende!
P39240

Electrix

Sitat fra: Einar_S på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:49
Carwings. Vi holder oss vel til den, det er jo den offisielle Nissan appen.

3.12.15, 10:47: Jeg ber om oppdatering. Den påstår det ble suksess, men nederst står tidspunkt fra i går kveld. Og ladedata stemmer med i går kveld, ikke nå.

Så ikke bare feiler oppdateringen, men den skjønner ikke selv at det feilet, og juger for meg!
Jeg har hatt det på lignende måte i lange tider, den sier at oppdatering var ok, men viser data fra forrige gang jeg ba om oppdatering. Sånn virker den ennå, men nå holder det å oppdatere på nytt ca 1 minutt senere, så får jeg data som er relevant. Det har virket bra for meg de siste dagene, forvarming har også fungert i virkeligheten selv om carwings svarer med at det ikke gikk...

Jeg skal begynne å ta noen tester, har egentlig ikke brukt dette på lenge pga det har vært så mye feil.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

RuneW

Sitat fra: Einar_S på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:49
Carwings. Vi holder oss vel til den, det er jo den offisielle Nissan appen.

Carwings er litt mer enn appen da, men...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Are

Etter mange uker med ikke-fungerende apper (carwings og leaflink), har jeg nå hatt flere dager med velfungerende leaflink. Carwings fungerer ikke.
Det som gjorde at ting plutselig funker, er at jeg byttet passord på you+nissan-siden (og på appene, naturligvis). Kan ikke begripe hvorfor det skulle løse problemet, men foreløpig har det faktisk gjort det.

qualbeen

Sitat fra: Electrix på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:01
Sitat fra: Einar_S på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:49
Carwings. Vi holder oss vel til den, det er jo den offisielle Nissan appen.

3.12.15, 10:47: Jeg ber om oppdatering. Den påstår det ble suksess, men nederst står tidspunkt fra i går kveld. Og ladedata stemmer med i går kveld, ikke nå.

Så ikke bare feiler oppdateringen, men den skjønner ikke selv at det feilet, og juger for meg!
Jeg har hatt det på lignende måte i lange tider, den sier at oppdatering var ok, men viser data fra forrige gang jeg ba om oppdatering. Sånn virker den ennå, men nå holder det å oppdatere på nytt ca 1 minutt senere, så får jeg data som er relevant. Det har virket bra for meg de siste dagene, forvarming har også fungert i virkeligheten selv om carwings svarer med at det ikke gikk...

Jeg skal begynne å ta noen tester, har egentlig ikke brukt dette på lenge pga det har vært så mye feil.

Jeg opplever nøyaktig det samme. Aktivering av klima fungerer strålende. Tidligere var det helt tilfeldig om klimaanlegget slo seg på eller ei, men i det siste har det fungert knirkefritt hver gang!  :D

Når det gjelder batteri-status, returneres som oftest status for nest-siste oppdatering. Dette er heldigvis enkelt å komme seg rundt. Her er fremgangsmåte:
- Be om oppdatering (ca 20-30 sekunder senere hentes ned gammel data)
- Vent 2-3 minutter
- Be om oppdatering (ca 20-30 sekunder senere hentes ned ny data)




Akkurat hvorfor det har blitt slik, kan man jo bare spekulere i.
Min gjetting: Sannsynligvis har de bygd inn en cache som holder på siste batteristatus. Når vi ber om oppdatering, får vi data fra denne cachen, i steden for live fra bilen. Noen minutter senere har cachen så blitt invalidert (les: overskrevet med ny data).

Dessverre virker ikke de andre app'ene lenger, men så lenge jeg får startet klimaanlegg, er jeg egentlig happy ...

olemorten76

Bruker utelukkende leaflink da det går vesentlig raskere enn carwings. Jeg kan ikke huske å ha hatt et eneste feilslag siden månedsskiftet, hverken på statusoppdatering eller klimestart/timer. Dette har blitt brukt i de typisk belastede tidsrommene. Jeg har litt trua faktisk. Det går ikke nevneverdig raskere, men det skyldes vel kanskje heller hardware-begrensninger i bilen? Det viktigste for meg er uansett at det er stabilt og forutsigbart, og synes jeg ser en klar tendens nå.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

ThomasEL

For fjerde dagen på rad (altså alle dagene i desember) fungerer det helt fint for meg også (bruker Leaf Link).
Lovende, men for tidlig med hallelujastemning.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Ebbe

Nissan sin app for iPhone er sist oppdatert 1. Juli 2015, altså til OS 8.3 Leaf Link er oppdatert 12. Oktober 2015, så her har Nissan også en jobb å gjøre som garantert har noe å se med bruk/stabilitet på appen!
P39240

fws

Da var desember forbi, og feilprosenten er vesentlig forbedret! Kun hatt problemer to ganger.
(Se første innlegg)
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

RuneW

Jeg opplever at Ev Connect/Carwings fungerer 100% av gangene til start av oppvarming av bilen.

Men synes det er rimelig håpløst at man må gjennom minst en runde med...

"Sending request
PLEASE WAIT"

...før man i det hele tatt kan trykke på klima-knappen.

I tillegg opplever jeg nesten alltid at jeg må logge meg på på nytt for i det hele tatt å kunne bruke EV Connect. Nei, jeg er ikke logget av, men må gjøre en logg av/logg på-operasjon for å få appen til å virke, selv om jeg har huket av både "Husk meg" og "Hold meg innlogget" aldri så mye. Det er heller ikke uvanlig at appen har crashet.


Så en helt vanlig runde for å få startet klimaanlegget er for meg:

1. Åpne appen
2. Se at den er uvirksom og krever log off/on
3. Trykke menyknappen oppe til venstre [trykkteller: 1]
4. Trykke sign-out  [trykkteller: 2]
5. Trykke "Yes" på spørsmål om jeg vil logge av [trykkteller: 3]
6. Trykke log in [trykkteller: 4]
7. Trykke vekk keyboardet som (selvsagt) er i veien for OK-knappen [trykkteller: 5]
8. Trykke OK [trykkteller: 6]
9. Vente på "sender forespørsel"...
10. Trykke på klimaknappen [trykkteller: 7]
11. Vente på "sending request"...
12. Trykke på "Turn climate on" [trykkteller: 8]

Ikke akkurat smooth...

Noen andre som til stadighet må gjøre denne log off-operasjonen?

Har en Samsung Galaxy S5
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA