Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

motorfeil

Startet av janhelge, mandag 07. juni 2010, klokken 17:58

« forrige - neste »

janhelge

Jeg fikk en henvendelse på epost vedrørende reservedeler. Jeg poster henvendelsen her på forumet i håp om at noen kan svare:...

... Men det viktigste denne gangen er panelet hvor ladeinntaket er festet under frontruta. Det begynner å sprekke opp slik at ladeinntaket svikter når jeg forsøker å sette inn ladeledningen og "forsvinner" snart under panseret.

Vet du hvor jeg kan få kjøpt en ny panelplate (den sorte som sitter under vindusviskeren langs hele frontvinduet). Automotive skulle ha ca. 2200,- for kun platen, så kommer jobben i tillegg! Alternativet er muligens å forsterke selve hullet (festepunktet )hvor ladeinntaket er, har du noe forslag til hvordan?

Vet at du har den "amerikanske" versjonen med ladeinntak på siden (som trolig er mer robust enn mitt), og at du kanskje ikke får dette problemet.

Uansett kan det være greit å vite hvor man kan få tak i reservedeler etter hvert :-O, for det er mye av plasten som begynner å sprekke opp rundt omkring.

Hører gjerne fra deg for råd.

Er det noen som har forslag til hvordan dette kan/bør utbedres.
Med vennlig hilsen Jan Helge
Først Th!nk, men nå iMiev.

cra

Jeg hadde samme problemet, og fikset det slik:

1. Demonter fronten på thinken (Det er ikke vanskelig)
2. Demonter ladekontakten som står i pr i dag. (Skru av ring på innsiden)
3. Klipp ut en sirkel av et gammelt isboks-lokk i ca 7-10cm i diameter, kanskje litt mindre.
4. Hold denne under åpninga i dekselet og marker hvordan hullet skal se ut på plastbiten
5. Klipp ut hullet i plastbiten så det blir likt som hullet i panelet (runding med "hakk") .
6. Legg plastbiten under "forsenkningen" i dekslet, og monter pluggen igjen.
7. Fyll mellomrommet mellom plastbiten og dekselet med "epoksyplastilina" eller tilsvarende materiale som herder og blir hardt.
8. Remonter fronten

Har ikke hatt problemer med pluggen siden, og dette er vel ca tre år siden nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA