Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av muggost, lørdag 02. januar 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

ThomasEL

Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Ebbe

Er det en ren bløff Marina Maneas Bakkum hos Nissan kommer med i dag? På begge våre biler får vi feilmelding på feilmelding når vi nå prøver å logge inn. (send din anmoding på nytt. problem ved kommunikasjon med bilen) En av flere feilmeldinger vi har fått nå mellom 16 og 17. Begge våre biler har god 3G dekning, med Nissan Carwings kommer vi ikke inn i det hele tatt, prøvde også med Leaf Link, der kom vi til slutt inn men får ikke slått på varme etc.
P39240

kavorland

Har kjørt ein "stresstest" på Carwings ikveld. Frå kl. 19.00 til 22.30 har eg logga på for å sjekka ladestatus omlag kvert 15 minutt, og ALLE forspørslar har kome igjennom...
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

fws

Sitat fra: kavorland på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:40
Har kjørt ein "stresstest" på Carwings ikveld. Frå kl. 19.00 til 22.30 har eg logga på for å sjekka ladestatus omlag kvert 15 minutt, og ALLE forspørslar har kome igjennom...

Problemet er om morgenen. Det funker stort sett bra for meg på kvelden også. Så da får vi se om utvidelsen av serverkapasitet har hjulpet. Det fungerte for meg kl 6.25 i dag. Så håper jeg det fortsetter.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Larsj84

Jeg har fast avreise tidspunkt om morgenen - så bruker stort sett bilens timer, men testet og starte lading over carwings i dag ca. 0730 og det fungerte veldig bra.

sameier

prøvde nå, får ikke oppdatering. (Atter en gang).

Ebbe

Etter en lang og hyggelig samtale med Nissan ved Marina Meneas Bakkum er jeg nå overbevist om at Nissan endelig tar grep i forhold til Carwings!
For meg så virker det som Nissan Norge har talt til døve ører i Japan i flere år.
Men nå er dette tatt til høyeste hold, og det er allerede gjort forandringer som bør medføre vesentlige forbedringer fra i dag 03.12.2015.
Det vil også komme en ny løsning innom ikke for lang tid, og slik jeg forstod det også mulig å benytte på eldre biler!
Og ja det virket i morges for meg, så dette er lovende!
P39240

MortenRA

Det er mye som tyder på at flere opplever at Carwings nå fungerer. Skal dem i det hele tatt få litt av tilliten tilbake, må det fungere HVER gang og ikke bare "kanskje". Som man har nevnt før, er dette en del av produktet man har kjøpt av Nissan, og da skal en også kunne forvente dette.

Tviler nok ikke på at Nissan Norge kjører hardt på mot hovedkontoret i Japan, og er frustrerte, men her må dem ta en god del av skyldes selv for at de har klart å hisse på seg oss. For det første, så opplever ethvert konsern med litt størrelse, et større problem som rammer kundene en gang i blant. Dette kan de fleste forbrukere akseptere, men alt her avhenger av hvor bra Nissan klarer å informere og håndtere de problemene som oppstår.
Tesla Model S 75D - Soon to come

muggost

Ingenting er vel bedre enn om det fungerer...

Etter årevis med tomme løfter er jeg dog litt skeptisk. Jeg gir dem noen uker å komme med tilstrekkelig bevis. Som en annen her nevnte, det bør virke HVER gang!

sveink

Jeg er også med. Jeg kjøpte en norsk litt brukt leaf i sommer som det viste seg ikke var satt opp med Carwings, så da krevde forhandleren kr 1500 for å gjøre dette. Det synes jeg var merkelig da bilen er solgt ny av forhandler i norge, på toppen er jo hele greia ubrukelig.
Når jeg leser hvor lenge Nissan har hatt problemer med dette forstår man virkelig hvor viktig eksisterende kunder er for de. Det må jo være total mangel på elementær kundebehandling, det blir ikke Nissan ved neste anledning for min del.

qualbeen

Sitat fra: sveink på fredag 04. desember 2015, klokken 00:30
Jeg er også med. Jeg kjøpte en norsk litt brukt leaf i sommer som det viste seg ikke var satt opp med Carwings, så da krevde forhandleren kr 1500 for å gjøre dette. Det synes jeg var merkelig da bilen er solgt ny av forhandler i norge, på toppen er jo hele greia ubrukelig.
Når jeg leser hvor lenge Nissan har hatt problemer med dette forstår man virkelig hvor viktig eksisterende kunder er for de. Det må jo være total mangel på elementær kundebehandling, det blir ikke Nissan ved neste anledning for min del.

Min bil var forsåvdt satt opp med Carwings, men det hjalp lite da SIM-kortet i bilen ikke var aktivert.
Dette hjalp en dame hos Nissan Norge meg med (jeg ringte kundeservice), slapp å oppsøke forhandler osv :-)

kjbu

I dag tidlig virket Carwings perfekt for meg! Første gang på flere mnd det har virket. Startet både lading og forvarming via appen i 7-tiden.

Satser på at Frk. Marina endelig har fikset serverne for godt  :-*

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

AppleKnocker

Samme her. Har fungert bra de siste dagene, i grell kontrast til hvordan det har vært de siste ukene.
Håper problemene er løst for godt   :P
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

RuneW

#43
Carwings-appen fungerer ikke tilfredsstillende for meg. Har akkurat kjørt "Oppdater", eller det vil si: Jeg gjorde det for 20 minutter siden.

Nede på hovedskjermen står det fortsatt "oppdater 06 des. kl 14:29"...

Forvarming har jeg ikke testet (siden det er FruW som kjører Leafen til daglig).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Einar_S

Det ser ut som problemet i server er mye mindre enn det var.
Men appen og webinterfacet er fortsatt i stykker. Den påstår den har oppdatert, men har ikke gjort det. Flere bønner om oppdatering må til. Jeg har ikke tatt bryet med å laste ned appen igjen da det ikke har kommet frem noe sted at den er reparert. Er det noen som har prøvd det?
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA