Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av muggost, lørdag 02. januar 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

Nissan_Norge

Hei, 

Vi beklager de problemene dere og andre nå opplever med Carwings. Det er aktivt videreformidlet internt i vårt system der det er tatt til høyeste hold, og vårt håp er å få en løsning på denne problematikken så raskt som mulig. Det er helt klart at dere som Nissan-eiere skal kunne forvente høy kvalitet generelt og systemer som fungerer. Vi bekrefter at dette tas på høyeste alvor og at saken jobbes aktivt med. Dere hører fra oss så snart vi har nye opplysninger.

Mvh,
Nissan Norge

JanØ

Jeg er med. Absolutt en mangel i forhold til den funksjonaliteten jeg ble lovet. Nissan burde i allefall kompansere med utvidet gratis bruk, når alt er oppe og går.

Smasher

Sitat fra: Nissan_Norge på torsdag 26. november 2015, klokken 12:58
Hei, 

Vi beklager de problemene dere og andre nå opplever med Carwings. Det er aktivt videreformidlet internt i vårt system der det er tatt til høyeste hold, og vårt håp er å få en løsning på denne problematikken så raskt som mulig. Det er helt klart at dere som Nissan-eiere skal kunne forvente høy kvalitet generelt og systemer som fungerer. Vi bekrefter at dette tas på høyeste alvor og at saken jobbes aktivt med. Dere hører fra oss så snart vi har nye opplysninger.

Mvh,
Nissan Norge

Hvordan forholder Nissan seg til og oppdatere eldre Leaf med det nye programvaren og utsende som kommer i "Nye" Leaf? Vill dette bli gjort gratis for alle som har Norsk kjøpt Leaf?

3irikur

Jeg er med på dette. Er alt for ofte jeg har hatt problemer med å få varmet bilen om morgenen!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

MortenRA

Vil tro de fleste er med på dette :) Nissan's beklagelser og unnskyldninger har gang på gang vist seg å ikke være annet enn tomme ord og terminering av klageprosesser. Om det er slik at dette er meldt til "høyeste hold", så må det vel snart vurderes hvem som skal sitte på den tronen. Dette er og forblir en betydelig mangel på det leverte produktet...
Tesla Model S 75D - Soon to come

RuneW

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg er med. Er ubrukelig til å formulere et skriv, men jeg klarer sikkert å skrive under på ett eller annet.

Det MÅ da finnes noen advokat-aktige mennesker her? Eller kjører alle Tesla?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: Nissan_Norge på torsdag 26. november 2015, klokken 12:58
Hei, 

Mvh,
Nissan Norge

Det der "høyeste hold"-opplegget har vært sagt i 2 år nå og lurer i alle fall ikke meg.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Powerflux

Jeg fikk dette svaret i dag. Flirer litt av siste avsnitt sett i lys av teksten i nest siste avsnitt  ;)

" Takk for at du har kontaktet Nissan Kundeservice
I forbindelse med din henvendelse vedrørende din Nissan Leaf og Carwings-tjenestene, vil vi takke for tilbakemeldingen. Dine kommentarer er blitt tatt imot og vil bli videreformidlet til Nissan internt. Vi setter alltid pris på tilbakemelding og konstruktiv kritikk.

Det er veldig beklagelig at du velger å selge din Nissan Leaf, da som vi nå snart kommer med ny app mest sannsynlig i desember måned.

Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål, eller ønsker å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan Kundeservice på 815 21 310. Du kan også finne mer informasjon om Nissan kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no "
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

muggost

Jeg har sendt en henvendelse til elbilforeningen og anmodet om bistand. De har ikke svart enda, men jeg regner med å høre fra dem i løpet av noen dager.

Jeg er ikke advokat selv, men jeg skal klare å formulere et klagebrev med litt hjelp fra internett, fra forbrukerrådet og fra dere. Nå går vi inn i julesesongen så jeg har ingen ambisjoner om å få dette i stand før årsskiftet men det er i grunn like greit. Skal vi gjøre det her, skal vi gjøre det ordentlig, og da trenger vi litt tid til å tenke, skrive og samle informasjon.

Hvis noen av dere forumbrukere ønsker å hjelpe, så hadde det vært kjekt å få lenker til artikler som omhandler det samme problemet også i andre land. I bunn og grunn hjelper alle typer dokumentasjon i denne sammenheng.

@Nissan_Norge: Den beklagelsen har vi hørt før, uten at det har hjulpet. Faktisk har systemet bare blitt verre. Som dere ser så starter nå ballen å rulle i forhold til Forbrukerrådet. Hva med å gi oss noe konkret informasjon om hva problemet egentlig er, og hvilke konkrete tiltak som gjøres for å forbedre systemet? Det hadde kanskje ikke vært så dumt:

- Nissan har beklaget problemene med Carwings i flere år.
- Carwings har blitt gjennomgående dårligere og mindre stabilt etter som tiden går.
- Nissan gir ikke ut noe informasjon om hva som foregår og hva som gjøres for å løse problemet.
- Nissan fortsetter å promotere Carwings som en viktig del av elbil-konseptet.

Jeg håper dere skjønner at vi forbrukere bare har èn logisk slutning å trekke her: Nissan gjør ingen ting for å løse problemene med Carwings.

Dette er rett og slett villedende markedsføring. Jeg nevnte dette på Facebook sidene deres og ble umiddelbart sensurert. Ikke noen forklaring, ikke noen advarsel, ingen ting, kun sletting av mine innlegg. Jeg håper dere også forstår at denne måten å behandle kunder på ikke er bra. Jeg foreslår at dere nå kommer med noe konkret informasjon om hva som gjøres med Carwings - det er det eneste som kan hindre denne saken i å vokse seg større.

Carl Anton Stenling

Det er håpløst tafatt av Nissan å la ustabiliteten pågå over lang tid. I andre selskap ville man satt kriseledelse hvis IT-systemene mot kundene var så ustabile.

Sannsynligvis har kjøperne en god sak etter Forbrukerkjøpsloven. Nissan har markedsført en funksjonalitet som viser seg å være svært mangelfull.

En annen tilnærming kan være å be pressen om å teste de ulike fjernbetjeningsløsningene for elbilene. Da vil potensielle bilkjøpere få bedre informasjon om hvilke bilmerker som har pålitelige fjernbetjeningsløsninger. Sannsynligvis vil det påvirke salgstallene og det er et språk som bilfabrikantene forstår. Samtidig kan det jo være greit med litt fokus på at Kia ikke i det hele tatt tilbyr fjernbetjening i Norge.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

shaukaas

Blir gjerne med på dette - Carwings har fungert heller dårlig på en Tekna levert ny i januar 2015.

kjbu

Må si jeg er imponert at Nissan følger med på forumet. Vi får håpe de holder ord og det kommer en fungerende app / system i desember. Jeg har hatt bilen i 2,5 år, og det fungerte "bra" i starten, men har blitt verre og verre til ikke-fungerende nå.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Bjoris

Er det egentlig riktig at NissanConnect vil fungere på gamle biler? Fikk inntrykk av at det var en helt annen hardware i 2016 modellen, men mulig noe av systemet blir felles for alle bilene?

Dette ble solgt inn som en STOR forbedring ifht brukt Leaf...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

fws

Sitat fra: Hansi på tirsdag 01. desember 2015, klokken 15:21
http://elbil.no/nyheter/elbiler/3677-ustabil-fjernstyring-av-elbil

Takk til Elbilforeningen for at de følger opp :)

Da får vi se om det funker i morgen tidlig! Det funket ikke i morres. Selv om det var 1. desember.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA