Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel til Think City

Startet av kula, lørdag 29. mai 2010, klokken 08:47

« forrige - neste »

kula

Ser corvette og Studleif har hatt voldsom risting i bilen som løses ved å sette den i fri. Jeg har hatt det 3 ganger. Alle ganger i litt lav hastighet og jeg tror det inntreffer når jeg akkurat i balanse mellom "aktiv gass og gassbrems".. Noen som vet løsningen?
  :-\
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

hens

Feiljustert bremselysbryter kan få pedalbevegelen i egensving på gammelthinken, kanhende noe lignende oppstår på nyere modell?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Rav4_EV

Et ikke ukjent fenomen som stammer fra motorstyringens programvare. Dette inntreffer som nevnt i overgang mellom svak akselrasjon eller retardasjon i lav hastighet.
Til trøst er det 1500 Toyota Rav 4 EV som har samme feilen som aldri har blitt rettet.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

el nino

Hei, løfter dette tema litt---er det flere som har opplevd at bilen får akutt tilfelle av "Parkinson"? Evt. vet eksakt hva det kommer av? Jeg hadde bilen på service hos RS og det virket som om spesialisten deres på Think ikke hadde hørt om problemet. Jeg har også spurt andre, men ikke fått noe svar på om det lar seg fikse. Det er jo meget ubehagelig når anfallene kommer selv om det er i liten fart. ::)

hens

Hvis reaksjonstiden i motorstyringen har samme frekvens som mekanisk egensving i motoropphenget, vil det oppstå vibrasjon. Dette var tilfelle på de tidligste City Bee prototypene, og ble med varierende hell redusert ved å endre stivhet i motoropphenget. Når denne ristingen oppstår, vil det også påvirke gassfoten slik at den rister i takt med vibrasjonene.
Prøv med annet skotøy. ;D
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cpaa

Jeg opplever også "hakkeristing" med ujevne mellomrom.  Alltid rett etter start, i overgangen mellom å gi gass og å bremse på motoren.  Har opplevd det både i "E" og "D".  Hadde bilen på service hos RS Sandvika 22. sept - og de hadde fortsatt (se tidligere innlegg fra el nino) aldri hørt om problemet...
EL 12369 - Think des 2008, EL 29935 - eUp des 2013

Rikard

Dete problemet med at bilen hakker voldsomt av og til nesten rett etter at man kjører i gang når batteriet er fulladet har jeg også.
Det er under sakte fart. Noen som har fått en forklaring på hva dette kommer av og hva evt tiltak er?  :-\

el nino

Jeg tror at du bare må leve med dette. Det oppstår som før nevnt, mellom "tomgangsskjøring" og gasspådrag, altså alltid i liten fart. For å unngå dette, gir jeg litt"gass", før jeg lar motoren bremse, for å unngå dette mellomstadium. Med litt trening kan man også gjøre dette i sakte fart. ;)

kula

Løsningen er: Unngå å gasse akkurat mellom akselerasjon og retardasjon første minuttet man starter bilen på fullt batteri. Dvs. gi på fart eller slipp gassen helt.

(Både RS Sandvika og gutta på Aurskog HAR hørt om det, men de klarte aldri å gjenkape hakkeristingen, så det ble dermed ikke tatt på alvor og funnet ut av. Dette sånn jeg personlig opplevde det..)
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA