Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker tips om kjøp av elbil/hybrid

Startet av Eple3, fredag 25. desember 2015, klokken 21:34

« forrige - neste »

Eple3

Jeg trenger nye vindusviskere og lurer på om noen vet prisen på det. Er det mulig å kjøpe uoriginale? Evnt hvor selger de det, og pris?

urabus

Mekonomen, skal du skifte selv så slå av tenningen og vipp visker bryter ned da går de opp og blir tilgjengelig.  Slå på tenning og vipp en gang til og jobben er gjort.

Jeg måtte selv hive de originale etter 3000 km
Bosch sine er enda i bruk etter 17000

Gordon Retriever

Sjekk kampanjer hos bensin- og rekvisitakjedene.
Etter å ha kjørt bil med aero-et-eller-annet viskere er jeg kanskje litt bortskjemt, men e-Golfen er den første bilen jeg kan huske med pussere som knirker fra dag en.
Det er ikke sikkert originalviskerne er noe dyrere enn andre merker, men bedre er de neppe.

gamer73

E-golfen sine viskere er temmelig dårlige spør du meg....knirker og visker ikke særlig bra...på linje med renault laguna 2001 model...

MEN...dem funker jo så greit nok.

zapateria

Bosch aerotwin er anbefalt på diverse Golf MK7 forum da veldig mange er misfornøyd med originalviskerne (inkludert meg selv, selv om jeg ikke har byttet ennå)

GreenBeHH

Enig med de som undrer seg over disse viskerne, de bråker like mye som Biltema viskerne jeg satte på en gammel Renault.  Jeg har en 2008 Tiguan som jeg aldri har byttet viskere på, og de er like fine.
Jeg har ikke annet å klage på når det gjelder bilen så kanskje jeg skulle klage på dette ved første service  :P
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Foremost

Kan noen anbefale gode viskere som ikke bråker? Ser at Bosch er nevnt ovenfor, er det altså snakk om Bosch AeroTwin A863S Flatblade?

tutti

Jeg er litt forundret over alle klagene på de orginale viskerne. Jeg har prøvd andre typer på mine gamle biler og vet at dårlige viskere er noe herk! Men de orginale har jeg hatt 23 k og over et år og de er fortsatt glimrende. Ingen lyd og ingen antydning til slitasje.

Eneste forskjell som kan forklare viskertypen er at bilen min var en overligger fra Tyskland !?

Cirrisky

Jeg er selv veldig fornøyd med viskerne så langt...

Sirup

Etter å ha hatt mange forskjellige vindusviskere på forskjellige biler opp gjennom årene, så er min erfaring at Champion sine er i en klasse for seg selv. Du får dem bl.a på Mekk.

De originale viskerene på e-Golfen måtte jeg skifte ut etter ca 3000 km, da var de ubrukelige...
VW e-Golf
Tesla Model X75

np

Trenger å bytte mine også, er på 13K+. Har ikke Biltema sine generelt gjort det bra i tester?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Kent

Sitat fra: np på tirsdag 24. november 2015, klokken 12:25
Trenger å bytte mine også, er på 13K+. Har ikke Biltema sine generelt gjort det bra i tester?

Uten at jeg har helt peiling på dette, så mener jeg å ha sett at biltema har to typer, en som er billig som blir slaktet overalt, og en som er litt dyrere som vistnok er ganske bra.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

elektro

Jeg synes de originale viskerne var forferdelige, helt annerledes enn på min gamle 2012 mod. A3 eller 2014 Mazda 6. Spinklere på en måte, minner mistenkelig på Skoda Octavia sine..

Vel, nå har jeg byttet med Bosch Aerotwin etter 7000 km. Det hjalp mye, men synes fremdeles mekanikken ikke er like "smooth" som på Mazda 6. Prisen inkl. bakvisker var drøyt 500 kr. på NAF butikk, uten medlemskap. Og da fikk jeg gavekort på 199 kr. på Statoil bilvask på kjøpet.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Gordon Retriever

Bakrutepusseren tålte ikke 10cm våt snø mens bilen stod parkert ute, og knakk rett av. :o
Festemekanismen virker svak, og jeg ser mange tilbydere ikke har bakrutepussere til Golf VII.  Lite imponert.

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 19. november 2015, klokken 00:17e-Golfen er den første bilen jeg kan huske med pussere som knirker fra dag en.

elektro kom meg egentlig litt i forkjøpet, men da jeg satt i regnet tidligere i dag, kom jeg på at jeg prøvde noen Skodaer en gang som hadde like dårlige pussere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA