Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rust og hull i lakken?

Startet av mostodle, søndag 13. desember 2015, klokken 19:12

« forrige - neste »

mostodle

Familien har nå tilgang til en BMW i3. Er det noen her inne som har erfaring med å kjøre strekningen Oslo Sandefjord og hvordan dette fungerer sommer kontra vinter osv. Klarer den også strekket om vinteren.

Olemann

Har fundert på det samme, du finner mye i min tråd, Oslo-Stavern, et risikoprosjekt :-)  Finnes ved et søk her i i3 delen av Forum.

Sitat fra: mostodle på søndag 08. november 2015, klokken 14:14
Familien har nå tilgang til en BMW i3. Er det noen her inne som har erfaring med å kjøre strekningen Oslo Sandefjord og hvordan dette fungerer sommer kontra vinter osv. Klarer den også strekket om vinteren.

mostodle

Har du kjørt strekket med din BMW i3

turfsurf

Sitat fra: mostodle på søndag 08. november 2015, klokken 14:14
Familien har nå tilgang til en BMW i3. Er det noen her inne som har erfaring med å kjøre strekningen Oslo Sandefjord og hvordan dette fungerer sommer kontra vinter osv. Klarer den også strekket om vinteren.

Oslo - Sandefjord kan nok fort bli snaut på vinteren i motorveihastighet. En kort ladestopp eller senke farten må nok til. På sommeren vil det nok være greit.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

leitom

Kjør til lier toppen for en hurtiglading så går det kjempe fint.
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Herwitz

Tror neppe det går om vinteren. Gjorde det i sommer, men da lå jeg så vidt jeg husker ikke noe særlig fortere enn 90-95 km/t på det raskeste.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Kanon

Du kan prøve og legge inn måladresse på bilnavigasjonen, så,regner bilen ut ganske nøyaktig, etter min lille erfaring.
Du kan også gå inn på: bmw-routes.com,  logge inn med connected drive id,en. Gå inn på kriterier, velge eco pro og så eldrift. Vips så dukker bilen din opp med regnr og du velger den. Så kan du legge inn adresser øverst og be om ruteberegning. Da får du beskjed om bilen har batterikapasitet nok. Det er og en kjekk måte og sjekke maks batterikapasitet. Da legger du inn et umulig mål for bilen..
Jeg tok for moro skyld Sandefjord Oslo med min bil på routes og da sier den at oslo er tilgjengelig hvis du tar Horten Moss ferga! Uten ferge trenger bilen 21,3 kw/t. Altså ikke nok batteri. Tror den regner ut med at holder fartgrensene.

Herwitz

Det er nemlig det den gjør (sammen med topografi) og siden 100 og ikke minst 110 km/t drar uforholdsmessig mye strøm går det ikke hvis du følger fartsgrensene. 
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA