Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Promotering" av Elektrisk Mercedes-Benz A-Klasse

Startet av Think_08, onsdag 12. mai 2010, klokken 13:07

« forrige - neste »

Think_08

Har en 08-modell (førproduksjonsmodell med 10A-lader) som har gått i 15000 problemfrie kilometer. I går gikk sikringen når jeg koblet til ladekabelen. Jeg byttet til en annen kurs og den gikk også. Begge kursene er 16A så kapasiteten er ikke noe problem. Jeg har også en ekstra ladekabel som jeg testet, og det samme skjedde.

Er det noen som har tips, eller er det bare å taue den til R&S i Sandvika?

HHF

Hadde du ikke hatt en ladekabel nr2 som du jo har testet på, ville jeg veddet på at det var kabelbrudd slik jeg hadde. Nå vet jeg ikke noen andre spesielle årsaker til problemet, så da er nok R&S det beste tipset. Det kan jo være begge kablene dine er gåene, så du kan jo for sikkerhets skyld bare prøve en slik der før du leverer den inn for rep også naturligvis ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA