Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er egentlig optimal kjøre-modus for re-generering?

Startet av ingare, onsdag 09. desember 2015, klokken 09:47

« forrige - neste »

ingare

Har en bil fra september i år med enkeltlader.
Hjemme har jeg en Type 2 lader på 230V IT-nett.

Dersom jeg setter bilen på lading på 30A (max), så lader den noen minutter før lading stopper opp med feil på ladeboksen. Da er det bare å ta ut ladekabelen og sette den inn igjen og starte lading på nytt på lavere Amp.

Har funnet ut at lading på 28A går fint. (29A går noen minutter lengre enn på 30A før den feiler)

Er det noen som vet hva dette skyldes?  Sikringa på kursen har aldri gått.  Trodde kanskje den kom til å slå ut.
S85D - Levert
S85 - Solgt

PerBear

Antagelig for stort spenningsfall ved høy strøm. Det kan også være for dårlig kontakt som gir varmgang i støpsel men det er veldig avhengig av utetemperatur. Virker som ditt problem er konsistent?

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

ingare

Sitat fra: PerBear på onsdag 04. november 2015, klokken 22:39
Antagelig for stort spenningsfall ved høy strøm. Det kan også være for dårlig kontakt som gir varmgang i støpsel men det er veldig avhengig av utetemperatur. Virker som ditt problem er konsistent?
Det skjer helt konsekvent ja.  (Etter at jeg fikk 7.0, så lagrer ikke bilen sist brukte ampere, så jeg må sette den hver gang, og glemmer selvsagt det iblant.)

Ser på appen at den nå lader på 215/216 V og 27/28A. (50% SOC)
S85D - Levert
S85 - Solgt

GOS

Sitat fra: ingare på onsdag 04. november 2015, klokken 23:02
Det skjer helt konsekvent ja.  (Etter at jeg fikk 7.0, så lagrer ikke bilen sist brukte ampere, så jeg må sette den hver gang, og glemmer selvsagt det iblant.)

Ser på appen at den nå lader på 215/216 V og 27/28A. (50% SOC)
Vet ikke om det var via ladeboks og Type 2 du brukte. Men jeg lader "230v" på hytta med 32A og blåstikk. Spenningen på hytta ligger bare normalt på 217-220 V, og når jeg lader så har jeg ofte nede i 216V uten at det har skapt noe problem på 32A.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

ingare

Sitat fra: GOS på torsdag 05. november 2015, klokken 00:05
Vet ikke om det var via ladeboks og Type 2 du brukte. Men jeg lader "230v" på hytta med 32A og blåstikk. Spenningen på hytta ligger bare normalt på 217-220 V, og når jeg lader så har jeg ofte nede i 216V uten at det har skapt noe problem på 32A.
Jeg lader via ladeboks og Type 2.  Tenkte jeg skulle prøve blåstikk og ladekabelen til Tesla i kveld og se om samme problem oppstår da.
S85D - Levert
S85 - Solgt

Sjøhyene

Sitat fra: ingare på onsdag 04. november 2015, klokken 23:02
Sitat fra: PerBear på onsdag 04. november 2015, klokken 22:39
Antagelig for stort spenningsfall ved høy strøm. Det kan også være for dårlig kontakt som gir varmgang i støpsel men det er veldig avhengig av utetemperatur. Virker som ditt problem er konsistent?
Det skjer helt konsekvent ja.  (Etter at jeg fikk 7.0, så lagrer ikke bilen sist brukte ampere, så jeg må sette den hver gang, og glemmer selvsagt det iblant.)

Ser på appen at den nå lader på 215/216 V og 27/28A. (50% SOC)

Er akkurat der jeg ligger og med min saltoboks+type-2, på 215V ca ved litt under 30A. Drar jeg på maks med 32A kan den nok gå enda noen volt lavere.
Har kraftige kabler (dog over noen titalls meter) og alle koblinger er utført av elektriker så er trygg på at alt er gjort ordentlig.

Ellers aldri hatt noen som helst feil på ladingen fra denne boksen, så tviler på om akkurat spenningsfall er årsaken til at det stopper, med mindre det er noe spesielt med akkurat boksen din gjør at det er veldig var på lave spenninger.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ingare

Har akkurat prøvd ladekabelen som er med Tesla og blå stikk og denne lader helt fint opp til 32A.  :)

Det kan vel tyde på at problemet ligger i ladeboksen på veggen.  (Evt. type2-kabelen.) 
S85D - Levert
S85 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA