Hovedmeny

Autopark erfaringer

Startet av Teslavest, mandag 26. oktober 2015, klokken 21:28

« forrige - neste »

Teslavest

Hva er erfaringene med autopark sålangt?
Fungerer dette problemfritt?
Noen som har ødelagt felger mot fortauskant?
Eller enda verre?
P85D.  Mod X reservert

Einstein

Har prøvd en gang i "kjelleren" under Sandvika Storsenter. Var en ganske stor og perfekt luke, men ble imponert over parkeringen. Raskt og effektivt uten at jeg fikk hjertet i halsen. Det var 15 min etter installasjon, så kalibreringen mange her problemer med gikk veldig fort hos meg.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Hyperstress

Hvor kommer det opp info om kalibrering egentlig?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

joda

Skal være en tekst under "Autosteer" valget om at kalibrering pågår, når den holder på med det..  (ikke sett det selv, så kanskje min allerede er ferdig med det..)
TMS 85D

aness

Sitat fra: Teslavest på mandag 26. oktober 2015, klokken 21:28
Hva er erfaringene med autopark sålangt?
Fungerer dette problemfritt?
Noen som har ødelagt felger mot fortauskant?
Eller enda verre?

Forsøkt en gang så langt. Den parkerer i utgangspunktet bedre enn jeg klarer å parkere 10kvm bil, men jeg hadde en stor og fin luke og følte at den gjerne ville hilse på bilene både foran og bak. Endte opp med å avbryte på vei fram og plassere meg selv midt i.

P85D

Har prøvd en gang, perfekt luke med kantstein innerst.

Min erfaring er at bilen parkerte for langt fra bilen foran (det var en ledig plass bak) samt for langt fra kantsteinen, kanskje 30 cm fra kanten. Bilen ble stående litt utenfor de andre bilene i rekken.

Jeg pleier å parkere nærmere kanten og bilen foran, men jeg er ikke like rask.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

tkjoerlaug

Min står fortsatt på "autopark is calibrating". Noen tips til hva man bør gjøre for å bli ferdig-kalibrert?

turfsurf

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 09:12
Min står fortsatt på "autopark is calibrating". Noen tips til hva man bør gjøre for å bli ferdig-kalibrert?

Kjøre mye i bygater i sakte fart hvor parallell parkering er mulig? Tipper bare vilt, vår holder på med samme, men vi har heller ikke vært innom bysentrum med den.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rico

Hadde min første autopark i dag. Var en ledig plass foran en bil, hvor den ledige plassen endte i en kantstein i front hvor selve avslutningen skrånet ut mot veien. Selve parkeringen gikk som en lek, men bilen "tredde" frontfangeren over kantsteinen i front ( med 0,5! cm klaring puhh.......) Så tror det beste er å parkere i mellom 2 biler, ikke som siste bil mot slutten hvis det er benyttet kantsteiner.

cstromme

Satt på med en bil i går som hadde autopilot og fikk testet autopark. Gikk utrolig raskt inn i en luke som jeg helt klart aldri hadde turt å prøve på.

Det eneste aberet med det er at man må selv kjøre ut igjen. :p Skulle vært en autopark reverse. :p
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

flux

Prøvd ca. 10 luker, med og uten fortauskant. Det fungerer bra og kjapt. Sammenlignet med autopark i i3 og e-golf virker Tesla sin rask og ganske trygg.

mr.rs4

Jeg testet ut ca 6-7x og greide ikke å lukke parkere på høyre side. For langt ut i veien, sto på skrå, og altfor langt bak til at bilen tok to plasser.

Testet fører siden, og den greide bilen fint, eneste problemet var at jeg ikke hadde kommet meg ut av bilen(sto altfor nær hekken på siden).

Så hva blir min konklusjon?
At bilen må kalibrers på ny?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Gusse

Hjelp, hva gjør jeg galt :o
Kjørte rundt på en parkering på et kjøpesenter i kveld, med masse ledig park flere steder, men intet parksymbol. Prøvde lavt tempo, stopping....ja blinket tom...men nei. Hva folk trodde om den raringen i Tesla som "ikke fant parkering" vet ikke jeg ;D
Når jeg da parkerte bilen hos noen i familien for kvelden, parkerte jeg langs veggen på huset...da kom der en P i displayet :P

elbilmanne

Jeg bruker lukeparkeringen ganske mye, og har gode erfaringer med den. Den kjører nærmere de andre bilene enn jeg normalt ville tatt sjansen på, men jeg har enda ikke vært borti noen.

Inn-og-ut-parkeringen har jeg ikke brukt noe særlig. Har prøvd den noen ganger, men synes jeg parkerer raskere og bedre selv. Det er ganske god oversikt i kamera og speil, så føler ikke jeg har behov for å få datamaskinen til å gjøre det så lenge jeg likevel må sitte i bilen. Kan jeg hoppe ut og sende den inn på egenhånd derimot, så er det en annen sak!

Gusse

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA