Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av fonberg, tirsdag 24. november 2015, klokken 18:02

« forrige - neste »

fonberg

De siste par ukene har jeg opplevd merkelige ting ved lading på 230V schuko: Bilen sier at strømmen er 3 fas, og det kommer feilmelding på lilleskjermen: "Unable to charge". Til tross for både feilmelding og at bilen (og app) forteller at den får 3fas-strøm, så lader bilen med riktig effekt, dvs drøyt 3 kW.

For ordens skyld: jeg har testet med tre ladekabeloppsett: UMC med rødt 16A/schuko-adapter fra Kirkebø, UMC med std schuko, og Mennenes 13A ladekabel med schuko. Alle tre oppsett gir samme fullt resultat. Fenomenet er observert i parkeringskjeller i Oslo, samt på to ulike kurser hjemme i Trøndelag.

Noen som kan forlate hva som skjer?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Batteritralla

Har du prøvd "svenske knappen"? Dvs restartet skjerm? Ikke akkurat noe man lærer noe av eller finner årsaken med, men det hjelper ofte...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Forøvrig så kan det se ut som om bilen fordeler strøm over tre delladere istedenfor en, slik den skal gjøre ved 1 fas Schuko lading...uten at jeg forstår hvorfor.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Amoss

Sitat fra: Batteritralla på fredag 23. oktober 2015, klokken 15:24
Forøvrig så kan det se ut som om bilen fordeler strøm over tre delladere istedenfor en, slik den skal gjøre ved 1 fas Schuko lading...uten at jeg forstår hvorfor.

Det er vel den nye laskingen for å tillate 32a@240V enfase lading?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

turfsurf

Det er ganske sikkert en dellader som er gått føyken.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA