Hvorfor kjører elbiler over fartsgrensen i kollektivfelt?

Startet av Ukkalizer, mandag 19. oktober 2015, klokken 09:22

« forrige - neste »

tomrh

#30
Jo, på gamle E6 kan man sparekjøre, kan typisk spare 1/2 strek pr. vei, det blir nok redningen når det blir endel minus. Hjemme etter t/r jobb den vanlige veien har jeg typisk fått LBW et par kilometer tidligere. Ved ca. 0 grader.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

TheMjohann

Fordi de kan.
Nei, jeg tuller ikke, har kjent den "trangen" selv.
Køen står bom stille og man suser forbi, ofte litt kjappere enn det som er tillatt fordi noen folk liker å irritere de som står fast i køen.
Selv får jeg en trang til å stikke ut tunga til dem.
...Føler at jeg bør si her at jeg ikke råkjører eller noe annent når jeg kjører.

Men det er ikke bare elbil eiere som bruker blytøffel når det er klar bane, alle ser ut til å ha det travelt.
Så bare følg fartsgrensa og neste gang noen leker seg på veien så får du håpe på plutselige blålys.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA