Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er mulig ved software-oppgradering?

Startet av muggost, mandag 16. november 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

DannyRS

Carwings har fungert i et par dager for meg nå. Leaf Manager også.
'14 Nissan Leaf Acenta

muggost

Wow! Jeg fulgte instruksjonene og nå virker det! Er det lov å håpe at det holder seg stabilt???  :)

cra

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 15. oktober 2015, klokken 21:23
Hvis Nissan ikke får orden på dette innen rimelig tid så bør nok Elbilforeningen rette en samlet henvendelse til Nissan.

Kan ikke se at dette faller inn under elbilforeningens "ansvarsområde" på noe vis? Ja, det er en elbil, men det kunne like gjerne vært tilsvarende problemstilling på en fossilbil.

Men for all del; en organisasjon i spissen er jo ikke noen bakdel om det skulle komme til dette.

Får vel prøve instruksjonene her jeg også, så er det klart til fruen skal begynne å forvarme før hun skal på jobb. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Carl Anton Stenling

Elbilforeningen kan være et koordinerende ledd i denne typen saker mot leverandørene. F.eks. har foreningen tidligere tatt initiativ rundt Nissans fraskrivelse av batterigaranti og hurtigladeleverandørenes betalingsmodeller.

Imidlertid bør vi avvente noe og se om Nissan får dette på rett kjøl innen rimelig tid. Hvis det ikke skjer så kan Elbilforeningen gi mer tyngde til en henvendelse.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

muggost

I denne anledningen har jeg også en annen opplevelse jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. I går kveld tikker det inn en annonse fra Nissan i facebook feeden min. Annonsen var om den nye 30kwh Leafen og lenken tok meg rett til spesifikasjonslisten til nye Nissan Leaf Nordic Edition, der de blant annet skryter av det banebrytende telematikk systemet sitt (som ikke virker). Nok fikk være nok og etter 2 og et halvt år med gradvis stigende irritasjon over ikke-fungerende Carwings tok jeg ut min frustrasjon på Nissan sine facebook sider.

Jeg skrev to lange innlegg der jeg slaktet systemet deres fullstendig (carwings) og anklagde dem mer eller mindre for bedrive villedende markedsføring. Samtidig presiserte jeg at jeg opplever Leafen som en meget god bil og har ingen problemer med å anbefale den dersom man ikke har behov for en slik telematikk løsning. Kort sagt: Jeg prøvde å være objektiv samtidig som jeg gav dem det glatte lag over manglende vilje til å løse problemet, selv etter 4 år med Leaf på markedet.

Så, i dag tidlig, er begge innleggene, samt andre brukeres kommentarer, slettet! Er det en form for sensur de bedriver? Ingen forklaring, ingen privat melding (hvis de mener jeg gikk over streken) og heller ingen kommentarer fra Nissan vedrørende problemet.

Greit, jeg forstår at de ikke ønsker negativ omtale rundt deres produkter, men det å slette innlegg som ikke kommer med personangrep, usakligheter eller annen trolling, det synes jeg er drøyt. Det er første gang jeg opplever å bli sensurert, men siden jeg ikke kan få tak i teksten jeg skrev så er det heller ikke mulig for meg å konfrontere dem med hva som ble sagt og hva som fikk dem til å slette innlegget.

Hva mener dere - bør jeg bare svelge kamelen (en prinsippiell kamel) og la det være, eller fortjener Nissan pepper for å bedrive sensur?

Carl Anton Stenling

Det er ikke spesielt smart av et selskap å drive sensur på Facebook-siden sin. Det straffer seg omdømmemessig i det lange løp.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

leafnor

Sitat fra: muggost på fredag 16. oktober 2015, klokken 22:09
Hva mener dere - bør jeg bare svelge kamelen (en prinsippiell kamel) og la det være, eller fortjener Nissan pepper for å bedrive sensur?
Svelg kamel, da jeg jeg tenker at en Leaf eier er mer tjent med fungerende Carwings enn Nissan full av pepper.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Bobbulf

Carwings har virket veldig bra for meg et par dager nå, men måtte logge inn med mitt gml brukernavn og ikke med mailadresse som brukernavn.
Bruker Leaf Link, men Carwings-appen virker og fint (men liker Leaf Link bedre)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

muggost

close, but no sigar...
carwings sviktet igjen, da jeg trengte det som mest... herlig...

JBS

Ingen problemer med LEAFManager ved brug af Japan/Aisa serveren.

Vil anbefale at bruge en app som har denne valgmulighed.!
Glem Carwings, den bliver aldrig stabil  :'(
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Powerflux

Sitat fra: JBS på mandag 19. oktober 2015, klokken 11:12
Ingen problemer med LEAFManager ved brug af Japan/Aisa serveren.

Vil anbefale at bruge en app som har denne valgmulighed.!
Glem Carwings, den bliver aldrig stabil  :'(
Ditto!!

Carwings kan ryke&reise....avinstalleres her og nå!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Lynet

Får ikke forvarming til å virke hverken med Carwings eller Leaf manager :-(
Batteristatus virker.
Er det noen som får forvarming til å virke?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MortenRA

Sitat fra: Lynet på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 10:44
Får ikke forvarming til å virke hverken med Carwings eller Leaf manager :-(
Batteristatus virker.
Er det noen som får forvarming til å virke?
Ja, jeg har den siste tiden kun benyttet Leaf Manager, og både batteristatus og forvarming fungerer utmerket. Sistnevnte har jeg benyttet flere ganger daglig de siste dagene. Hos meg tar det toppen 1min fra jeg trykker på appen til det starter. Men sikker på at det nok batteri igjen?
Tesla Model S 75D - Soon to come

SKS

I updated the system last week as advised by Nissan and everything was OK during weekend. Tried to start heater during 25 minutes  in the morning on monday,19.10  without success ... and need to go into cold car despite we have such nice system. Today in the morning was the same ... another 30 minutes with mobile and attempts to start the heater or check update . Again need to  start driving in cold car. Checked twice during day and it was OK. So useless system when we cannot  use when actually need it.
Nissan seems like doing nothing to resolve this problem. They replied to me as new system to be for new cars from 2016 and we can do replacement by own expenses!  I was very disappointed to see such answer from Nissan. Instead to solve the problem  or replace this crap they  just try to put the problems to the customers.   
Tesla Model 3 LR AWD ,delivered 27.06.19
Nissan Leaf Nordic edition ,Dec.2014
BMW X3 F25 2016

Smasher

Sitat fra: MortenRA på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 11:21
Sitat fra: Lynet på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 10:44
Får ikke forvarming til å virke hverken med Carwings eller Leaf manager :-(
Batteristatus virker.
Er det noen som får forvarming til å virke?
Ja, jeg har den siste tiden kun benyttet Leaf Manager, og både batteristatus og forvarming fungerer utmerket. Sistnevnte har jeg benyttet flere ganger daglig de siste dagene. Hos meg tar det toppen 1min fra jeg trykker på appen til det starter. Men sikker på at det nok batteri igjen?
Jeg får også kun bateristatus, også etterd et henger Leaf manager, og jeg må tvinge luking, for og få avsluttet det, har du lignende problem? hva slags tlf bruker du appen på?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA