Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overharmoniske spenninger...

Startet av Aviator, lørdag 31. oktober 2015, klokken 00:30

« forrige - neste »

Aviator

Jo mer jeg leser om dette, jo mer konkluderer jeg med at BMW har ordlagt seg litt klønete når de forsøker å fortelle hva disse tjenestene innebærer. Litt av problemet er at smarttelefon-appen og 6AK har et nokså likt navn. Standardutstyret inneholder:
Intelligent emergency call  6AC
TeleServices                     6AE
Remote Services               6AP

Så hvis jeg har skjønt det riktig, går jeg bare glipp av å sende kartdata fra pc/telefon til bilen (som uansett ikke har forbindelse med omverdenen der nede i batcave'en)?

BingoBonzo

Da fikk jeg bestilt meg en I3 i går ifm høstkampanjen! Antatt leveranse ila media november.

Utstyret er den "vanlige" varianten av "nesten alt"  :D

7GA    Comfort Package Advanced
5AT    Driving Assistant Plus
5DU    Parkering Assistant Package
B79   Laurel Grey Met lakk
NLFT Naturskinn 'Stellaric' Dalbergia Brown | Black
7KZ   BMW i interiørdesign Suite
2G5   Turbineke 428 19"
423   Gulvmatter i velour
442   Ekstra koppholder (avtagbar)
4U7  Hurtigladning
4U8   AC Hurtigladning opptil 7,4 kW (1-fas 230 V, 32 A) og DC Hurtigladning opptil 50 kW.
5A2   LED frontlykter
6AK   ConnectedDrive Services 
6AM   Real Time Traffic Information 
609   Navigasjonssystem Professional (10,2" Center Information Display)
654   DAB+ radio
674   HiFi høyttalersystem Harman Kardon
8A7   Norsk språkversjon
8AW   Norsk instruksjonsbok
ZVT   19" BMW i vinterhjul Turbineke 428

Droppet Comfort Access, Soltak og etc.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Aviator

Sitat fra: BingoBonzo på torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:58
Da fikk jeg bestilt meg en I3 i går ifm høstkampanjen! Antatt leveranse ila media november.
Gratulerer, da er vi i samme situasjon, min ble slik:

Fluid Black with highlight BMW i Blue        C2W
Stoff/Skinn 'Electronic' Carum Spice Grey
BMW i Lettmetallfelg Turbineke 429, 19"  2G6
Comfort Access                                        322
Soltak i glass                                            403
Solbeskyttende vinduer                            420
Ekstra koppholder                                    442
Trafic-queue Assistant                              5AR
Driving Assistant Plus                               5AT
Park Assistant pakke                                5DU
Ryggekamera                                          3AG
Park Distance Control (PDC)                    508
Park Assist                                               5DP
DAB+ radio                                              654
HiFi Høyttalersystem harman/kardon         674
Comfort Advanced Pakke                          7GA
Multifunksjonstaster på rattet                    249
Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare
sidespeil                                                  430
Midtarmlene foran                                    473
Oppbevaringspakke                                  493
Regnsensor                                             521
Klimaautomatikk                                      534
Dynamisk cruise control                           544
LED frontlykter                                        5A2
Navigasjonssystem Professional                609
Interiørdesingn Loft                                 7KX
Gulvmatter i velour                                  423
High Voltage Edition                                ZPN
Hurtigladning DC                                    4U7
Hurtigladning AC                                    4U8
19" BMW i vinterhjul Stjerneke 427          ZVS

LMOR

Det er jo "med alt"..., bortsett fra 6AK? Da blir du et utstillingsvindu ift hva du får tilgang til av tjenester. Vi har tidligere rapporter fra noen med 2014/15 modell, men ikke 2016.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Wreckmaster

Hvordan gikk det med denne kampanjen som gikk ut 1 okt da? Er prisene mye dyrere nå, eller ble denne kampanjen erstattet av en ny kampanje? For min del så betyr det ikke noe , for bilen min er bestilt for 2-3 uker siden og kommer i nov. Gikk for harmann / kardon , soltak, bluetooth pro og oppgraderte 19" på sommerhjul. Angrer muligens litt på at jeg ikke bestilte navi pro, men noe måtte ofres.

JorgenM

Såvidt jeg har observert har BMW kampanjer på alle modeller til enhver tid, men at de kan være litt trege med oppdatering av kampanjene...

Gratulerer Aviator, nydelig utstyrt!
Jeg har startet budgivning på brukt i3 i dag...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Snapcase

Sitat fra: Aviator på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:27

Hva ble totalen? Ser ut slik jeg kunne satt opp min om jeg skulle bestilt ny i dag, minus soltak.

Problemet med å kjøpe brukt er at de man er interessert i ofte befinner seg i feil side av landet.

Aviator

Sitat fra: Wreckmaster på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:00
Hvordan gikk det med denne kampanjen som gikk ut 1 okt da? Er prisene mye dyrere nå, eller ble denne kampanjen erstattet av en ny kampanje? For min del så betyr det ikke noe , for bilen min er bestilt for 2-3 uker siden og kommer i nov. Gikk for harmann / kardon , soltak, bluetooth pro og oppgraderte 19" på sommerhjul. Angrer muligens litt på at jeg ikke bestilte navi pro, men noe måtte ofres.
Ja jeg burde nok ha utvist litt modersjon selv. Sånn som jeg forsto kampanjen gikk det på bla.a. High Voltage edition til kampanjepris som inkluderte Hurtiglading, Gulvmatter, Vinterhjul, DAB+, Comfort pakke, Nav business, ryggekamera, park sensor foran/bak og lukeparkeringsass. som basis. Jeg ser det ligger 2014 bruktbiler til samme pris som jeg betaler for min nye 2016, så da ble valget litt lettere.
Sitat fra: JorgenM på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:36
Såvidt jeg har observert har BMW kampanjer på alle modeller til enhver tid, men at de kan være litt trege med oppdatering av kampanjene...

Takk for det JorgenM, gleder meg som en unge til den kommer :-) Lykke til med budgiving

Sitat fra: Snapcase på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:22

Hva ble totalen? Ser ut slik jeg kunne satt opp min om jeg skulle bestilt ny i dag, minus soltak.
Problemet med å kjøpe brukt er at de man er interessert i ofte befinner seg i feil side av landet.
325K. Når jeg så på bruktmarkedet så tenkte jeg det samme, hvordan skal man få hentet en slik bil langt inni ødemarka i Nord Norge.
Sitat fra: LMOR på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:42
Det er jo "med alt"..., bortsett fra 6AK? Da blir du et utstillingsvindu ift hva du får tilgang til av tjenester. Vi har tidligere rapporter fra noen med 2014/15 modell, men ikke 2016.
Ja det blir spennende og se når den kommer, Siden den er Fluid Black så drøyer det i verste fall til nyttår. Jeg skal si ifra da :-)

JorgenM

De to siste bilene har jeg kjøpt brukt hos Bavaria Haugesund, ca 15 timer kjøring hver veg... men som rykende fersk og uerfaren elbileier vil jeg ikke ta sjansen på en slik reise... De har en mørkegrå i3,  men uten ryggekamera og comfort access er uaktuelt for oss. Bilen jeg bydde på idag var allerede solgt.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Aviator

Sitat fra: JorgenM på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:40
De to siste bilene har jeg kjøpt brukt hos Bavaria Haugesund, ca 15 timer kjøring hver veg... men som rykende fersk og uerfaren elbileier vil jeg ikke ta sjansen på en slik reise... De har en mørkegrå i3,  men uten ryggekamera og comfort access er uaktuelt for oss. Bilen jeg bydde på idag var allerede solgt.
Godt å høre flere som vil ha Comfort access, det var den siste endringen jeg fikk sneket til i siste sekund. Tenkte opprinnelig at det muligens var litt tøys.

LMOR

Sitat fra: Aviator på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:56
Godt å høre flere som vil ha Comfort access, det var den siste endringen jeg fikk sneket til i siste sekund. Tenkte opprinnelig at det muligens var litt tøys.
Jeg kjøper heller ikke bil uten Comfort Access. Det er spesielt nyttig for damer som uansett ikke finner nøkkelen i alt for stor og dyp veske. Hvis en vil kan en da også kapsle nøkkelen helt inn, så er en også sikker på at det ikke trykkes på noen knapper i vanvare. Du får med noen knapper foran som er nyttige for å slippe å ta frem nøkkelen for å åpne panser eller bagasjerom.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Wreckmaster

Sitat fra: Aviator på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:29
Sitat fra: Wreckmaster på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:00
Ja jeg burde nok ha utvist litt modersjon selv. Sånn som jeg forsto kampanjen gikk det på bla.a. High Voltage edition til kampanjepris som inkluderte Hurtiglading, Gulvmatter, Vinterhjul, DAB+, Comfort pakke, Nav business, ryggekamera, park sensor foran/bak og lukeparkeringsass. som basis. Jeg ser det ligger 2014 bruktbiler til samme pris som jeg betaler for min nye 2016, så da ble valget litt lettere.
Sitat fra: JorgenM på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:36

Takk for det JorgenM, gleder meg som en unge til den kommer :-) Lykke til med budgiving

Sitat fra: Snapcase på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:22

325K. Når jeg så på bruktmarkedet så tenkte jeg det samme, hvordan skal man få hentet en slik bil langt inni ødemarka i Nord Norge.
Sitat fra: LMOR på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:42
Ja det blir spennende og se når den kommer, Siden den er Fluid Black så drøyer det i verste fall til nyttår. Jeg skal si ifra da :-)
Var det jeg kom frem til også at bruktbiler fra 14 var like dyrt som 2016 modeller. Min ble som din en high voltage kampanje bil, og så la jeg på soltak, Blue tooth pro, harmann / kardon og ikke de standard platehjulene på sommerhjula. Utvendig blir bilen min 100% lik denne her : Samme farge og samme hjul. Kom totalt på 294000. Egentlig litt for dyrt, men tenkte at den noe bedre antatte annenhåndsverdien på BMW vs Leaf gjorde det ihvertfall litt fornuftig. Dessuten hadde ikke Leaf orginal Dab og man kunne ikke få soltak.

BingoBonzo

Sitat fra: BingoBonzo på torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:58

Comfort Access                                        322
Soltak i glass                                            403
Solbeskyttende vinduer                            420

Jepp, mye likt utenom de tre tingene over som du tok ekstra + litt andre felger og Loft vs Suite interiør.
(og 6AK+6AM som LMOR nevner).

Har du fått angitt leveransedato? Min selger antyder midt-november.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Aviator

Siden jeg bestilte fluid black så kommer de ikke til å starte før i november, dvs at jeg i verste fall ikke får den før nærmere nyttår.

Håpløs

Hentet akkurat i3 fra Ålesund til Oslo igår! Prøvd leaf 2-3 ganger tidligere, så dette går smertefritt som "uerfaren" elbileier!  8)

On-topic: så synes jeg bruktbilprisene er ekstremt høye, så skjønner dere som heller speccer ny med det utstyret DU vil ha!
Da jeg så på brukt, vurderte jeg ikke biler uten Comfort package advance, DAB og Navi pro! Føler dette er noe man MÅ ha på en i3!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA