Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overharmoniske spenninger...

Startet av Aviator, lørdag 31. oktober 2015, klokken 00:30

« forrige - neste »

LMOR

Lyden må testes med en god kilde. Radioen er alt for dårlig, og du vil ikke høre så mye forskjell
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Enig med LMOR, du trenger en bedre kilde. Jeg gjenoppdaget musikk når jeg fikk høre høyoppløste flac-filer på HK-anlegget. Det spiller høyt og stramt og rent. Plutselig har jeg blitt kresen på innspillinger igjen. Det er mye dårlig som lages. Jeg har gått over til å kjøpe musikk på hdtracks.com + LP til å ha i hylla. Det er "farlig" å høre god lyd, en blir kresen av det. Og jeg som hadde tilpasset meg mp3 på iPhone med billig headset  :o

TorAtle

Hvis man er opptatt av lyd så kjøper man HK, veldig enkelt. i3 har en godt dempet kupé, se bla på materialvalgene, og med fravær av motorstøy så ligger alt til rette for å høre på musikk. Bare ikke kjør for fort, da blir vei- og vindstøy mer prominent :)
2014 BMW i3

TorAtle

Vet dere forresten om trådløs blutooth støtter like høy bitrate som Spotify sender med?
2014 BMW i3

LMOR

Standarden gjør det, selv om det kan være begrensinger et eller annet sted på veien som jeg ikke kjenner til.
Merk at du får ikke full Spotify kvalitet med kabel gjennom BMW Connected uten å ha et Premium abonnement.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorAtle

Ja, man må ha premium abb og i tillegg gå inn i settings og stille inn på "extreme quality". Dersom det ikke skjer noe rart på veien til høyttalerne i i3 bør 320kbps være tilstrekkelig, dvs ikke mulig å høre forskjell fra originalen.
2014 BMW i3

model3citizen

Valgte å kjøpe demobil for å slippe ventetiden og dermed få levering midt i kaldeste vinteren.

Utstyrslisten er fryktelig lang, det er så det frister å si at den har "alt".
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

LMOR

Gratulerer. Du har jo muligheten for å dra sammenligninger til Kia :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

model3citizen

Konfigen, 2015modell.

Colour SOLARORANGE MET. M. AKZENT FROZEN G (B78)
Upholstery NATURLED.KO.STELLARIC/DALBERGIABRAU (NLFT)
2T7 20"BMW I LT/ALY W. DOUBLE SP. 430/M
2VB TYRE PRESSURE INDICATOR
2VC TYRE REPAIR KIT
230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
302 ALARM SYSTEM
322 COMFORT ACCESS SYSTEM
4T9 HEAT PUMP
4U7 FAST CHARGING DC
4U8 FAST CHARGING AC
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
420 SUN PROTECTION GLAZING
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
442 CUPHOLDER
473 ARMREST, FRONT
493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
5AR TRAFFIC-QUEUE ASSISTANT
5AT DRIVING ASSISTANT PLUS
5A2 LED HEADLIGHTS
5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
521 RAIN SENSOR
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY
6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE TELESERVICES
6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES
6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
6AN CONCIERGE SERVICES
6AP REMOTE SERVICES
6NS CONVENIENCE TELEPHONY WITH EXTENDED
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
654 DAB TUNER
674 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON
7AQ BATTERY CERTIFICATE
7GA COMFORT PACKAGE ADVANCED
7KZ BMW I INTERIOR DESIGN SUITE
7S9 CONNECTEDDRIVE SERVICES PAKET
8LZ COUNTRY-SPECIFIC CONTRIBUTION 09090
8R9 REFRIGERANT
8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
8TG ANTI-THEFT SYSTEM
853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

model3citizen

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. oktober 2015, klokken 11:35
Gratulerer. Du har jo muligheten for å dra sammenligninger til Kia :-)

Det var det, de to prøveturene har allerede bekreftet at de to ikke er "sammenlignbare". Eneste er at Soul nok har bedre rekkevidde, og er litt mindre følsom på styringen på motorvei, ellers er det så forskjellige biler at det nesten ikke er morsomt engang.

Men, skal benytte anledningen å sammenligne dem som pendlervogner. Både med tanke på komfort, og forbruk.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

LMOR

Hvis du kjører uten brå bevegelser med ECO Pro, så bør du kunne få nesten samme rekkevidden.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

model3citizen

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. oktober 2015, klokken 15:59
Hvis du kjører uten brå bevegelser med ECO Pro, så bør du kunne få nesten samme rekkevidden.

Det virket lovende når jeg prøvekjørte, men jeg er forberedt for at det kan knipe til de kaldeste vinterdagene.

Har avtalt å levere bilen til en lakkererer for å dekke fronten, baken og sidene med klar Plasti Dip om to uker.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Luftventil

- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

JorgenM

Enig, den oransje er den kuleste. Vi ville ikke ha den fordi vi bor i ei lita bygd og siden den skiller seg ut litt så valgte vi heller mørk grå som er litt mer diskre :o
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

EinarV

Fikk pluttselig for meg at kanskje jeg skal selge i3en for å kjøpe en ny tilsvarende. Nå er det jo slik at en del tusen i verditap pr må man regne seg uansett og om man tar en større del av dette etter en del år eller man tar en mindre bit hvert år ved å bytte bil er nesten det samme på en såpass billig bil. Forstår det ut i fra denne tråden at det er flere som har fulgt bruktmarkedet en tid. Er det noen som kan si meg hva jeg kan regne med å få for en mai -14 bil med 15000 på telleren? Bilen er fullspekket bortsett fra consegier service og er ellers strøken. Den er laurel grey og har 20" sommer felger.

De fleste her inne vet vel hvordan en slik bil ser ut, men her er et bilde som jeg synes er litt kult: https://www.flickr.com/photos/elbilforeningen/21028034725/

Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA