Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TACC senker farten

Startet av MrG, fredag 30. oktober 2015, klokken 12:16

« forrige - neste »

MrG

Når åpner konfiguratoren?
Liten eller ingen informasjon om 2. og 3. seterad.
Ski bakpå bilen - hmm.. ?

kjellsve

Det virkelig store spørsmålet tror jeg er "Hva blir prisen?"

e24.no melder at "Den billigste versjonen får en prislapp på 132 000 dollar (1,12 millioner kroner)".

http://e24.no/bil/her-er-tesla-model-x/23533920

Synd om dette stemmer, da vi med ganske stor margin er over det beløpet som barnefamilier i Norge kan strekke seg til for å få en miljøvennlig og funksjonell bil.

TMS85D - juni 2015

VL

1.12 mill for billigste utgave kan jo ikke stemme? Da blir det uaktuelt her hvert fall....

Og er det nevnt noe om når man selv kan konfigurere bilen? Er jo inne flere ganger daglig, lei av å være på pinebenken nå...  :o :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ELTesla

Jeg tror ikke prisen til E24 stemmer.

Det er jo sagt Model S +5K USD.

Den norske prisen kommer helt an på dato for når vi får konfigurere tror jeg.

Tror heller ikke at vi som har bestilt tidlig får noen fordel kontra de som bestiller nå angående pris.

Øyvind.h

Sitat fra: kjellsve på onsdag 30. september 2015, klokken 08:53
Det virkelig store spørsmålet tror jeg er "Hva blir prisen?"

e24.no melder at "Den billigste versjonen får en prislapp på 132 000 dollar (1,12 millioner kroner)".

http://e24.no/bil/her-er-tesla-model-x/23533920

Synd om dette stemmer, da vi med ganske stor margin er over det beløpet som barnefamilier i Norge kan strekke seg til for å få en miljøvennlig og funksjonell bil.

Prisen stemmer åpenbart ikke. Standard X90D starter ca 5000usd over S90D.

En greit spekket X90D bør ende på ca 850.000,- med dagens prising.

Man må ikke velge performance og ludicrous...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

The Verge sier jo at den begynner på under 100k USD. Vente å se tror jeg er best.

Espen Hugaas Andersen

Tror 90D starter på rundt 90k USD, altså med 7,7 NOK/USD blir dette 693k. De kommer nok også snart med 70D. Trolig innen leveransene starter i Norge.

Det største spørsmålet er hva Tesla bruker som omvekslingskurs. Jeg håper Tesla har fortløpende valutasikret nye reservasjoner, slik at de kan bruke en gunstig valutakurs. Vi får bare se. (Om de bruker f.eks 7,5 NOK/USD blir det nok kjøp for min del.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SunSeeker

Det store spørsmålet for meg, er hvorfor det ikke tilbys grått skinn interiør(ennå)???

MrG

Tenker de fleste spørsmål, store eller små først blir klar når de åpner døren til der vi får konfigurere bilene!
SHOW ME THE "ORDER" Button  :o

Amoss

Sitat fra: SunSeeker på onsdag 30. september 2015, klokken 13:36
Det store spørsmålet for meg, er hvorfor det ikke tilbys grått skinn interiør(ennå)???

Tipper det er som det var med Model S - Signature (og founder) kan velge hvitt skinn istedet, og når normale produksjons biler kan konfigureres så kan man velge grått men ikke hvit.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

mogu

Jeg var sikker på at det store spørsmålet var "does it blend".
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Epleskreller

Jeg frykter at vi får en prisøkning på 60k på Model S og så blir Model X ca 40k dyrere. Dvs det blir for dyrt med Model X for meg. Men håper vi slipper en prisjustering av Model S  først.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gæsjan

Ser ut på TMC som om alle signatur-holdere i USA har fått konfigurert. Når er det Europas tur?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

samotholt

Sitat fra: Gæsjan på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 20:51
Ser ut på TMC som om alle signatur-holdere i USA har fått konfigurert. Når er det Europas tur?

De kommer nok ikke til å starte produksjon for EU før etter jul. Sånn sett har de jo ikke noe hastverk med å gjøre konfiguratoren tilgjengelig ennå på en stund...
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

petersv

Sitat fra: samotholt på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 22:23
Sitat fra: Gæsjan på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 20:51

De kommer nok ikke til å starte produksjon for EU før etter jul. Sånn sett har de jo ikke noe hastverk med å gjøre konfiguratoren tilgjengelig ennå på en stund...

Det er vel fortsatt et ubekreftet rykte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA