Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS Android/ios App

Startet av leaf-newbe, torsdag 29. oktober 2015, klokken 09:30

« forrige - neste »

fws

Jeg får bare tilgang til carwings. Men nå har den faktisk oppdatert seg, for første gang på tre uker!
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Lynet

Når jeg ser på hva Nissan greide her er jeg mildt sagt oppgitt, på bildet nedenfor ser dere de bruker kWh/km!!!!! Blir ikke utslag på grafen hos meg.

Og data fra de to første årene er borte!!!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kjell Leaf

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:25
Carwings virker utmerket i dag.
Nja, det var altså i går, men i dag er det ræva.
Klarer ikke å få batterioppdatering. Med PC går den til slutt ut på tid, men enda mer irriterende med mobil, der står det nemlig at oppdateringen er suksessfull, men dataene den viser er fra i går :-(
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Jako

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 02. oktober 2015, klokken 13:30
Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 01. oktober 2015, klokken 16:25
Carwings virker utmerket i dag.
Nja, det var altså i går, men i dag er det ræva.
Klarer ikke å få batterioppdatering. Med PC går den til slutt ut på tid, men enda mer irriterende med mobil, der står det nemlig at oppdateringen er suksessfull, men dataene den viser er fra i går :-(

Samme her, blir snart gal av denne appen. DRITT osså... Ringte i min frustruasjon til nissan om hvor elendig app Nissan har og hvorfor ikke STORE Nissan ikke kan lage en ordentlig app som funker :(

Damen hvar like frustrert som meg :) Ikke mye hun kunne si bortsett fra at Nissan jobbet med saken hele tiden :)

Jeg tror Nissan driter i appen sa jeg så lenge bilen selger som varmt brød :(

Så sendte hun meg denne mailen:

Hei Y.....,

Som avtalt sender jeg innstillinger du går gjennom I bilen.

Informasjonskanal innstillinger:

Trykk "Menu"

Så "Carwings"

Deretter "Carwings innstillinger"

Trykk så på "Informasjonskanal innstillinger"

Velg her "Laste ned automatisk"

Velg så "Nedlastingsinterval"

Velg innstillingen "På" (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).

Del kjøretøyets informasjon:

Trykk "Menu"

Så "Carwings"

Deretter "Carwings innstillinger"

Sjekk at Generelle varsler er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).

Velg så "Data Opplastingsinnstillinger"

Sjekk at "Del kjøretøysinformasjon" er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).

Om du har innstillingen "Del kjøretøysinformasjonen når slått på" sjekk at den er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).

Data overføringsoppsett:

Trykk "Menu"

Velg så "Innstillinger"

Trykk så på "Telefon og Carwings"

Trykk "Data overføringsoppsett"

Trykk deretter på "Velg leverandør" (her står det som regel Telenor).

Sørge for at den står på "Automatisk oppsett" (står den på "Automatisk oppsett" kan du flytte den til "Manualt oppsett" så flytte den tilbake til "Automatisk oppsett")

Trykk "Menu", slå bilen av og så på igjen.

Etter at du har fullført disse stegene må du oppdatere i bilen og på nettkontoen din.

I bilen finner du oppdateringen ved å trykke på:

"Zero Emission"- knappen (ser ut slik e) trykk så "Update Stations" (Oppdater stasjoner) og velg "Near Current Location" (Nær gjeldende plassering).

På nettkontoen din:
Når du er logget inn på din Carwings-profil på nett, vil du på høyre side se en blå firkant med en hvit pil, under står det "oppdater", klikk på denne.

Det vil også være fint om du kunne avinstallere og reinstallere applikasjonen og deretter gjøre et nytt innloggingsforsøk.

Vi håper at dette er til hjelp.

Nissan Leaf Tekna 2014

olemorten76

Har akkurat hatt samme rundt som det Jako, på chatten. Fått innstillingene og trykket med gjennom hele bøtteballetten. Det ser ikke ut til å gjøre store forskjellen desverre, så spar tiden deres. Har ikke hatt kontakt med bilen på carwingsweb siden i dag morges. Det ser imidlertid ut til at carwingsappen etter en operasjon som tar mellom 4 og 6 minutter jevnlig klare å komme med en oppdatering uten feilmeldinger. Jeg savner allerede leaf link appen. Har vært i kontakt med kontakt med utvikler av appen, han klarte ikke komme med noe klart svar på hvorfor det ikke fungerte, men det har jo da med Nissan sin oppdatering å gjøre. Det hele er bare tragisk, skulle ønske appen/telematikktjenesten var like stabil som bilen. Da kunne jeg brukt tiden på andre ting.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

Jako

Nissan Leaf Tekna 2014

Mazzbot

Sitat fra: Jako på fredag 02. oktober 2015, klokken 16:44
Utrolig men sant !

Carwings for iphone funker :)

Hva gjorde du for å få den til å funke?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

ThomasEL

Carwings virker fint på min iphone også... Men det har den stort sett alltid gjort... Og alt tar like lang tid, så egentlig status quo.

Leaflink, som jeg stort sett har benyttet grunnet mer praktisk meny og raskere responstid, fungerer nå ikke...

Så summa summarum:
Intet merkbart positivt skjedd etter den store omleggingen
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Mazzbot

Leaf manager og carwings har ikke funket på 2 dager !! Sykt irriterende.. er blitt avhengig av disse appene.  Noen som har android mob som det funker hos?

leafnor

Både Carwings og LeafLink fungerer nå på min iPhone.
Bruke LeafLink, raskere respons.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Tomrolun

Sitat fra: leafnor på lørdag 03. oktober 2015, klokken 00:21

Carwings og Leaf manager, som har fungert helt utmerket sluttet å virke 29 Oktober.Har ikke fått noen av appene til å virke etter denne såkalte "oppdateringen" :(
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

leafnor

Sitat fra: Tomrolun på lørdag 03. oktober 2015, klokken 09:16
Sitat fra: leafnor på lørdag 03. oktober 2015, klokken 00:21

Carwings og Leaf manager, som har fungert helt utmerket sluttet å virke 29 Oktober.Har ikke fått noen av appene til å virke etter denne såkalte "oppdateringen" :(
Rundt den 29 var begge ut av drift.
LeafLink at raskere enn Carwings. Eneste er at nå etter oppdatering virker det som LeafLink må lese bilen 2-3 ganger for å være 100% sikker på at den får oppdatert alle data.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Mazzbot

Den heter leaflink i apple og openwings i android? Får opp feil passord/brukernavn :S logger inn med samme som på carwings !

AppleKnocker

På min Iphone fungerer Leaf Link appen, mens CarWings appen spyr ut feilmeldinger. Hva er det egentlig de har tukla med?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA