Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhåndsoppvarming uten app.

Startet av Sindrefs, lørdag 17. oktober 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

Sindrefs

Hei, er det noen som har testet ut parkeringsgarasjen ovenfor Vulkan i Oslo? Man skal kunne åpne porten med Oslo komm. sin app, men har ikke prøvd selv. Har ikke hørt noe om åpning av anlegget, og finner ingenting på verken google eller ladestasjoner om den. Noen som vet noe?

cra

Jeg bruker å parkere på Vulkan P-huset når jeg er i Oslo. Porten åpner seg når jeg kjører mot den, så jeg har aldri trengt noen app. Litt usikker på om det kan være nødvendig med noe slikt om man kommer sent på kvelden/om natta?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sindrefs

Mener du da det inne på Vulkanområdet, eller den som ligger ovenfor (drevet av Oslo komm.)?

cra

Jeg mener sikkert den private, ja. Der man kjører inn på "nedsiden", men ikke kjører helt ned på selve området med den svære fotballen, inngang til mathallen osv. Var ikek klar over at der var et annet alternativ i området der?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sindrefs

Er nok ganske nytt. Det eneste jeg finner om det er på artikkelen om det nye garasjeanlegget under festningen, på elbil.no. Der står følgende " I tillegg kommer det store anlegget på Vulkan med 92 plasser."

ElectricSoul

Jeg har vært der, men da bare på dagtid, så portåpning var ikke et issue, åpent når jeg kom, og åpnet seg automatisk på tur ut.

Hurtigere lading _kun_ på nederste plan - 50 kr timen inkl lading, mye penger, men greit for det man får, nytt romslig parkeringshus, og strøm av ypperste kvalitet.

=v=

'16 Kia Soul
Surly "Pugsified" - 1400W fatbike

3irikur

Sitat fra: ElectricSoul på tirsdag 22. september 2015, klokken 12:26
Hurtigere lading _kun_ på nederste plan - 50 kr timen inkl lading, mye penger, men greit for det man får, nytt romslig parkeringshus, og strøm av ypperste kvalitet.

Dette fikk jeg ikke med meg sist jeg var der. Hvor hurtig er det snakk om? Type 2 32a?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

fredag

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 22. september 2015, klokken 12:48
Dette fikk jeg ikke med meg sist jeg var der. Hvor hurtig er det snakk om? Type 2 32a?

Ja. En håndfull type2 32A. Med eller uten type2 ladekabel.

Dette har vært avmerket på NOBIL-ladekartene lenge, sikkert mer enn et år.

http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Men dette er altså det private parkeringsanlegget. Topposten dreide seg om det nye kommunale anlegget på andre siden av Maridalsveien.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ElectricSoul

Sitat fra: 3irikur på tirsdag 22. september 2015, klokken 12:48
Sitat fra: ElectricSoul på tirsdag 22. september 2015, klokken 12:26

husker ikke i farten, men det er type 2 i alle fall, antageligvis 32A ja.
Legg også merke til at du bør ha med din egen type-2 kabel, den som henger der passet ikke til Kia'n, men var løs i begge ender, så å bytte gikk helt fint.

Shit _ovenfor_ er dagens oversette ord. Beklager det.

=v=
'16 Kia Soul
Surly "Pugsified" - 1400W fatbike

oslodriver

Er det ikke mulig å hurtiglade Leaf på Vulkan?

jkirkebo

Sitat fra: oslodriver på onsdag 23. september 2015, klokken 13:18
Er det ikke mulig å hurtiglade Leaf på Vulkan?

Nei, du får maks 6.6kW (om du har en slik lader i bilen, hvis ikke maks 3.3kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TB

Her er artikkel som beskriv ladehuset under Akershus festning.

Sitathttp://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3623-her-kommer-86-nye-ladepunkt
I «katakombene» under Akershus festning blir det et elbileldorado i desember. Nå skal siste hånd legges på verket, men de første detaljene får du allerede nå.
(..)
Tilgang til ladehuset via app
Inn- og utkjøring fra anlegget skal skje via den samme tunnelen fra Myntgata, men det er kun plass til én kjøreretning. Derfor er det montert sensorikk som gir rødt og grønt lys.
Ved ankomst åpnes ladehuset via en app, kalt EL Oslo kommune, på smarttelefonen (iOS og Android). Appen kan i første omgang brukes på Akershus festning og Vulkan.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Panduck

Jeg installerte appen for å åpne dørene. "When the button is red is facillity fully". Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

clundestad

Jeg går ut fra at det her er snakk om det gamle sivilforsvarsanlegget i "Akersberget", med innkjøring i Maridalsveien overfor Scandic Vulkan. Det skal visstnok få totalt 90 ladeplasser fordelt over to plan.

Jeg sendte en forespørsel til Enter Security, som tydeligvis skal drifte anlegget her og under Akershus festning:
http://www.entersecurity.no/gogreen/

Og fikk følgende svar fra CTO:
SitatVi vet lite om åpningene.
Vi har hørt at Akershus skal åpne i desember.
Tror at alt åpner samtidig.

Men vi har ingen dato enda fra Oslo Kommune.

joopsahl

Gikk forbi portene i går inn til Vulkan der de nye type 2 ladestasjonene kommer. Står på skilt utenfor at de åpner tidlig i januar 2016. NB! De ligger på motsatt side av Maridalsveien i forhold til Scandic Vulkan. P-huset på høyre side over 3 etasjer koster litt å bruke, men er veldig bra.
har solgt min siste fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA