LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

sylwester

Tror ikke det. Må nok spandere den hundrelappen selv.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bob-bob

Sitat fra: tomrh på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:01
Opplever at tallene er mye mer til å stole på for 2012-mod. Det forsvinner ikke GIDs når bilen er nesten tom, og SOH varierer ikke så mye.

Det er vel data fra BMS computeren  på batteripakken som Leafspy leser data fra. Den leser ikke selve batteriet !  Det var vel slik at på de tidligste Leaf så viste BMS computeren litt høyere SOC verdier enn det som faktisk var tilfelle. Etter en programvareoppdatering ble det mer korrekt ( og lavere ) . Det kan vel forklare inntrykket du har. Det er vel heller ikke alle med tidlige Leaf som har oppgradert programvaren i bilene sine , spesielt ikke de med importbiler.  Så dataene du leser ut fra bilen din er nok muligens litt optimistiske ...?  ;) Anyway , kun et innspill fra min side.....til debatten ! 

adam.berg.1337

2013 modell.


Sent from my iPhone using Tapatalk

adam.berg.1337

Hvordan anser man dette mot andre biler med tilsvarende kjørelengde og statistikk?

Ville du kjøpt en bil med disse tallene eller er dette egentlig som forventet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

leafnor

Sitat fra: adam.berg.1337 på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 23:35
Hvordan anser man dette mot andre biler med tilsvarende kjørelengde og statistikk?

Ville du kjøpt en bil med disse tallene eller er dette egentlig som forventet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ut av VIN-nummer, virker å være en 1 gen Leaf, 5 måneder nyere enn min 2012. Verdiene er i området der en må forvente en slik ligger. Slik sett ikke noe som skulle tilsi å ikke kjøpe når en først har tenkt seg en LEAF.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

adam.berg.1337

#575
Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 07:11
Sitat fra: adam.berg.1337 på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 23:35
Hvordan anser man dette mot andre biler med tilsvarende kjørelengde og statistikk?

Ville du kjøpt en bil med disse tallene eller er dette egentlig som forventet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ut av VIN-nummer, virker å være en 1 gen Leaf, 5 måneder nyere enn min 2012. Verdiene er i området der en må forvente en slik ligger. Slik sett ikke noe som skulle tilsi å ikke kjøpe når en først har tenkt seg en LEAF.

Takk for svar Leafnor.

Bilen er registrert Mars 2013.
Norsk bil, kjøpt ny hos lev i Sarpsborg.

Men må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvilken Gen det er... Har carwings, cruisecontrol, keyless, solcelle bak osv men «homp» mellom bagasjerom og baksetene. Har heller ikke Eco knapp på ratt men kun på giret.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leafnor

Er nok Gen 1. Har den lyst interiør og elektrisk parkeringsbrems og ingen heat og AC knapp (Kun AC på høyre side på panel), da må det være Gen 1.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

adam.berg.1337

Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 20:43
Er nok Gen 1. Har den lyst interiør og elektrisk parkeringsbrems og ingen heat og AC knapp (Kun AC på høyre side på panel), da må det være Gen 1.

Stemmer at den har lyst interiør og elektronisk parkbrems.

Men har AC midt i konsollen...


Sent from my iPhone using Tapatalk

leafnor

Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 20:56
Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 20:43
Er nok Gen 1. Har den lyst interiør og elektrisk parkeringsbrems og ingen heat og AC knapp (Kun AC på høyre side på panel), da må det være Gen 1.
Stemmer at den har lyst interiør og elektronisk parkbrems.

Men har AC midt i konsollen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, til høyre for AUTO knappen som sitter midt på.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

adam.berg.1337

Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 21:09
Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 20:56
Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 20:43
Er nok Gen 1. Har den lyst interiør og elektrisk parkeringsbrems og ingen heat og AC knapp (Kun AC på høyre side på panel), da må det være Gen 1.
Stemmer at den har lyst interiør og elektronisk parkbrems.

Men har AC midt i konsollen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, til høyre for AUTO knappen som sitter midt på.

Yup. Helt rett. Da er det gen 1 da...


Sent from my iPhone using Tapatalk

adam.berg.1337

Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 22:46
Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 21:09
Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 20:56
Sitat fra: leafnor på onsdag 01. november 2017, klokken 20:43
Er nok Gen 1. Har den lyst interiør og elektrisk parkeringsbrems og ingen heat og AC knapp (Kun AC på høyre side på panel), da må det være Gen 1.
Stemmer at den har lyst interiør og elektronisk parkbrems.

Men har AC midt i konsollen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, til høyre for AUTO knappen som sitter midt på.

Yup. Helt rett. Da er det gen 1 da...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Selv om det da er en gen 1, kan man allikavel si at den som 2013 fikk noen oppgraderinger sammenlignet med 10-12?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sylwester

Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 22:55
Selv om det da er en gen 1, kan man allikavel si at den som 2013 fikk noen oppgraderinger sammenlignet med 10-12?

Du kan anta at det er små justeringer mellom hver årsmodell så ca. samme forskjell mellom 2011 og 2012 som 2012 og 2013. De er mikroskopiske i forhold til den såkalt 2gen med utstyrsklasser som kom medio 2013.

Gen2 som kom i 2013 er blitt nedgradert til en facelift siden 2018-modellen er offisielt kalt 2. generasjon av Nissan.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

adam.berg.1337

Sitat fra: sylwester på onsdag 01. november 2017, klokken 23:34
Sitat fra: adam.berg.1337 på onsdag 01. november 2017, klokken 22:55
Selv om det da er en gen 1, kan man allikavel si at den som 2013 fikk noen oppgraderinger sammenlignet med 10-12?

Du kan anta at det er små justeringer mellom hver årsmodell så ca. samme forskjell mellom 2011 og 2012 som 2012 og 2013. De er mikroskopiske i forhold til den såkalt 2gen med utstyrsklasser som kom medio 2013.

Gen2 som kom i 2013 er blitt nedgradert til en facelift siden 2018-modellen er offisielt kalt 2. generasjon av Nissan.

Takk for svar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leafnor

Verdier, forrige "måling" i ()

Spenning:391,88V (392,75V)
GIDS: 229 (226)
SOC: 94,6% (94,4%)
SOH: 82 (82)
Hx 67,08  (66,10)
Ahr 54,30 (53,90)
QC 113 (107), 3898 (3823) L1/L2
125.646 (123.263) km
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

adam.berg.1337

Sitat fra: leafnor på lørdag 04. november 2017, klokken 09:50
Verdier, forrige "måling" i ()

Spenning:391,88V (392,75V)
GIDS: 229 (226)
SOC: 94,6% (94,4%)
SOH: 82 (82)
Hx 67,08  (66,10)
Ahr 54,30 (53,90)
QC 113 (107), 3898 (3823) L1/L2
125.646 (123.263) km

Mister «alle» en bar ved 85%?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA