Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avsluttet lading før 100%

Startet av Caspar, torsdag 04. mars 2010, klokken 10:39

« forrige - neste »

Caspar

Er det bare jeg som savner bakrutepusser på Thinken min? Når temperaturen nå stiger til varmere en minus 10 starter jo NM i salting i gatene i Oslo, og det blir umulig å se bakover.
Er det noen som har gjort noe forsøk på ettermontering av pusser fra en egnet donorbil ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

God ide, jeg ser helt tydelig (dvs. ganske utydelig pga. all dritten på ruta) behovet. Men da må man vel montere viskermotoren på innsiden med et hull igjennom glasset i overkant av vinduet? Er det lett å bore slike hull?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å bore hull i ruta. Antar at den er herdet, og min erfaring med herdet glass tilsier at det blir et >pooff< og en drøss med små biter. Trur slike hull lages før glasset herdes. Ville heller satset på å fått plassert viskermotor mm i "spoileren" sammen med bremselyset.

Hvis du likevel vil prøve bør du ha reservebakrute liggende klar, og evt. prøve det på den. Og kanskje på en gammel glassbordplate e.l. før det igjen.


Men som sagt: bore hull i bakruta?  Skeeeeptiiisskkk......
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Er mange biler som har bakrutevisker utenfor bakruta, f.eks. nyere Tahoe har jo en løsning det kan taes inspirasjon fra :) Et lite tips er jo å sette viskermotoren utenfor ruta, og la den parkere akkurat i kanten, evt. litt innpå karosseriet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Ja, min egen caravelle har også viskeren i karosseriet (i selve bakluka), under vinduet. Problemet på thinken er bare at der er ikke noe karosseri rundt selve glasset - hele luka er knuselig. (med unntak av "spoileren" på toppen)

Ikke går luke helt i ett med karosseriet på sida heller, så der er et "gap" man må over dersom man skal parkere viskeren utenfor ruta. Men dersom man kan lage en variant der man manuelt flytter viskeren til seide når man skal åpne luka så er det gjennomførbart, og sikket til å leve med?

Trur nok jeg ville ha gått for en slik variant hvis jeg skulle prøve å gjøre det selv.

Evt. en slik "båtvindusvisker" som beveger seg sidelengs? Den kunne kanskje monteres under/i spoileren over ruta? Finnes ellers også "vanlige" båtviskermotorer som er vantette, og som således burde kunne monteres utvendig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA