Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kople til AC i motorrommet?

Startet av Kjellsea, mandag 12. oktober 2015, klokken 16:40

« forrige - neste »

Kjellsea

Hvor mange E-Golf eiere har, eller har hatt problemer med sensor?
Til dere som har hatt problemer, fint viss dere oppgir når bilen ble Levert. Min bil ble levert medio Mai 2015.
Bilen min har vært inne på verksted en stund nå, og vi har fått god oppfølging fra forhandler, også gratis lånebil har vi fått. Det som er haken er at vi ikke får igjen bilen før utfordringen med kalibrering av kamera er løst, det er fabrikken i Tyskland som nå prøver å løse software utfordringen.

Chana

So far so good - *bankibordet*

Men kollega måtte få frontruten byttet ut, men den er i orden nå så vidt jeg vet.

2015 modeller begge to.
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

Kjellsea

Virker laneassist og Acc som det skal?

Råde

Finnes to typer regnsensor i vw. De er på vei til å gå over fra en til en annen. Mulig forklaring...
e-Golf | X75D

Kent

Min har fungert utmerket hittil, en fikk en stor stein i ruta i går, så må bytte rute i nærmeste framtid. Håper ting fungerer like bra etter byttet.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Kjellsea

Nå står bilen min på verksted på fjerde uken, å tolmodigheten min begynner å ta slutt.

jan-c

Sitat fra: Kjellsea på fredag 11. september 2015, klokken 21:34
... Det som er haken er at vi ikke får igjen bilen før utfordringen med kalibrering av kamera er løst, det er fabrikken i Tyskland som nå prøver å løse software utfordringen.
Ingen problemer med regnsensor før eller etter bytte **bank, bank**
Jeg fikk en steinsprut og måtte bytte ut frontruta for et par uker siden. Jeg fikk bilen tilbake samme dag, men måtte inn for kalibrering av kamera, forstilling og litt av hvert, en annen dag. Fikk beskjed om at jeg måtte være forberedt på at Lane Assist, ACC og sånn ikke fungerte (optimalt). Men, bilen var fullt kjørbar, det meste virket. Etter siste tur på verksted har den vært helt OK.

Sitat fra: Chana på fredag 11. september 2015, klokken 21:45
So far so good - *bankibordet*
Men kollega måtte få frontruten byttet ut, men den er i orden nå så vidt jeg vet.
2015 modeller begge to.

Også jeg har en kollega som opplevde at regnsensor ikke fungerte. Han hadde bilen (prod. juni 2015) til kontroll og ved hjelp av en lommelykt stilte verkstedet diagnosen på 30 sekunder. Et par kabler hadde ikke kontakt. Skal fikse dette til uka, og det innebærer skifte av frontrute. Ergerlig og innviklet fiksing.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Kjellsea

Grunnen til at jeg ikke får bilen tilbake, er at en ikke kan stole hundre prosent på at sikkerhetssystemene virker 100 prosent som de skal, så lenge kameraet ikke er kalibrert, tanken er god.

hottentott33

Sitat fra: Råde på lørdag 12. september 2015, klokken 13:20
Finnes to typer regnsensor i vw. De er på vei til å gå over fra en til en annen. Mulig forklaring...

Har du hørt noe om hvilket tidspunkt de begynte å gå over fra den ene til den andre?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 19. september 2015, klokken 20:25
Sitat fra: Råde på lørdag 12. september 2015, klokken 13:20

Har du hørt noe om hvilket tidspunkt de begynte å gå over fra den ene til den andre?
Noe jeg plukket opp på et forum ifm å kode auto-rainclose med VCDS. Klarer ikke å finne tilbake til stedet, men jeg mener det var snakk om golf mk 7 eller utgående generasjon passat hvor noen har RLS og andre har RLFS. Mener dette var snakk om 2014 modeller og at alle 2015 modeller skulle ha RLFS. Arrest me if I'm wrong...
e-Golf | X75D

Kjellsea

Ser at tråden min blander 2 forskjellige utfordringer i sammen.
Opprinnelig problem var at
Regnsensor løsnet fra frontruten, etter at frontruten ble skiftet, så fikk en problemer med å kalibrere kameraet montert på frontruten, dette kameraet er blant andre ting koblet opp mot Laneassist. Det er kalibrering av dette kameraet som er utfordringen nå.

Kjellsea

utfordring knyttet til kalibrering av kamera er løst og alt skal være i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA