Tesla har endelig klart det!

Startet av Torpedo Ted, fredag 11. september 2015, klokken 15:32

« forrige - neste »

lunitiks

Jeg testet nettopp IR på ryggekameraet på min TMS 70D.

IT WORKS!

Tok min LG-fjernkontroll og holdt den mot ryggekameraet mens jeg sto bak bilen, og holdt inne "Volume +". Blinket som fy! (Sto bak bilen og så på Touchscreenen gjennom bakvinduet.) Ikke mulig å se den samme blinkingen med øyet, dvs. uten gjennom ryggekameraet.

Det skulle vel bety at alt ligger til rette for montering av et kraftig IR floodlight i bakvinduet for å lyse opp sorte vinternatta?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Mangler bare et eller annet til å pusse av kameraet uten å gå ut av bilen da. Det blir stort sett ubrukelig etter noen hundre meter i sørpa jeg ofte kjører i  :P

petersv

Jeg har lenge lurt på om det hadde vært mulig å motorisert det slik at det felder inn når man ikke trenger det. Så kunne man hatt noe som tørker av linsa i samme bevegelsen. Det er jo montert sånn at en slik mekanisme virker veldig logisk.

lunitiks

Selve det fysiske kameraet m/feste ser ikke ut til å være noe "hokus pokus". Spørs om det er plass nok under der, da. Utfordringen blir antakelig all nerdingen som må til for å styre vippefunksjonen fra førersetet. Tviler på at man klarer å få dette til via Touchscreenen.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Sitat fra: petersv på fredag 16. oktober 2015, klokken 08:38
Jeg har lenge lurt på om det hadde vært mulig å motorisert det slik at det felder inn når man ikke trenger det. Så kunne man hatt noe som tørker av linsa i samme bevegelsen. Det er jo montert sånn at en slik mekanisme virker veldig logisk.

Hvis jeg ikke tar feil er det vel biler som har ett lokk foran kameraet som svinges bort når i bruk?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cookie Monster

Sitat fra: lunitiks på fredag 16. oktober 2015, klokken 08:57

Selve det fysiske kameraet m/feste ser ikke ut til å være noe "hokus pokus". Spørs om det er plass nok under der, da. Utfordringen blir antakelig all nerdingen som må til for å styre vippefunksjonen fra førersetet. Tviler på at man klarer å få dette til via Touchscreenen.

Lag et motorisert lokk som kan lukkes over kamera. Koble det så på ryggelys så det åpner når ryggelys går på. Ikke noe poeng å styre dette fra touchscreen ;)

Edit, men da funker ikke kamera i hastighet vel og merke :P Men er sikkert en ledning man kan koble på der når kamera aktiveres.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

lunitiks

Ikke dumt. Jeg er imidlertid blitt så glad i ryggekameraet at jeg ofte kjører med dette på i D. Så ideelt sett burde man kanskje lage en løsning hvor åpning/lukking styres uavhengig av rygging...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Styringen er det jeg er minst bekymret for, enten via telefon, skjermen (webleser) i bilen, eller rett og slett fjernkontroll. Mekanikken er nok som du sier litt jobb, men det er jo allerede montert på en slik måte at det er i "åpen" posisjon, med plass bak vil jeg tro.

aness

Sitat fra: petersv på fredag 16. oktober 2015, klokken 14:15
Styringen er det jeg er minst bekymret for, enten via telefon, skjermen (webleser) i bilen, eller rett og slett fjernkontroll.

Jeg hadde forsøkt med noe homelink-kompatibelt fra ebay.

Voll1

Er det noen som har funnet noe fungerende "homelink-kompatibelt" fra f.eks. Ebay? Kan også brukes som av/på for ekstralys (ryggelys, IR, LEDbar, etc).
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Muffinman

Angående denne kromlista. P85`en har fått byttet den 3-4 ganger, men det hjalp jo ikke siden det var gammel type. Imidlertid skulle den byttes til ny type ved reklamasjonsbesøk for en måned siden, men da hadde de jammen klart å gå tom for den selv om avtalen ble booket nesten fem måneder i forveien :o Så skulle jeg bli kontaktet når de fikk den inn, men intet hørt så langt.

Siden det er over 20 mil i en retning og 17 den andre til servicesenter, og nybilen kanskje skal en tur på verksted - tror dere at å bytte denne lista er noe en over middels praktisk anlagt herremann klarer selv? Blir for dumt å kjøre 35-45 mil for bare for å få gjort dette.

lunitiks

Kromlista skal være festet med fem (5) klips; én midt på og de to (fire) andre før du kommer ut til lyktene.

Vet ikke om det må øvrige tilpasninger til når det gjelder montering av den nye
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

lunitiks

Selskapet har anskaffet www.tesla.com fra en Stu Grossman som visstnok har sittet på det siden 1992
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Daniel80

Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. oktober 2015, klokken 17:11
Mangler bare et eller annet til å pusse av kameraet uten å gå ut av bilen da. Det blir stort sett ubrukelig etter noen hundre meter i sørpa jeg ofte kjører i  :P

Jeg tok RainX på mitt ryggekamera, og da var det fritt for smuss og dråper en hel uke. Må repetere behandlingen hver uke da :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA