Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: leier ut elbilen sin for 100kr døgnet

Startet av Trustno1, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 07:39

« forrige - neste »

Trustno1

Dette har vært en het potet i det siste. Tenkte å lage en liten avstemming bare for å se hvordan meningene på ytelsene/andre forventninger på P85D ligger an.

Gjerne legg inn en begrunnelse på hva du stemte eventuelt ikke stemte dersom ingen av alternativene passer.

Ønsker at denne avstemmingen ikke blir til en diskusjonstråd, kun avstemming og begrunnelse av sin egen mening.

Diskusjoner rundt dette foregår i denne tråden

Mr.Hansen

Jeg stemte på den øverste.

Dette er fordi min P85D er en utrolig bil og jeg er kjempefornøyd med den. Selvom jeg gikk fra en P85.

Men jeg kunne ønske at Tesla oppga mere riktige tall. Noe som de gjør med rekkevidden. Her ligger Europa langt etter med sitt målesystem. Jeg kan faktisk få 486km ut av en ladning, noe som Bjørn beviste med å kjøre 723km på en ladning.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

P85pluss

Jeg er fornøyd med bilen, men ønsker at Tesla gir bilen de prestasjonene vi ble lovet da vi bestilte.
Så jeg har ikke stemt.
P85d
P85+ solgt

herr x

Jeg har P85D og ønsker enten at Tesla justerer ned påstander om effekt og ytelse til korrekt nivå, eller oppgraderer bilen til hva den ble solgt med.
Grunnen til dette er at forsikringspremien er vesentlig større for P85D enn for 85D, og det er jo ingen grunn til å betale veldig mye høyre forsikringspremie når forskjellen i hovedsak er rødfargen på bremsecalipene.
Model X, 90D

EJ

Stort sett happy med bilen, men ønsker at de ordner ytelsene til det nivået vi ble forespeilt

cowboyroy

Fornøyd med bilen men irriterer meg over å ha betalt en vill pris for oppgradering til P85D når den hverken har akselerasjonen som ble lovet eller de stive luftbelgene den først ble levert med. Syns bilen føles mye mer som enn båt enn det min gamle P85+ gjorde og det med 22" hjul istedenfor 21". Føler jeg har betalt for å få en D på bakluka, røde bremsecalipere og carbonspoiler. Håper på Ludi som en FIKS!

Dag A.

Sitat fra: herr x på søndag 06. september 2015, klokken 15:01
Jeg har P85D og ønsker enten at Tesla justerer ned påstander om effekt og ytelse til korrekt nivå, eller oppgraderer bilen til hva den ble solgt med.
Grunnen til dette er at forsikringspremien er vesentlig større for P85D enn for 85D, og det er jo ingen grunn til å betale veldig mye høyre forsikringspremie når forskjellen i hovedsak er rødfargen på bremsecalipene.

Jeg har selv P85D og er kjempefornøyd med bilen, men føler ikke at Tesla har vært helt oppriktige med sin reklame rundt bilen, og spesielt som "herr x" påpeker så slår dette brutalt ut på forsikringspremie.

Selv var jeg innom 3 selskap som ikke engang ville vurdere bilen pga sine ytelser.
Noe som i ettertid ikke har vist seg å stemme.

700 Hk er ganske eksepsjonelt, mens det finnes nok av biler i Norge i området 550 Hk.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

TA

Jeg er veldig fornøyd med bilen, bortsett fra akselerasjonen. Jeg informerte Tesla om dette i mai, da jeg så at bilen ikke leverte full ytelse og ikke leverte 0-100 som lovet. Målingen ble gjort med video og målt i redigeringsprogram i etterkant, 3,7 sek på beste forsøk. Tesla mente det kunne være fordi bilen ikke var fulladet, eller varm. Har ikke hatt tid til å følge dette opp, da bilen ellers fungerer supert. Siden det er blitt en sak i Teslaforumene vil jeg ta saken opp igjen.

Jeg savner også akselerasjon i høye hastigheter. I sommer ble jeg (sakte) forbikjørt av en BMW 760 i motbakke i ca 220 kmt.

Forsikringspremien min er ca 9000/år med 16000 km, 75% bonus.
P85d
M3 RN 108369321
M3 RN 108476116

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA