Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Afbrydning af opladning ved at fjerne ladekabel fra bilen ?

Startet av leifning, torsdag 24. september 2015, klokken 16:29

« forrige - neste »

leifning

Hei,

vi driver å tenker seriøst på en Leaf. Det finnes et firma i Oslo, Bilnor, som selger Tekna for 209 000 og disse er importert fra Nederland tror jeg. De hevder at dette er utstyrsmessig det samme som fra Nissan Norge, med batterivarmer, varmepakke etc - men at de ikke har lyktespylere og at det er tillegg for vinterdekk. Prismessig så høres det utrolig fristende ut,  men jeg blir alltid litt skeptisk...

Er det noen som vet noe om dette eller som har erfaringer med firmaet?

:)

TorC

Hvorfor importer du ikke bil selv fra Nederland selv? En bruktimport til 209K regner jeg med følger med noe gullbarrer i bagasjerommet?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Joakim A Edquist

En bil som har gått 10-40km når du henter den er vel ikke bruktimport

Hentet min Leaf er får noen timer siden :D
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

Joakim A Edquist

Den jeg egentlig skulle ha det ;) men bytta farge.
Kjempe fornøyd med første døyne med Leaf
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

als77

Offisielle Nissan-forhandlere kjører kampanje på Tekna til 230' for tiden, som inkluderer vinterhjul... Da er du fort på samme pris...

I tillegg får du leiebil i 20 dager (må brukes innen 3 år, forhandler klarte ikke å svare om det var 20 døgn eller 20 påbegynte dager), gratis lading hos Fortum inntil 10 000 (må brukes innen knappe 7 år) og effektiv rente på 2% i 3 år (og markedsrente deretter).

Er du ute etter en billig elbil så løp til nærmeste Nissanforhandler :) Mulig 2015-Leafen får større verdifall enn andre elbiler siden det går rykter om at 2016-Leafen (som kanskje kommer om et par uker???) vil få 25% større batteri (uvisst om ryktene er sanne og om hva utsalgsprisen på 2016 blir dersom de er sanne). Bryr du deg ikke om restverdi, er fornøyd med rekkevidden, og vil ha en billigst mulig ny elbil, så er det bare å løpe og kjøpe.

Homecast

Sitat fra: als77 på onsdag 26. august 2015, klokken 19:40
Offisielle Nissan-forhandlere kjører kampanje på Tekna til 230' for tiden, som inkluderer vinterhjul... Da er du fort på samme pris...

I tillegg får du leiebil i 20 dager (må brukes innen 3 år, forhandler klarte ikke å svare om det var 20 døgn eller 20 påbegynte dager), gratis lading hos Fortum inntil 10 000 (må brukes innen knappe 7 år) og effektiv rente på 2% i 3 år (og markedsrente deretter).

Er du ute etter en billig elbil så løp til nærmeste Nissanforhandler :) Mulig 2015-Leafen får større verdifall enn andre elbiler siden det går rykter om at 2016-Leafen (som kanskje kommer om et par uker???) vil få 25% større batteri (uvisst om ryktene er sanne og om hva utsalgsprisen på 2016 blir dersom de er sanne). Bryr du deg ikke om restverdi, er fornøyd med rekkevidden, og vil ha en billigst mulig ny elbil, så er det bare å løpe og kjøpe.

237500
Tillegg 5000 met lakk
7500 6,6 KW lader
Totalt 251 000,-

Kjøpte på Autonova lørenskog 216 900 ink vinterhjul, met lakk og 6,6 kw lader.
Ny bil fra tyskland. Tekna med alt. Da var det plutselig et annet regnestykke.
5 års garanti på batteri og 5 på bilen

Signerte kontrakt en mandag hentet bil onsdag
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Gunzi

Fikk selv en Hollandsk bil denne uka, kjenner meg litt usikker selv også, men slik er det med alle kjøp de første ukene. Har da vært på shoppern før.
Gjenstår å se hvordan evt garantispørsmål blir behandlet, men ifølge alle så er det jo ingen problemer med batteriene og dermed ingen som har erfaringer med garantiene.
Dette ble min bil:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=62933839&ref=favorites&folderId=6133863

leifning

Dagens Leaf tilfredstiller nok våre rekkeviddekrav. Hyggelig med mer, men trenger ei. De selger vinterhjulfor 6500 ekstra. Så ca 215 totalt.

Virker som om "long reach" i hvert fall kommer basert på søk på nettet. Jeg hørte noe om at den nye muligens kommer i to versjoner, en tilsvarende som dagens og en med lengre rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA