Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: S85D - vibrasjon ved akselerasjon

Startet av EXCEL, mandag 21. september 2015, klokken 09:19

« forrige - neste »

EXCEL

Jeg har bestilt 70D uten lyspakke. Er det noen som har eller vurderer å ettermontere lys i de ytre dørhåndtakene?
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

EXCEL

Er det noen som ikke har lyspakke som kan ta et bilde av "innsiden" på dørhåndtaket. Ønsker å avdekke om det er montert glass/deksel for belysning.
Mao forberedt for lys........
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Har ikke svar på trådstarters spørsmål, men det er visstnok enkelt å ettermontere lys under dørene og i fotbrønnen bak.

http://www.teslafied.eu/rear-door-puddle-lights/
http://www.teslafied.eu/second-row-footwell-lights/

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Usikker på hva du mener med heftig, men min P85 fra 2013 er levert med lys i alle fotbrønner ,alle dørhåndtak og under alle dører. 85D``en som forhåpentligvis kommer snart tror jeg mangler lys under bakdører og i bakre fotbrønner. Her blir det DIY, utstyret ligger allerede klart. Mangler bare bilen :)

lunitiks

Med heftig mente jeg rått! Har ikke lys under dørene på min 70D så det blir DIY
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Har forresten erstattet originallampa i frunk på 2013-modellen med en 18-led``s lampe og planlegger å bytte ut lampa i bakluka på 2015``en med det samme. Da har jeg to originale lamper til montering under bakdørene. I  fotbrønnene vurderer jeg å gå for en annen løsning enn teslafied. Vi får se.

petersv

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. september 2015, klokken 13:11
Har forresten erstattet originallampa i frunk på 2013-modellen med en 18-led``s lampe og planlegger å bytte ut lampa i bakluka på 2015``en med det samme. Da har jeg to originale lamper til montering under bakdørene. I  fotbrønnene vurderer jeg å gå for en annen løsning enn teslafied. Vi får se.

Hvilken 18led har du brukt? Passer den rett inn?

Muffinman

Brukte tips fra Nortrahof i "oppgradere lys i bagasjerommene"- tråden.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11342.270.html
Merk at lyset sitter i en egen plastbrakett sammen med en knapp for åpning av panseret innenfra i frunken på ikke-dual biler. Det er enklest å ta den ut, og jeg brukte en tapetkniv for å utvide hullet. Ble seende helt originalt ut.

Ebay:
http://www.ebay.com/itm/321568752545?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Disse er kaldhvite.

Bare å plugge rett i når hullet er tilpasset. Kontakten passer med original plugg. Montert i frunk så langt. Tenker å montere den andre i settet i bakluka på nybilen slik som Nortrahof viser på bildene sine. Gammelbilen har fire varmhvite ledstrips i luka, mens jeg tenker å klare meg med å bytte ut originallampa på den nye. Det er utrolig praktisk med masse lys bak bilen når man knoter med barnevogn, lading/adaptere etc i stupmørket på steder man ikke er kjent.

petersv

Takk for det. Jeg har bestilt lys til under forseter jeg og, men brakettene hadde de ikke inne og måtte få fra USA, noen ukers leveringstid. Kosta vel en krone stykket, så bestilte mer enn to :)

Tror kanskje jeg går for originallamper i trukt, h og v siden nede bak som på gamlebilen.

Muffinman

Tenkte som nevnt å bruke de originallampene jeg frigjør under dørene, og  ta en vurdering på om det kunne være et alternativ å bruke en bit av ledstrips til lys i bakre fotbrønner. 1-3 led``s burde gi nok lys. Vurderer å stripse de fast, så blir det ikke behov for festebraketter. Det blir jo bare lyset som blir synlig uansett, så om installasjonen blir robust gjør det ikke noe om det ser litt diy ut.

petersv

Det enkleste ee å kjøpe originale leds pg holdere av tesla. Veldig enkelt pg billig.

Muffinman

Ikke når man allerede har alt som trengs til alternativet, og det er 3 timer en vei til nærmeste servicesenter  ;)

Men enig i at det er enkelt og billig med originale deler.

F_P

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. september 2015, klokken 17:46

Ebay:
http://www.ebay.com/itm/321568752545?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Disse er kaldhvite.

Bare å plugge rett i når hullet er tilpasset. Kontakten passer med original plugg. Montert i frunk så langt. Tenker å montere den andre i settet i bakluka på nybilen slik som Nortrahof viser på bildene sine. Gammelbilen har fire varmhvite ledstrips i luka, mens jeg tenker å klare meg med å bytte ut originallampa på den nye. Det er utrolig praktisk med masse lys bak bilen når man knoter med barnevogn, lading/adaptere etc i stupmørket på steder man ikke er kjent.

Hvor passer disse?
Jeg selger sånne selv (dog originale som vel de i linken ikke er), og det er jo fryktelig kjekt om de også kan brukes i Tesla
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA