Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lademuligheter

Startet av eivindb, torsdag 03. september 2015, klokken 18:48

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 11. august 2015, klokken 13:27
Fikk du den nye kromlista bak? Har kommet en ny del hvor tåkelys og ryggelys er lukket så problemet med dugg skal være løst.

Man ser det på at det er litt annet utseende på ryggelys/tåkelys samt at Tesla bokstavene bygger mer ut.
Min  ser sånn ut, bilder under
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dennis

Litt vanskelig å se. Den linsen som var en del av lista skal være tatt bort. Slik at det bare er en lukket komplett ryggelys/tåkelys linse igjen.

Bokstavene skal vist også se ut som bilde under.

Epleskreller

Ser ut som om bokstavene stikker mer ut enn på min forrige (sept 2013),  det ser også ut som crommen ligger på lykta.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Hmm, hvis dette også er fiksen for de gamle bilene blir det en del baklykter å skifte ut etterhvert...

De har gjort tre-fire forsøk på utbedring på min bil, ved to av dem byttet de hele kromlista med en mer buet versjon enn den originale (andre gangen visste de ikke at det allerede var gjort). Duggen var tilbake allerede ved henting av bilen i alle unntatt et av tilfellene.

Dennis

Ser ut som den vanlige gamle lista. Får se når det kommer til mer info er vist akkurat begynt å bli levert den nye typen på biler levert i Usa.

Trenger å bytte baklykta, skal holde med bare lista siden de lysene er en del av lista og ligger bare over baklyktene.
Egentlig en helt idiotisk greie slik de er laget tidligere, de kunne bare ha laget lista med lys som var lukket og vantette så hadde det ikke kommet noe dugg.

tonl

Sitat fra: snappy på tirsdag 11. august 2015, klokken 10:16
I forhold til ny type panotak - det burde jo være mulig å installere disse i gamle biler også. Taket på bilen er vel likt enten det settes inn helt tak/gammel pano/ny pano.  Men det er vel mulig Tesla burde skaffe seg litt erfaring med den nye modellen før de begynner å bytte...

Jeg tror nok ikke nye panotak kan settes på "gammel" bil. På nye ser det ut som festepunktet for takstativet er flyttet noe lengre inn iforhold til gammel pano. Mulig jeg tar feil.

SunSeeker

Bil chassis er jo likt, det er bare ramma til panotaket som er endret. Så det Bør ikke Være problem å bytte HELE panorama på gamle biler.

Dennis

Angående ny versjon av lista bak så gjelder det bare alle biler bygget fra igår den 12 august men noen kan ha blitt utstyrt med den tidligere.

Dennis

Nytt panotak info fra Tesla sin delekatalog:

SitatVehicles manufactured on or after June 15th, 2015, approximately VIN F092842, use panoramic roof 2.1.

ELTesla

Jeg liker all denne infoen fra delekatalogen Cookie  ;D

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 13. august 2015, klokken 12:24
Angående ny versjon av lista bak så gjelder det bare alle biler bygget fra igår den 12 august men noen kan ha blitt utstyrt med den tidligere.
Min gikk i produksjon for to dager siden. Håpet er lyserødt :)

Dennis

Sitat fra: ELTesla på torsdag 13. august 2015, klokken 12:56
Jeg liker all denne infoen fra delekatalogen Cookie  ;D

Ja er alt for ofte inne å titter siden jeg er for nysgjerrig ;D Har vel brukt over 1000kr for å sitte å bla i delekatalogen til nå :P

Sjekket igjen idag med håp om info om Ludicrous og 90 kwh pakka men ikke noe nytt om det enda.
Eneste som er nytt siden sist jeg sjekket er det jeg postet over samt info om hvordan man ettermonterer next gen setene.

TRM

Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. august 2015, klokken 12:58
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 13. august 2015, klokken 12:24
Min gikk i produksjon for to dager siden. Håpet er lyserødt :)
Min også. Den lista kan umulig være grunnsteinen, så satser på oppdatert versjon!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

SKEK

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 13. august 2015, klokken 12:26
Nytt panotak info fra Tesla sin delekatalog:

SitatVehicles manufactured on or after June 15th, 2015, approximately VIN F092842, use panoramic roof 2.1.

Tusen takk for info, dette var gode nyheter! :D
Tesla Model S85D

Teslanewbie

Er ved et tesla servicesenter  . Det står 4 nye biler med beskyttelseplast på 2 st 70d , en 85D og en p85d ..

Den eneste uten det nye panotaket er p85d .. hadde det vært min bil hadde jeg vært skuffet .. har man betalt for det dyreste og får det kjipeste begynner man jo å lure på prioriteringene hos tesla

Ikke noen av de nye  bilene hadde de nye listene over baklyktene
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA