Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lademuligheter

Startet av eivindb, torsdag 03. september 2015, klokken 18:48

« forrige - neste »

nie

Kanskje en P85D bestilt i fjor høst....virker som Tesla har "strammet grepet" overfor de som sitter med eldgamle reservasjoner som har vært på "hold" og nylig blitt aktivert.
Virker på en måte logisk å bruke opp "lagerbeholdningen" av "gamle" pano-tak på de bilene som har prisnivå fra høsten 2014.

Teslanewbie

Dårlig kundepolitikk å behandle de mest pengesterke kjøperne dårligst..

Større konsentrasjon av mennesker med posisjon i den kjøpergruppen og negativt omtale fra dem gir større impact ..

Hvis noen utsetter leveranse så ska de ikke bli straffet , hadde aldri  kjøpt bil fra dem hvis dette er deres politikk
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pej

Sitat fra: tonl på tirsdag 11. august 2015, klokken 14:11
Sitat fra: snappy på tirsdag 11. august 2015, klokken 10:16

ser det ut som festepunktet for takstativet er flyttet noe lengre inn iforhold til gammel pano. Mulig jeg tar feil.

Har en 85D og Jeg fulgte en instruksjonsvideo til punkt og prikke når jeg installerte Whispbar stativer. Og du har helt rett. Måtte inn et knepp i bredden både forran og bak. På videoen viser han 4 "hakk" på ene siden og 5 "hakk" på den andre. På min måtte jeg ned på 3 på ene og 4 på andre. Dette er vel nesten 10mm endring. Det var også svært enkelt å montere takstativet, så noe må de ha endret. Jeg har lest om folk som har strevet veldig med dette.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. august 2015, klokken 11:09

Større konsentrasjon av mennesker med posisjon i den kjøpergruppen og negativt omtale fra dem gir større impact ..

Hvis noen utsetter leveranse så ska de ikke bli straffet , hadde aldri  kjøpt bil fra dem hvis dette er deres politikk

Virker som Tesla har blitt mye strengere på at man får bilen med utstyr som var når bilen ble bestilt. Som feks dab osv. Akkurat det ser jeg på som en greit siden Tesla ønsker nok ikke at folk skal bestille å vente i det uendelig på masse annet utstyr og få til gammel pris.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 17. august 2015, klokken 11:32

Virker som Tesla har blitt mye strengere på at man får bilen med utstyr som var når bilen ble bestilt. Som feks dab osv. Akkurat det ser jeg på som en greit siden Tesla ønsker nok ikke at folk skal bestille å vente i det uendelig på masse annet utstyr og få til gammel pris.

Paradoksen er at tesla innførte utsettelse nettopp for at folk som ikke ville ha en bil med barnesykdommer men ønsket å kjøpe en tesla hadde mulighet til å reservere og gardere mot prisstigning og utsette leveranse ..

Jeg må si at jeg ble skuffet på vegne av eieren av p85d bilen med den nye sortfargen.

Kjipt når budgettmodeller får en oppgradert versjon av et så viktig utstyr .

Om noen av modellene skal, prioriteres til å få det beste og seneste av utstyr då er det nettopp p85d og ikke 70 modellene ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Tipper det rett å slett bare går på produksjonsdato av bilene og ikke at det er P85D. Skifte skjedde jo ganske så nylig.

Teslanewbie

Nye panotaket har en mye penere og bedre finish. Listene er avrundet og glipene mellom listene er mindre .

Festet for takrekket ser ut å være mindre så det gamle takrekkefestet passer neppe på de nye takene .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Ser helt klart mye bedre ut ja. De har nok også med erfaringen de har fått luket ut det meste av feilene som var.

Hvordan så den nye sort fargen ut? Er den litt lysere sort enn tidligere sort?

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 17. august 2015, klokken 12:03
Ser helt klart mye bedre ut ja. De har nok også med erfaringen de har fått luket ut det meste av feilene som var.

Hvordan så den nye sort fargen ut? Er den litt lysere sort enn tidligere sort?

Litt lysere og tydelig metalicskinn. Pen farge .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. august 2015, klokken 11:40

Paradoksen er at tesla innførte utsettelse nettopp for at folk som ikke ville ha en bil med barnesykdommer men ønsket å kjøpe en tesla hadde mulighet til å reservere og gardere mot prisstigning og utsette leveranse ..

Jeg må si at jeg ble skuffet på vegne av eieren av p85d bilen med den nye sortfargen.

Om noen av modellene skal, prioriteres til å få det beste og seneste av utstyr då er det nettopp p85d og ikke 70 modellene ...

Med fare for å virke hårsår (bestilt budsjettvariant), bilene er jo stort sett like - bortsett fra batteri størrelse.
Tipper det da går på produksjonstidspunkt. Det ville jo vært idioti å la en med P85D få det siste skrik av utvikling hvis en annen med P70D bestilte sin etter at kaksen bestilte sin. Kan vel ikke være så idiotisk og tro at Tesla verdsetter 85D kunder, fremfor 70D.

Teslanewbie

Sitat fra: Toonster på mandag 17. august 2015, klokken 12:41

Med fare for å virke hårsår (bestilt budsjettvariant), bilene er jo stort sett like - bortsett fra batteri størrelse.
Tipper det da går på produksjonstidspunkt. Det ville jo vært idioti å la en med P85D få det siste skrik av utvikling hvis en annen med P70D bestilte sin etter at kaksen bestilte sin. Kan vel ikke være så idiotisk og tro at Tesla verdsetter 85D kunder, fremfor 70D.

Huff dette kom dumt ut . Det jeg ville komme frem til at p85d er flaggskipet i flåten og at forbedringer bør komme på disse først .
70 er jo på en måte budget modellen men ikke ment på et nedlatende måte til tross for at det kom slik ut . Mea culpa 

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

nie

Jeg tviler vel egentlig på at Tesla forskjellsbehandler pano-tak etter reservasjonsdatoer.
De har vel hatt utfordringer med kvaliteten på pano-taket og omfang av reklamasjoner vil jo bli likt for Tesla enten de setter "restbeholdningen" på eldre reservasjoner eller nye.

Hvis det skulle gjøres noen som helst vurderinger rundt dette i produksjonen, burde jo de gamle takene sendes til himmelstrøk uten nevneverdig nedbør, dvs langt vekk fra Norge :-)

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 17. august 2015, klokken 12:50
Sitat fra: Toonster på mandag 17. august 2015, klokken 12:41

Huff dette kom dumt ut . Det jeg ville komme frem til at p85d er flaggskipet i flåten og at forbedringer bør komme på disse først .
70 er jo på en måte budget modellen men ikke ment på et nedlatende måte til tross for at det kom slik ut . Mea culpa 

Ikke enig i hva du skriver, men skjønner hva du mener.

Tror muligens produksjonslinjen som gjør dette vanskelig - tipper S70, S85, S70D og S85D blir produsert på samme linje i hulter til bulter ettersom bestillingene kommer inn. Ville vært rart om man da bare venter på 85D, når de likevel skal bytte på alle modeller fra en gitt dato. Grunnen er jo at det er en feil som er utbedret som gjelder alle modellene, og fix er på plass fra en gitt dato - da vil det være naturlig at det gjelder for alle.

De som bestilte en dag for tidlig, må dessverre lide - men skille må gå et sted, og da er dato eneste fornuftige.

Epleskreller

Jeg fikk bilen min i starten av forrige uke, en 85D bestilt i november. Jeg fikk nytt tak, så type tak har neppe noe med bestillingstidspunkt å gjøre. Hverken DS eller mekaniker hadde sett det nye taket før da..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

Sitat fra: Epleskreller på mandag 17. august 2015, klokken 15:24
Jeg fikk bilen min i starten av forrige uke, en 85D bestilt i november. Jeg fikk nytt tak, så type tak har neppe noe med bestillingstidspunkt å gjøre. Hverken DS eller mekaniker hadde sett det nye taket før da..

Hvordan er det nye taket ? Noen forskjeller ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA