Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ

Startet av HenrikRH, tirsdag 01. september 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

soulcam

Tror ikke dette lar seg gjøre på min modell. da den ikke her lyktespylere.... Meh! :/

Fallskjerm

Til dere som har satt inn sette til ekstralys.

Fikk dere til å vri pæren helt på plass inni holderen?

jeg fikk det ikke helt til pga. At det var utrolig trankt og pakkningen var treig
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

soulcam

Sitat fra: Fallskjerm på fredag 14. august 2015, klokken 19:35
Til dere som har satt inn sette til ekstralys.

Fikk dere til å vri pæren helt på plass inni holderen?

jeg fikk det ikke helt til pga. At det var utrolig trankt og pakkningen var treig

Kun prøvd led pærer i kjørelyset og det var umulig å komme inn med leddiode der da de var for tykke og reflektoren var oval i åpningen

nr1rayner

Da har jeg nok en gang bestilt (og mottatt) xenon-kit kjøpt på ebay.
I motsetning til det forrige 55w kit jeg bestilte, trakk dette i det minste i nærheten av 55w inn (kjøpte ikke blandt de aller billigste denne gangen)..
Det ble merkbart bedre lys, dog ikke mye.
Helt til ballasten røyk...

Så, nå har jeg (kanskje) omsider lært, aldri mer billige ebay xenon-kit!!!

Så da stiller spørmålet seg, ekstralys eller skikkelig xenon-kit..
Hadde noen ovale Bosch-lykter på en tidligere bil, av typen "lang-smal" lysbilde (ikke E-merket). Lysbildet hadde passet perfekt på Leafen i kombo med det herlige LED nærlyset :)
Forøvrig merkelig at de har klart å få til et så bra nærlys, og et så elendig fjernlys...
Disse ovale hadde nok også vært ganske greit å finne plass til i grillen, under skiltet.
Men finner ikke denne lykta lenger :(
Finner faktisk svært lite ovale lykter, bare runde på ca 7" og større, og det blir ikke pent på Leafen..
Så får se om det blir et skikkelig kit på meg også..

Ikke E-merket ekstralys eller xenon kit går da vel for det samme, like (u)lovlig begge deler  8)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

#34
Sitat fra: nr1rayner på lørdag 15. august 2015, klokken 23:37

Helt til ballasten røyk...

Så, nå har jeg (kanskje) omsider lært, aldri mer billige ebay xenon-kit!!!

Så da stiller spørmålet seg, ekstralys eller skikkelig xenon-kit..
Hadde noen ovale Bosch-lykter på en tidligere bil, av typen "lang-smal" lysbilde (ikke E-merket).
Forøvrig merkelig at de har klart å få til et så bra nærlys, og et så elendig fjernlys...
Disse ovale hadde nok også vært ganske greit å finne plass til i grillen, under skiltet.
......... det blir ikke pent på Leafen..
Så får se om det blir et skikkelig kit på meg også..

Ikke E-merket ekstralys eller xenon kit går da vel for det samme, like (u)lovlig begge deler  8)

Nissan må ha funnet "Sorte hull" og er aspirant til nobelprisen i fysikk med det fjernlysene. Gamle karbidlykter lyser bedre!
Vurdere å skaffe Biltema sin fjernlysramme. Tror den passer perfekt inne i grillen.
Står noe om at det er tillat med 2 eller 4 fjernlys, så for å være på lovlig side så kan de i midten tas ut kanskje.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/LED-Fjernlysrampe-2000035129/

Skruvat.no har og en del ovale, samt "lovlig" ramme med 4 stk lykter:
http://www.skruvat.no/Ekstralysastar-ramp-FF-50-4-P201368.aspx
Leaf 2012/Aug 160.000 km

HenrikRH

Sitat fra: Fallskjerm på fredag 14. august 2015, klokken 19:35
Til dere som har satt inn sette til ekstralys.

Fikk dere til å vri pæren helt på plass inni holderen?

jeg fikk det ikke helt til pga. At det var utrolig trankt og pakkningen var treig

Jeg fikk dette fint til .. Litt tungt, men bare å bruke barnefingre  ;D
Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

leafnor

Sjekket spenning frem til fjernlyspæren, og voltmeter viser 11,6 volt.
Batterispenning var da 12,35 volt.

På en av mine fosilbiler er spenning inn på batteriet 14 volt, og til lyset 13,4 volt. (Motor i gang)
Ikke rart det blir "glødepære".

Jeg kjøper meg enten ulovlig xenon, eller lovlige ekstralys, for mine 50 år gamle øyne trenger lys! 
Leaf 2012/Aug 160.000 km

skysurfer

Byttet til disse: http://eud.dx.com/product/richino-h9-55w-3158lm-6000k-white-light-car-hid-xenon-lamps-w-ballasts-kit-pair-13-2v-844355690#.VeWHK_ntlBc

Ca. 250,- inkl. frakt.

Ble ganske fornøyd med resultatet. Eneste minus er at de bruker litt tid når de er kalde.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Mumitrollet

Sitat fra: meiniac på tirsdag 01. september 2015, klokken 13:10
Byttet til disse: http://eud.dx.com/product/richino-h9-55w-3158lm-6000k-white-light-car-hid-xenon-lamps-w-ballasts-kit-pair-13-2v-844355690#.VeWHK_ntlBc

Ca. 250,- inkl. frakt.

Ble ganske fornøyd med resultatet. Eneste minus er at de bruker litt tid når de er kalde.

Kunne du lagt ut bilde av hvordan lysbildet ble? :-)

Måtte du lage hull i lampehuslokkene, for å monteret pærene?

2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

leafnor

Sitat fra: meiniac på tirsdag 01. september 2015, klokken 13:10
Byttet til disse: http://eud.dx.com/product/richino-h9-55w-3158lm-6000k-white-light-car-hid-xenon-lamps-w-ballasts-kit-pair-13-2v-844355690#.VeWHK_ntlBc

Ca. 250,- inkl. frakt.

Ble ganske fornøyd med resultatet. Eneste minus er at de bruker litt tid når de er kalde.
Ligner veldig på disse : http://www.ebay.com/itm/35-55W-Xenon-HID-Slim-Ballast-Light-Conversion-Kit-H1-H3-H7-H8-H9-H11-9005-H10-/281649067270?var=&hash=item419397b506

men trenger ikke være de samme. Får slike i 35W snart å prøve med. Kan ikke bli dårligere enn de originale, dog ble de ikke bra men mye bedre med at jeg jordet bedre.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

kodalse

Sitat fra: meiniac på tirsdag 01. september 2015, klokken 13:10
Byttet til disse: http://eud.dx.com/product/richino-h9-55w-3158lm-6000k-white-light-car-hid-xenon-lamps-w-ballasts-kit-pair-13-2v-844355690#.VeWHK_ntlBc

Ca. 250,- inkl. frakt.

Ble ganske fornøyd med resultatet. Eneste minus er at de bruker litt tid når de er kalde.

Jeg kjøpte også disse, kom etter drøye tre uker. Riktig at de er trege til å starte, men de gangene jeg trenger det er det greit å ha grei belysning. Jeg måtte skrape av litt plastikk fra de tre "pinnene" som styrer H9 pæren på plass, men ellers gikk det greit.
Forsøkte med noen bilder her, men har ikke før/etter bilder, kun etter :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

leafnor

Sitat fra: leafnor på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:50
Sitat fra: meiniac på tirsdag 01. september 2015, klokken 13:10
Byttet til disse: http://eud.dx.com/product/richino-h9-55w-3158lm-6000k-white-light-car-hid-xenon-lamps-w-ballasts-kit-pair-13-2v-844355690#.VeWHK_ntlBc

Ca. 250,- inkl. frakt.

Ble ganske fornøyd med resultatet. Eneste minus er at de bruker litt tid når de er kalde.
Ligner veldig på disse : http://www.ebay.com/itm/35-55W-Xenon-HID-Slim-Ballast-Light-Conversion-Kit-H1-H3-H7-H8-H9-H11-9005-H10-/281649067270?var=&hash=item419397b506

men trenger ikke være de samme. Får slike i 35W snart å prøve med. Kan ikke bli dårligere enn de originale, dog ble de ikke bra men mye bedre med at jeg jordet bedre.

De kom aldri, så selger refunderte pengene (Første gang jeg ikke får noe på eBay, og har noen hundre kjøp bak meg). Monterte ekstralys i stedet.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Erik182

Noen som har byttet til xenon på Acenta?
Nordic og Tekna har jo LED nærlys og Halogen fjernlys. På Acenta så er det vel H4 pære med en annen reflektor om jeg ikke er helt på bærtur?

Skulle gjerne ha gjort noe mer med fjernlysa da disse er helt elendige...
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

kakraemer

#43
Prøvde meg i fjor med xenon kit i original fjernlysene. Synes lysbildet ble elendig. Tok det ut igjen og oppgraderte ledningsnettet til lysene (spesielt minusen) - det ga nesten like bra resultat fordi lysbildet ble ivaretatt og spenningen på pærene steg med nesten 1.5V så vidt jeg husker.
I år har jeg kjøpt 2 firkanta fjernlys fra Jula til 129,- på tilbud ,de har de samme på Biltema, og montert disse i "kjeften" under skiltet. Bruker xenon kitet fra i fjor, nå med 4300k H3 brennere, og det gjorde susen!
Kan absolutt anbefales. Gir lang og bred kjegle. Samme farge som LED nærlysene. Samtidig er de originale fjernlysene inntakt og gir litt mer lys inntil xenon er varme (5-10 sekunder).
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

p10

Når det nå går mot mørkere tider vurderer jeg nok en gang å gjøre noe med lyset på min Acenta. Har handlet inn Biltemas lysforsterkingskit (42602) og kommer til å teste det sammen med f. eks Osram Nightbreaker (gjorde underverker på King Caben min for noen år siden). Hvis jeg ikke blir fornøyd kommer jeg til å supplere med en ledbar under skiltet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA