Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: My Tesla er oppdatert med nytt bilde

Startet av Muffinman, tirsdag 01. september 2015, klokken 10:33

« forrige - neste »

Muffinman

Bestilte bil i oktober 2014 inkl tech-pakke med autopilot. Denne skal foruten autopilot ha elektrisk bakluke og tåkelys, men jeg finner dessverre ikke igjen lista over resten av innholdet i pakka. Noen som har oversikten?

thilo

Klippt fra wiki:

• Inkluderer LED kurvelys, som lyser opp rundt skarpe svinger. Veldig praktisk på innkjørsler på natten.
  • Inkluderer 7 år med navigasjon/europeiske kart, med oppdateringer.
  • Inkluderer automatisk nøkkelfri døråpning, som detekterer når du nærmer deg, låser opp bilen og viser dørhåndtakene, i stedet for å måtte trykke på en knapp på FOBen.
  • Inkluderer belyste dørhåndtak, så du kan se håndtakene i mørket.
  • Inkluderer elektrokromatiske speil, som automatisk dimmer når man om natten blir belyst av følgende biler.
  • Inkluderer elektrisk innfellbare speil med varme, så man kan komme seg inn trange porter uten å manuelt slå inn speilene, og så snø og is ikke bygger seg opp på speilene.
  • Inkluderer GPS-aktivert Homelink, som kan kommandere kompatible garasjeportåpnere til å åpne når man nærmer seg garasjen.
  • Inkluderer seter og speil med minnefunksjon og førerprofil, som automatisk detekterer hvilken nøkkel-FOB som er i bilen og stiller inn speil og seter til predefinerte innstillinger.
  • Inkluderer elektrisk hevet bagasjeluke, som kan heves/senkes fra nøkkel-FOB, innvendig og utvendig knapp.
http://www.elbil.no/wiki/Veiledning_Utstyrsvalg_Model_S

Bestillte i november/desember så det kan stemme omtrent selv om lista er fra tiden før autopilot kom.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Muffinman

Har den lista, er ute etter den som kom omtrent samtidig med autopilot og når tåkelysene ble lagt inn i pakka. Mulig noe ble tatt ut av den samtidig også.

petersv

Muffinman

Fint, greit å sjekke spesifikasjon på levert bil mot bestilt - det blir jo 12mnd mellom bestilling og levering her. Har jo fått bekreftet at bilen blir levert som bestilt uavhengig av endringer i konfiguratoren, men det gjenstår å se. Ikke gått i produksjon enda i følge My Tesla

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 02. august 2015, klokken 23:16
Fint, greit å sjekke spesifikasjon på levert bil mot bestilt - det blir jo 12mnd mellom bestilling og levering her. Har jo fått bekreftet at bilen blir levert som bestilt uavhengig av endringer i konfiguratoren, men det gjenstår å se. Ikke gått i produksjon enda i følge My Tesla

Ikke veldig spennende, men her er spec. fra høst 2014:

Tech-pakke med autopilot

Tech-pakken legger til en rekke funksjoner på en allerede avansert bil.

Bekvemmelighetsegenskapene i autopiloten er tilgjengelige gjennom programvareoppdateringer
    Innebygde kart og navigasjon med gratis oppdatering i 7 år
    LED hjørne- og tåkelys
    Automatisk, nøkkelfri døråpning
    Belyste dørhåndtak
    Elektronisk betjent bakluke
    Automatisk avblendbare speil
    Elektriske vippespeil med varme på sidene (minnefunksjon)

aness

Sitat fra: thilo på søndag 02. august 2015, klokken 14:31
Klippt fra wiki:

<klipp>

• Inkluderer seter og speil med minnefunksjon og førerprofil, som automatisk detekterer hvilken nøkkel-FOB som er i bilen og stiller inn speil og seter til predefinerte innstillinger.
http://www.elbil.no/wiki/Veiledning_Utstyrsvalg_Model_S

Beklager avsporing, men detekterer den virkelig hvilken nøkkel som brukes?

TRM

Sitat fra: Muffinman på søndag 02. august 2015, klokken 12:40
Bestilte bil i oktober 2014 inkl tech-pakke med autopilot. Denne skal foruten autopilot ha elektrisk bakluke og tåkelys, men jeg finner dessverre ikke igjen lista over resten av innholdet i pakka. Noen som har oversikten?
Litt på siden, men fikk utlevert min S85D i dag. Standard lydanlegg. Har tidligere fått beskjed om at den ikke vil inneholde DAB, siden jeg bestilte før det ble standard. Men der tok de heldigvis feil. DAB er inkludert. Innertaket var derimot av "gammeltypen". Usikker på om jeg har fått med sikkerhetspakka. Håper ikke det. Hvordan sjekker jeg det?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

bernta

Sitat fra: TRM på torsdag 08. oktober 2015, klokken 23:50
Sitat fra: Muffinman på søndag 02. august 2015, klokken 12:40
Litt på siden, men fikk utlevert min S85D i dag. Standard lydanlegg. Har tidligere fått beskjed om at den ikke vil inneholde DAB, siden jeg bestilte før det ble standard. Men der tok de heldigvis feil. DAB er inkludert. Innertaket var derimot av "gammeltypen". Usikker på om jeg har fått med sikkerhetspakka. Håper ikke det. Hvordan sjekker jeg det?

"innertaket var derimot av gamletypen" - hva mener du med det? Forskjell? men å få med DAB i standard er bra!. Jeg valgte HI-FI pga. av dette (+ at jeg selvsagt ville ha den beste lyden jeg kunne få - fra fabrikk vel å merke).
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Muffinman

Alcantara er standard nå, det var det ikke før konfiguratoren ble endret. Så da får vel også jeg stofftak. Helt OK det.

Når det gjelder DAB var det vel flere som hadde bestilt før konfiguratoren ble endret som ikke fikk med DAB i standardanlegget selv om det ble standard i vår. De måtte vel legge om linja før eller siden siden det sikkert er ekstra prakk å differensiere på nye og gamle bestillinger. Uansett ikke så farlig for min del om jeg får med DAB med feilkontstruert antenne eller ikke.

Jeg håper også at jeg ikke får med sikkerhetspakka, selv om den ble standard allerede i fjor høst. Alle biler med AP-hardware har visstnok kontakten i taket som er kjekk å ta strøm fra til dashcam. Så det går vel ikke an å sjekke der. Skal visstnok ha et ekstra batteri, så hvis man finner ut hvor det skal sitte er det en mulighet. Jeg kommer til å sjekke om det går an å deaktivere den ekstra alarmkretsen om jeg får dette på min bil, falske alarmer ved nedkjøling via app har jeg ikke bruk for.

Men det ser ut som jeg får rett i en ting; bilen som er på vei blir nok en real forundringspakke :)

TRM

Sitat fra: Muffinman på fredag 09. oktober 2015, klokken 09:26
Alcantara er standard nå, det var det ikke før konfiguratoren ble endret. Så da får vel også jeg stofftak. Helt OK det.

Når det gjelder DAB var det vel flere som hadde bestilt før konfiguratoren ble endret som ikke fikk med DAB i standardanlegget selv om det ble standard i vår. De måtte vel legge om linja før eller siden siden det sikkert er ekstra prakk å differensiere på nye og gamle bestillinger. Uansett ikke så farlig for min del om jeg får med DAB med feilkontstruert antenne eller ikke.

Jeg håper også at jeg ikke får med sikkerhetspakka, selv om den ble standard allerede i fjor høst. Alle biler med AP-hardware har visstnok kontakten i taket som er kjekk å ta strøm fra til dashcam. Så det går vel ikke an å sjekke der. Skal visstnok ha et ekstra batteri, så hvis man finner ut hvor det skal sitte er det en mulighet. Jeg kommer til å sjekke om det går an å deaktivere den ekstra alarmkretsen om jeg får dette på min bil, falske alarmer ved nedkjøling via app har jeg ikke bruk for.

Men det ser ut som jeg får rett i en ting; bilen som er på vei blir nok en real forundringspakke :)
Kan legge til at det fortsatt står 3G på skjermen. Om hardware er oppgradert og forberedt for 4G vet jeg ikke.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Epleskreller

På bilen jeg fikk 11. august var det ikke DAB. Det var litt skuffende, men godt å høre at de ikke lager flere biler uten DAB. Den var bestilt uten sikkerhetspakke også og jeg fant ingen kontakt under lokket foran på taket. Bilen hadde de nye vinduene (dvs ikke skraverte områder,  men heldekkende svart istedenfor) og det nye panotaket.

På nye bestillinger kommer sikkerhetspakke som en ekstra ting uten kostnad,  så regner med at de fremdeles differensierer på biler med og uten pakka.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

SitatPå nye bestillinger kommer sikkerhetspakke som en ekstra ting uten kostnad
Litt usikker på hva du mener her, har sjekket i konfiguratoren og man kan hverken velge eller velge bort sikkerhetspakka.

Oppdager forresten at standard skinnseter i andre farger enn sort er fjernet. Skal du ha grå eller beige er eneste alternativ nextgen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA