Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk som ikke støyer?

Startet av JanØ, mandag 31. august 2015, klokken 07:08

« forrige - neste »

JanØ

Hei, noen med Leafspy / telefon som vil / har mulighet til å "lese" av bilen min? Kan selvfølgelig betale:) Oslo & Omegn..Bor selv i Ski, hvis noen tilfeldigvis bor her:)

3irikur

Jeg bor i Oslo, og har bestilt meg opp en leser for dette! Leseren jeg fikk var desverre feil versjon, men jeg skal få en riktig en snart.

Hvis ingen andre har hjulpet deg innen jeg har fått en ny så hjelper jeg deg gjerne! :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

signal

Jeg har kjøpt 2 stk enheter som begge ikke virker med Leaf Spy Pro.
Kan noen fortelle meg hvilken enhet som virker?
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

emil

http://www.ebay.com/itm/151759005608

Nå kan jeg verken garantere for selger eller produktet, men min dongle er identisk med den hvite (Modell L) og fungerer på alle androidenheter jeg har prøvd (4 stk)

Ting som saken må støtte er ELM327 v1.5

Har også en av de blå i gjennomsiktig plast (Modell C) som ikke fungerer optimalt mot mine androider, men jeg får inn data.

Veldig mange er oppgitt som v1.5 i annonsene mens de egentlig er v2.1 og da vistnok ikke fungerer med LeafSpy og selv om de ser like ut kan innmaten være forskjellig.

Har nå akkurat bestillt tre forskjellige dongler fra ebay jeg skal teste og da eventuellt kan "anbefale" videre, men det tar nok en uke eller tre før jeg får de inn.

Silkefot

Hei,

Jeg kan lese av bilen din (takket være emil) om du kommer en tur til Fetsund, send meg et PM
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

JanØ

Hei, og takk for svar:) Jeg tar gjerne en tur og får lest av:)

emil

Sitat fra: emil på lørdag 01. august 2015, klokken 00:20
Har nå akkurat bestillt tre forskjellige dongler fra ebay jeg skal teste og da eventuellt kan "anbefale" videre, men det tar nok en uke eller tre før jeg får de inn.

Da har den første ankommet (http://www.ebay.com/itm/111708072698) og er testet ut. Bortsett fra at parringen med telefonen tok en evighet ser den ut til å fungere greit. LeafSpy finner den som v1.5 og jeg får inn samme data som med min vanlige sak.

Har noen dårlig tid (fikk min etter ca 14 dager) kan jeg selge den videre for en 50-lapp pluss frakt/embalasje. Alternativt kan den hentes eller leveres på sørlandet eller strekningen Arendal-Trondheim neste uke.

Har også en igjen av den typen jeg har sendt til @Silkefot. Den fungerer bare halvveis på mine telefoner, men ser ut til å fungere greit mot andres. Den donglen gir jeg bort.

3irikur

Sitat fra: emil på torsdag 13. august 2015, klokken 13:02
Har også en igjen av den typen jeg har sendt til @Silkefot. Den fungerer bare halvveis på mine telefoner, men ser ut til å fungere greit mot andres. Den donglen gir jeg bort.
Jeg tar gjerne den! Begge jeg bestilte viste seg å være ødelagt eller versjon 2.1, så jeg prøver gjerne den du gir bort! :)

Sender deg en PM!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Smasher

Sitat fra: emil på lørdag 01. august 2015, klokken 00:20

Da har den første ankommet (http://www.ebay.com/itm/111708072698) og er testet ut. Bortsett fra at parringen med telefonen tok en evighet ser den ut til å fungere greit. LeafSpy finner den som v1.5 og jeg får inn samme data som med min vanlige sak.

Har noen dårlig tid (fikk min etter ca 14 dager) kan jeg selge den videre for en 50-lapp pluss frakt/embalasje. Alternativt kan den hentes eller leveres på sørlandet eller strekningen Arendal-Trondheim neste uke.

Når kjører du igjennom drammen? kunne vært interessert i den du selger... :-)

emil

Sitat fra: Smasher på torsdag 13. august 2015, klokken 13:40

Drammens passeres mellom 09:00 og 10:00 på tirsdag 18.

emil

Sitat fra: 3irikur på torsdag 13. august 2015, klokken 13:29
Jeg tar gjerne den! Begge jeg bestilte viste seg å være ødelagt eller versjon 2.1, så jeg prøver gjerne den du gir bort! :)

Sender deg en PM!

Ok!

Smasher

Sitat fra: emil på torsdag 13. august 2015, klokken 13:43
Sitat fra: Smasher på torsdag 13. august 2015, klokken 13:40

Drammens passeres mellom 09:00 og 10:00 på tirsdag 18.

Er dette vanskelig og koble opp og bruke? det kan funke for meg det, møte deg ved shell på kjelstad når du passerer der

emil

Bortsett fra ventetiden akkurat denne donglen hadde ved førstegangs bruk på min mobil tar det ikke mange minuttene å koble opp.

Bare installer LeafSpy først så skal resten gå fort. Shell på Kjellstad er jo ingen omvei for min del, så det burde gå greit.

xzornixz

Teknikmagasinet har denne: http://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/elm327-obd2-bluetooth

Koster noe mer enn ebay, men fungerer veldig bra, kobler seg fint opp og ned av seg selv etter første paring :) (Og for min del, veldig kjekt å få den med en gang, jeg er ikke så god på å vente :) )

emil

Sitat fra: xzornixz på torsdag 13. august 2015, klokken 16:43
Teknikmagasinet har denne: http://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/elm327-obd2-bluetooth

Koster noe mer enn ebay, men fungerer veldig bra, kobler seg fint opp og ned av seg selv etter første paring :) (Og for min del, veldig kjekt å få den med en gang, jeg er ikke så god på å vente :) )

Etter parring er de andre helt problemfrie de også, de har i tillegg fordelen at de er 1/3-1/2 av størrelsen til Teknikmagasinet sin så de er ikke like mye i veien hvis man skal ha den i mens man kjører.

Ellers har jeg 2x2 dongler til på vei som også skal testes og sikkert blir solgt videre for en 50-lapp pr stk hvis de fungerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA