Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

krl

Sitat fra: Porsgrunn på lørdag 17. oktober 2015, klokken 16:07
Autostyring kommer ikke forhåndsaktivert den må aktiveres av brukeren. Da kommer det opp en advarsel (samme som ved deaktivering av traction control ).

Den må dermed aktivt velges og bekreftes igjen etter en advarsel. Denne sier at den er først og fremst for motorvei og har klare begrensninger ved dårlig sikt og veimerking.
Mener du at man får opp infoboksen hver gang bilen startes? Hvis ikke, så er det vel bare den som aktiverer funksjonen første gang pr. bil som får advarselen.

VL

Plutselig var ikke autopilot så spennende lengre.... Vil vi få selvparkering med den nye oppdateringen?  :o :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

petersv

GeirHM

Det hadde gjort seg med meldinger om at NÅ hadde de første her hjemme på berget fått beskjed om at det ventet en nedlasting i bilen. Gjerne en sjåfør på Svalbard med en sjelden rask permafrostfiberlinje. Jeg har ikke epoxygulv i garasjen eller røde teslalogoer på veggene. Så jeg kommer nok litt bak i køen. Men det gjør ikke noe. Bare det begynner snart.

snappy

På tide å ta en dose av de pillene du brukte mens du ventet på bilen GeirHM. Tar det som en selvfølge at jeg får V7 lenge før deg siden jeg bestilte den før deg.
Personlig er jeg henfalt til V7 videoer på YouTube . Kona er forbauset for å si det slikt, trodde nok det var en avsluttet hobby.

Gleder meg til de første skikkelige snø-videoene med D kommer....
2014 e-UP
2015 85D

SunSeeker

Sitat fra: GeirHM på lørdag 17. oktober 2015, klokken 21:08
Det hadde gjort seg med meldinger om at NÅ hadde de første her hjemme på berget fått beskjed om at det ventet en nedlasting i bilen. Gjerne en sjåfør på Svalbard med en sjelden rask permafrostfiberlinje. Jeg har ikke epoxygulv i garasjen eller røde teslalogoer på veggene. Så jeg kommer nok litt bak i køen. Men det gjør ikke noe. Bare det begynner snart.

Enig, klage på hva den kan eller ikke kan den som vil, men jeg har forstått hvordan jeg bruker den. Vil ha....... min står ute i kulden, under åpen himmel så må nok vente litt jeg også. Men den har kontinuerlig WiFi iallefall.

Brede

Her er det varmekabler, røde teslalogoer og WiFi i garasjen, men bilen er av antikk versjon så det er vel ikke så mye å se frem til.  :-[

mr_Utopia

Kanskje jeg har oversett om dette har vært diskutert tidligere,

Vil koste 2500 dollar å aktivere selvstyring?
www.greencarreports.com/news/1100482_tesla-autopilot-the-10-most-important-things-you-need-to-know

SunSeeker

Sitat fra: mr_Utopia på lørdag 17. oktober 2015, klokken 23:53
Kanskje jeg har oversett om dette har vært diskutert tidligere,

Vil koste 2500 dollar å aktivere selvstyring?
www.greencarreports.com/news/1100482_tesla-autopilot-the-10-most-important-things-you-need-to-know

Det er(regner jeg med) for de som av en eller annen grunn ikke kjøpte med denne pakken ved bestilling av bil. Alle hardware er montert, og det er bare å aktivere den. Da mot "gebyret" på 2500$

peik

https://m.youtube.com/watch?v=_P7-TTBk3Hg

Jaja, ser ut til at man må være mer oppmerksom enn om man kjører uten autopilot. Blir spennende å se hvordan automatisk parkering fungerer. Garasjen hjemme er så trang og kronglete at jeg må rygge inn med speilene slått inn.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

takktakk

Tror ikke den rygger inn i garasjen for deg ennå. Selvparkering er foreløpig kun gatelangs. VW eks parkerer jo også i horisontale luker. Det gjør foreløpig ikke Tesla. Utstyret for å gjøre det er der, så vi kan håpe.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

peik

Å rygge inn burde ikke være mer krevende enn lukeparkering langs vei. Parkerer langt oftere ved å rygge inn, hjemme, på jobb og på shoppingsentere bl a. I følge denne artikkelen skal 7.1 innholde parkering i garasje.
http://www.greencarreports.com/news/1100482_tesla-autopilot-the-10-most-important-things-you-need-to-know

Skummel den autopiloten om den ikke stopper eller reduserer farten når man kommer til kryss med lys, stoppskilt eller rundkjøring eller til skarp sving, men det gjelder jo for så vidt også cruisekontroll. Full årvåkenhet fra sjåføren kreves og vel så det. GPS burde kanskje sørge for at det kun var mulig å bruke automatisk styring på firefelts veier med midtskille. I mange land er det kun en strek i midten og ettplans kryss også på firefelts "motorveier", ref England, Sør-Afrika etc.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

mogu

Om det kun var begrenset til 4 felts veier i Norge kunne den omtrent ikke blitt brukt av mange her inne. I Norge er det veldig mye mer vanlig med 2-felt med midtdeler, og jeg er glad det kommer til å være mulig å bruke autopilot der også. Ja, du må følge med, og ja, du må selv bremse ned for lyskryss og rundkjøringer om du velger å bruke den i en del settinger, men hadde du virkelig forventet noe annet? Dette er ment som et hjelpemiddel ved motorveikjøring. Det er ikke med som er autonomt system som skal ta over for deg som fører. Det vil si det samme som for TACC: du som fører er alltid ansvarlig, og skal di bruke autopilot andre steder en det som er spesifisert står du ansvarlig for å lære deg begrensningene og risikoene i systemet.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

VL

Leser hva noen skriver her... Vil det koste 2500$ for "alle" å aktivere selvstyringen? Eller kun for de som ikke kjøpte bilen med autopilot?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Tuxedo

Sitat fra: VL på søndag 18. oktober 2015, klokken 09:58
Leser hva noen skriver her... Vil det koste 2500$ for "alle" å aktivere selvstyringen? Eller kun for de som ikke kjøpte bilen med autopilot?
Kun for de som kjøpte bilen uten autopilot aktivert, ja.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA