Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

elbilmanne

Da er jeg også igang! Endelig!

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

rmr

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

peskareta

Endelig! Dette er etterlengtet! Kjøretur i morgen. Kanskje det er dagen for å vokte seg for møtende Teslabiler? ;-)
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

N00b


Snowroller

v 7.0 här med.
Har läst en del på teslamotorsclub om detta och folk har ju klagat massivt angående ny design på UI. Ingen temp eller klocka på vänster skärm (om man inte satte på klock-appen), samt klocka utan sekundvisare etc.

Hos mig ser allt bra ut med klocka o temp på plats. Även sekundvisare på klock-appen. Har vi fått en annan version än jänkarna?
Jag har 2.7.77
Grå 85D

Brede

Sitat fra: akseln på lørdag 24. oktober 2015, klokken 23:06
Sitat fra: Veggen på lørdag 24. oktober 2015, klokken 22:42
"Forbedret" klimaanlegg består vel i raskere og mer effektiv kjøling.
Men leser at endel i USA rapporterer om dårligere oppvarming på eldre biler.

Ser at appen nå rapporterer innetemperatur med 0,1 grads nøyaktighet. Mener den tidligere hadde 0,5 graders intervaller.

Good spotting!  :D Hadde 0,5 før ja.

Min bil har forresten fått en ekstra feature med 7.0; alle vindusheisene er deaktivert på knappene i førerdøra (virker ved åpning av dører). Vi prøver en reset i mårra!

Ellers synes jeg det nye skjermdesignet var et realt løft for bilen!

Wabi-Sabi

Fikk beskjed om Software 7.0 kl 20.45 og hos meg tok det også ca 90 min å laste ned.
Første prøvetur fra Trondheim til Lundamo og retur.

Autopilot er utrolig, og samtidig litt scary, fungerer utrolig bra, opplevde samme som er rapprtert
i USA at AP kan bli forvirret med "merging lanes" og avkjøringer fra motorvei.
Men alt i alt meget imponert og fornøyd.

Som å laste ned en ny bil fra nettet.
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

cirys1

Jeg får ikke opp noen verdier på dekkene, noen andre?  Fylte 3.4 bar i de igår,  står bare en strek på de..

plvr

Sitat fra: cirys1 på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:10
Jeg får ikke opp noen verdier på dekkene, noen andre?  Fylte 3.4 bar i de igår,  står bare en strek på de..

Hos meg tok det bare litt tid så var verdiene der. Vet ikke om det vil hjelpe å resette sensorene som var min plan om det ikke virket?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Davidsv

Måtte bare løpe ut i garasjen og sjekke. Oppdatering klar, på edge faktisk her inne :-)  Nå sitter jeg likegodt her og følger med på installeringen :-P
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

audioboy

#626
Ferdig installert 23.20 :) kjørt ring3 t/r Lysaker - Ryen. Fungerer overraskende bra selv i mørket og i dårlig vær. I kveld var det lite trafikk, så gikk greit, men med normal trafikkmengde syntes jeg den vingler i overkant mye. Både på rette fine strekk med bra streker og i lange jevne fine svinger så virker den å se Max 25 meter fremover av gangen. Lå pent i høyrefelt i en slak venstresving. Kommer bil bakfra. Midt i svingen bestemmer AP for å legge seg helt mot midtstreken med det resultat at bilen bak tror jeg er på vei over og bremser. Ring3 er ganske smal mange steder om dagen så tror vinglingen vi ser i dagens versjon kan skape mange unødvendig farlige situasjoner.  Men er jo fortsatt beta så blir helt sikkert bedre. 

MEN lurer litt på energimeteret. Det som viser Live-forbruk/regen. Hva har skjedd med måleenheten. Viser hvert fall noe veldig annerledes enn før. Skala merket med "kW", før var det vel "kW/km". Må i hvertfall koste godt på for å få over 150. Merkelig at regen stemmer sånn ca. som før med rundt 60 på Max. Har gått sport i kjøre så man får Average på rundt 200kW/km, men det nye meteret ser ikke ut til vise dette.. Hva er det jeg ikke skjønner?

Edit: ser nå at det gamle også viste kW, men hadde markering på 20 40 60 80 160, mens nye har 75 / 150.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

kjolnerdomen

Sitter i en "død" bil og fryser og venter! 1 time og 20 minutter siden jeg startet oppdateringen... Kom igjen!!

Thor2014

Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 00:31
Sitter i en "død" bil og fryser og venter! 1 time og 20 minutter siden jeg startet oppdateringen... Kom igjen!!
Hehe, fantastisk.
Gleder meg  :D

kjolnerdomen

#629
Da har jeg kjørt mine første 3 mil med v7, og er vel egentlig litt skuffa... For det første fikk jeg på disse milene ikke mange muligheter til å prøve autosteer, da bilen rett og slett ikke fant veimerkinga mange steder, selv om jeg kjørte nesten hele strekningen på motorvei (rv159 fra Lillestrøm til Furuset, og E6 fra Furuset til Olavsgård). Det lille jeg fikk prøvd, virker litt vinglete, og 2 ganger dro bilen rett over i venstre felt (var på motorveien, så uansett ikke motgående trafikk) og en gang inn i ett påkjøringsfelt til høyre! Heldigvis lite trafikk... Skal sies at det er mørkt og at det regner ganske kraftig. Håper på en bedre opplevelse i dagslys i morgen... Opplevde også for første gang at TACC ikke var tilgjengelig, men det kan ha med været å gjøre, ikke v7?

Når det gjelder nytt GUI, virker det ok. Skjønner ikke helt den nye wattmåleren, som noen har nevnt tidligere, ellers bra!

Autopark var ikke klart nå, står at den kalibreres.

Får heller ikke opp fartsgrensa øverst i venstre hjørne i GPS'en, som tidligere, flere som opplever dette?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA