Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

felix

Du skal sjekke blindsone/speil før du skifter fil, selv om du bruker autopilot. Står veldig tydelig i release note.

Cookie Monster

#136
Ja den kan bytte felt ved å styre selv, men sjåfør må selv sette på blinklys og sjekke at det er klart før man bytter felt. Det har jo vært kjent siden de viste fram autopilot at den ikke kan avgjøre hvilket felt den skal ligge i og når man skal bytte.
2015 P85D

flux

Basert på de videoene som allerede er på nett, ser det ikke ut til at sjåførene helt forstår begrensningene. Når en "føler" at bilen "ser" vil mange kanskje tro at den ser i alle retninger. Jeg mener Tesla ikke burde "slippe" en filskifte funksjon før de har nok data til å se tilnærmet like bra som et menneske, dvs. et oppsett med radar og kamera på alle sider.

Jeg tror det kommer til å skje ulykker med Tesla sin filskifte funksjon, og at det kan forsinke utrulling av autonome systemer, pga. ny skepsis og nye krav.

Cookie Monster

#138
Bilen ser nok bra til at den ikke kommer til å legge seg ut i bilen ved siden så lenge den kommer i normal hastighet og ikke mye høyere fart som er tilfelle på autobahn i hovedsak.
Men der er jo den vanlige norske sjåfør helt ubrukelig også å legger seg ut i venstre fila som en idiot selv om det kommer biler bak i høy hastighet.

2015 P85D

mogu

Er det noen som vet noe om hvilke regler som gjelder på dette feltet? Altså hva Tesla må føye seg med, og hvilke tester/godkjenninger de må ha for å kunne levere det til kunder?

Jeg er svært lite lysten på en lang ventetid på grunn av europeiske myndigheter nå. Mitt intrykk er at EU har en tendens til å detaljstyre slike ting med et veldig snevert syn, noe som resulterer i trangsynte lover som ofte gir liten mening allerede kort tid etter at de er innført.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Cookie Monster

#140


2015 P85D

lunitiks

Ingen videoer av autolukeparkering?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


Teslanewbie

Hva er nytten med autopilot hvis du må ha hendene på ratten ???
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:59
Hva er nytten med autopilot hvis du må ha hendene på ratten ???

Jeg tipper du hadde skjønt det om du hadde hatt en bil som hadde funksjonaliteten newbie. Jeg tror ikke Tesla gjør dette bare for moro :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

tkjoerlaug

Så lenge bilen ikke kjører 100% autonomt vil det ikke spille så stor rolle om man har hendene slapt på rattet eller i fanget. Autopilot vil være supplement og gjøre langturer mer behagelig, som cruisecontrol, men man må fortsatt følge med. Bare se på videoene på de som prøver autopilot i byen. Det virker som de er mer stresset av å holde hendene borte fra rattet enn å hvile hendene forsiktig på rattet.

Teslanewbie

Sitat fra: mogu på torsdag 15. oktober 2015, klokken 15:02
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:59
Hva er nytten med autopilot hvis du må ha hendene på ratten ???

Jeg tipper du hadde skjønt det om du hadde hatt en bil som hadde funksjonaliteten newbie. Jeg tror ikke Tesla gjør dette bare for moro :)

Åja ... det var oppklarende ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Alltid hyggelig å være til hjelp newbie :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cirys1

Sitat fra: mogu på torsdag 15. oktober 2015, klokken 15:02
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:59
Hva er nytten med autopilot hvis du må ha hendene på ratten ???

Jeg tipper du hadde skjønt det om du hadde hatt en bil som hadde funksjonaliteten newbie. Jeg tror ikke Tesla gjør dette bare for moro :)

Kan ikke huske at Musk hadde hendene på rattet når han demonstrerte AP for over et år siden, kan tydelig huske at han slapp rattet.

krister461

Noen som vet om autopiloten følger fartsgrensen eller om man må aktivt skifte hastighet som med cruise i dag?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA