Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Autopilot eller ikke 70d

Startet av MrG, fredag 07. august 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

weld77

Blir gøy når den første gjøken med tilhenger/campingvogn stiller seg på tvers av alle 8 ladeplassene for å komme nærme nok ladebåsen.

cra

På de fleste SC-lokasjoner jeg har vært på er der en bås som er satt opp slik at man kommer til ved å kjøre inn, ikke rygge. :)  Kjipt å måtte vente på akkurat den båsen, selvsagt, men slik er det nå engang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Noen som seriøst vurderer å dra på langtur med henger? Campingvogn enda mindre, da rekkevidde neppe holder mellom superladere uansett...

Dette er imm. et ikke-problem.

Sandvika

Håper du ikke har rett.
Holder man seg i 80km/t (som forøvrig er maks hastighet med henger) så bør jo ikke forbruket være mer enn 50% økt, dette er mindre økning enn tilsvarende fossilbil hvor økt vekt fører til økt bremsing og ikke økt regenering.

dette er godt innenfor rekkevidden hvor det er SC.. .

weld77

Sitat fra: petersv på fredag 09. oktober 2015, klokken 11:28
Noen som seriøst vurderer å dra på langtur med henger? Campingvogn enda mindre, da rekkevidde neppe holder mellom superladere uansett...

Dette er imm. et ikke-problem.

Tja, kjøring til hytter o.l. på Østlandet med et lass materialer o.l. går vel fint. Starte i Oslo og lade på Lillehammer eller Elverum. Ikke at jeg tror det blir veldig vanlig akkurat, men blir ikke overrasket første gang jeg får se det for å si det slik.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: cra på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:53
På de fleste SC-lokasjoner jeg har vært på er der en bås som er satt opp slik at man kommer til ved å kjøre inn, ikke rygge. :) .........
Gjelder ikke Lyngdal, Aksdal, Gol, Marché og Aurland... (har ikke ruket over flere SC enda)

Muffinman

Sitat fra: Finnøy på fredag 09. oktober 2015, klokken 12:47
Sitat fra: cra på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:53
På de fleste SC-lokasjoner jeg har vært på er der en bås som er satt opp slik at man kommer til ved å kjøre inn, ikke rygge. :) .........
Gjelder ikke Lyngdal, Aksdal, Gol, Marché og Aurland... (har ikke ruket over flere SC enda)
Klett, Stjørdal, Dombås, Lillehammer, Brokelandsheia...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#67
Sitat fra: Muffinman på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Finnøy på fredag 09. oktober 2015, klokken 12:47
Sitat fra: cra på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:53
På de fleste SC-lokasjoner jeg har vært på er der en bås som er satt opp slik at man kommer til ved å kjøre inn, ikke rygge. :) .........
Gjelder ikke Lyngdal, Aksdal, Gol, Marché og Aurland... (har ikke ruket over flere SC enda)
Klett, Stjørdal, Dombås, Lillehammer, Brokelandsheia...
Og Aurland :-)
Hadde en SC roadtrip sist helg: hjem -> Aksdal -> Gol -> Lillehammer -> Dombås -> Klett -> Dombås -> Aurland -> hjem

KrW

Var på Model X visning idag kl 16. Takk til Twinpeaks som tok meg med som sin gjest. Vi hadde en kjempefin tur med fly fra Trondheim. Jeg etterlyste i en annen tråd om noen kunne tenke seg å ta med ski i skipose for å teste om vi fikk dem inn i Model X. Jeg ønsket helst ikke å ta med spesialbagasje på flyet. Takk til Kris79 som tok med ski i skipose. Veldig kjekt. Tror mange nordmenn har lurt på dette. Som 6 seter vil man kunne legge skiene rett inn i midten mellom setene. Som 5 eller 7 seter går skiene in på tvers om man kjører seterygg på ene siden i andre rad helt fram. Skiene vi prøvde var oppgitt 200cm (litt kortere i praksis pga. bøyen i front). Gikk veldig greit med disse skiene. Vil anta at man kan få plass til ski på ca. 210 på tvers. Om de hviler oppe mellom seteryggene vil man trolig klare enda litt lenger ski. Så om man vil ha ski inn i bilen, så vil det fungere med både 5, 6 og 7 seter.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ZOE

Er det der en produksjonsbil? Det så jo helt Jalla ut det bagasjerommet? Trekket på sete så dårlig montert ut og den ledningen blir garanter avrevet når noe stort skal inni bak der. Mangler det ett gulv?

petersv

Preprod. Mye som manglet, bagasjr, solskjermer, ultralyd i fordører mm.

Øyvind.h

Sitat fra: ZOE på tirsdag 22. mars 2016, klokken 19:27
Er det der en produksjonsbil? Det så jo helt Jalla ut det bagasjerommet? Trekket på sete så dårlig montert ut og den ledningen blir garanter avrevet når noe stort skal inni bak der. Mangler det ett gulv?

Ja bagasjeromsplaten i øverste posisjon dekker vel det der? Dvs. i øverste posisjon flukter den med bakseteryggen slått ned .

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

@KrW: Jeg tror ikke det er mulig å kjøre med bilen hvis ett av setene i 2. seterad er kjørt frem. I hvertfall ikke med nåværende firmware.

Det finnes en en modus, Cargo Mode, men da må samtlige seter i 2. seterad flyttes frem. (Igjen; med nåværende firmware. De kommer sikkert med en oppdatering på dette etterhvert.) Dette er, som alt annet, knyttet til sikkerhet.

Uansett tror jeg nok 6-seteren er den mest fornuftige "planløsningen" der man får maks plass.

KrW

Oj, det viste jeg ikke. Godt mulig det kommer en softwareoppdatering om det etterlyses nok av norske skigåere. Å legge de på skrå over seteryggene vil uansett gå. Noen synes nok det virker usikkert da. Jeg tror det nesten er umulig at skiene i pose vil kunne fly fram ved bråstopp eller kollisjon. Om de skulle bevege seg fram ser det ut til at de burde stanse i den dype rammen i falkevingedør-taket. Jeg skal ikke påstå at det ville være lovlig å frakte slik da. Kanskje man kan feste med en stropp.

Selv ble jeg ganske overbevist av deg Satheesh, da du fortalte meg at 6 seter gir en utrolig mye mer åpen følelse inne i bilen  :D Også Elon Musk anbefaler 6 om man ikke virkelig trenger 7. Kan ikke se at det er mye sikrere å ha ski eller lignende i midten enn å ha de på skrå over stolryggen da, men mulig det blir gode løsninger for å feste. Uansett så heller jeg mot å bestille 6 seter (selv om kona sier 5 pga. at det er billigst)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

SurSnasen

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. mars 2016, klokken 08:08
Det finnes en en modus, Cargo Mode, men da må samtlige seter i 2. seterad flyttes frem. (Igjen; med nåværende firmware. De kommer sikkert med en oppdatering på dette etterhvert.) Dette er, som alt annet, knyttet til sikkerhet.

Når man først er inne på sikkerhet:
kommer Tesla med noen netting mellom bagasjerom og seterygg? Både når det gjelder tredje seterad og andre seterad. Det blir jo mange og store åpninger hvor bagasje kan fly fremover. Hva med lastesikring for øvrig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA