Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken dekkslitasje er å anse som "normal"?

Startet av trondhla, søndag 02. august 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

trondhla

Nytt om neste utgave av Nissan Leaf her:
http://dailykanban.com/2015/06/carlos-ghosn-promises-nissan-shareholders-ev-with-better-than-ice-range/

samme her:
http://www.hybridcars.com/nissan-testing-250-mile-range-leaf-with-new-battery-chemistry/

Carlos Goshn viser til rekkevidde på mer enn 400 km for nye Leaf og videre mål å utvikle EV med lengere rekkevidde enn ICE-biler (internal combustion engine).
Oljebremsen ser ut til å bli hard.... 8)


Trekkoppbil

På presentasjonen var det også en Leaf som skulle ha en prototype av en drivlinje med rekkevidde på 500km.  Antakelig testes det litt av hvert, men det kan være mange hensyn å ta ved valg av batterityper. http://www.autonews.com/article/20150629/OEM06/306299980/leaf-to-get-a-big-boost-in-driving-range

Journalistene skriver ulike ting. Man kan jo se på videopptaket av presentasjonen på egenhånd.
Ca 42 minutter og 37 sekunder ut i generalforsamlingen, snakkes det om Leaf: http://insideevs.com/future-nissan-leaf-envisioned-with-338-miles-of-range-video/

Etter 45 min, snakkes det om tynnere, lettere og mindre kostbare batterier, som skal ha nok energi til kjøring på en vanlig dag, til man er hjemme igjen, så jeg lurer på om man får både i pose og sekk, og jeg lurer på om det kommer en bil som er billigere en dagens Leaf. På videosnuttet som vises nevnes det også bedre aerodynamikk.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA