Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 536km på en lading

Startet av Råde, fredag 31. juli 2015, klokken 14:35

« forrige - neste »

Råde

Det slår meg oftere og oftere dette her. Hvorfor har jeg en purke til altfor mange penger i garasjen?
e-Golf | X75D

autostadt

Det er jo sånn at nybilfølelsen gradvis forsvinner, også på en elbil. Den beste medisinen mot dette er å kjøre dieselbil. Jeg lånte en ny dieselGolf når eGolfen måtte en tur til doktor'n. Denne føltes som om den var en veteran i forhold  :)


Råde

Sitat fra: autostadt på torsdag 25. juni 2015, klokken 08:13
Det er jo sånn at nybilfølelsen gradvis forsvinner, også på en elbil. Den beste medisinen mot dette er å kjøre dieselbil. Jeg lånte en ny dieselGolf når eGolfen måtte en tur til doktor'n. Denne føltes som om den var en veteran i forhold  :)
He he. Det lover ikke bra for tdi'ene, for jeg ser du vet hva du snakker om :)
e-Golf | X75D

gamer73

NÅr jeg prøvekjørte E-golfen jeg bestilte så hadde jeg samme følelse som når jeg setter meg på e-sykkelen....DETTE varer ikke evig;) I fossilbiler har jeg en følelse av at...nå kan jeg kjøre til verdens ende om jeg vil..totalt frihet:)

MEN....det å kjøre el gir meg 1 god følelse..det er at jeg sparer penger på bensin og bompenger....og siden jeg er notorisk grisk så betyr dette mye:)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på torsdag 25. juni 2015, klokken 09:30
NÅr jeg prøvekjørte E-golfen jeg bestilte så hadde jeg samme følelse som når jeg setter meg på e-sykkelen....DETTE varer ikke evig;) I fossilbiler har jeg en følelse av at...nå kan jeg kjøre til verdens ende om jeg vil..totalt frihet:)

MEN....det å kjøre el gir meg 1 god følelse..det er at jeg sparer penger på bensin og bompenger....og siden jeg er notorisk grisk så betyr dette mye:)

Hahaha.. Det er i alle fall ingen forskjell, for slikt tenker rike milliardærer også ;D Du blir snart en milliardær ;)

knutht

Dieselbiler er noe griseri i forhold. På min Passat hadde jeg diesellekkasje, så hele garasjegulvet ble svart. Diesellukten forsvant heller ikke skikkelig i bilen, så ble litt småkvalm på lengre kjøreturer. I tillegg føltes den som en traktor i forhold. Med min Passat før der igjen klarte jeg å slå nedi med bunnpannen 2 ganger. Olje-/Dieselsøl er er jeg heldigvis ferdig med nå. Digg å kjøre el, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til fossil.

kyrregutt

Hentet min bil forrige fredag, og har ikke kjørt sekundærbilen siden da. Skal ut en tur i helgen. Må vaske den, og fylle tanken...

Jeg henger meg på kommentaren til @gamer73:

Sitat fra: gamer73 på torsdag 25. juni 2015, klokken 09:30
NÅr jeg prøvekjørte E-golfen jeg bestilte så hadde jeg samme følelse som når jeg setter meg på e-sykkelen....DETTE varer ikke evig;) I fossilbiler har jeg en følelse av at...nå kan jeg kjøre til verdens ende om jeg vil..totalt frihet:)

Det er superdigg å kjøre e-Golf, og den daglige kjøreturen til og fra jobb går helt smertefritt. Å kjøre elbil vekker imidlertid minner fra da jeg kjøpte min første RC-bil. Kjøre i 10 minutter, og lade i to timer. Det var lite tilfredsstillende å sitte og se på at bilen ble ladet - uten at jeg kunne kjøre den (til jeg kjøpte batteripakke nummer 10).

Helgen etter at jeg hentet bilen ble brukt til å kjøre en god del. Jeg satt hele tiden med en følelse av at jeg snart måtte snu. Ikke direkte rekkeviddeangst, for jeg hadde aldri mindre enn 4 mil igjen på tanken, men likevel kunne jeg liksom ikke sette avsted uten mål og mening slik man jo faktisk kan med en bensin- eller dieselbil - så lenge lommeboka er fylt opp med betalingskort.

Dette vil sikkert gradvis endre seg etter hvert som jeg blir tryggere på ladetyper og alt det knotet der. Elbilprodusentene har ikke akkurat gjort det enkelt for oss. Dette burde de gjort bedre, og jeg håper det i fremtiden (5-10 år) blir like uproblematisk å lade som å fylle fossilt drivstoff. Hvis ikke vil e-Golfen for all fremtid brukes til nærtransport, og dieselbilen til langturene. Ikke at det er direkte feil, for mine årlige 20000+ km på veien består stort sett av kortere turer - og dieselbilen vil nok stå mye stille.
Mvh Kyrre Johansson
2017 Tesla Model S 75D
2016 VW e-Golf [solgt]

jan-c

E-golfen ("sekundærbilen") kom for to måneder og 4000 km siden. Jeg har ennå ikke vært inne i "primærbilen", den er 100% i drift som konebil  :P
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

e-curious

fks. noe sånt?

Alfa Romeo Giulia - Meccanica delle emozioni


bno

Solgte e-golfen i påvente av ny elbil. Planen var å leie meg en e-up en måneds tid. Fikk napp hos et lokalt bilutleie firma og tropprt opp dagen etter henvendelsen. Da jeg ankom viste det seg at de hadde misforstått. De hadde ingen e-up men en diesel up. Ok tenkte jeg det går vel for en måneds tid. Tok bilen og kjørte heim. På vei hjem angret jeg da det ikke var å holde ut. For en overgang. Jeg leverte bilen tilbake etter 1 time. Nå sykler jeg i stedet og ser frem til min nye E-golf som kommer neste uke. Aldri mer fossilbil på meg og min kone Aldri mer ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Sponon

Har hatt e-Golfen i knapt en uke, så det er litt tidlig for meg å si noe sikkert, men slik jeg føler så skal det veldig mye til å ha fossilbil i fremtiden. Spesielt mtp at utvikling vil bare gjøre det enda mer fordelsaktig med el-bil.

Blir nok litt banning i kirka dette, men ser frem til Tesla sin "poor mans car"  :D

Råde

Sitat fra: Sponon på torsdag 25. juni 2015, klokken 22:58
Har hatt e-Golfen i knapt en uke, så det er litt tidlig for meg å si noe sikkert, men slik jeg føler så skal det veldig mye til å ha fossilbil i fremtiden. Spesielt mtp at utvikling vil bare gjøre det enda mer fordelsaktig med el-bil.

Blir nok litt banning i kirka dette, men ser frem til Tesla sin "poor mans car"  :D
Du banner ikke i det hele tatt. Bare de klarer å lage den med trekk på alle fire, krok og god bagasjeplass så er jeg med. VW har jo ikke klart det i sin Passat PHEV, så man kan jo ikke forbli lojal...
e-Golf | X75D

Øyvind.h

Å kjøre dieselbil er rett og slett litt pinlig. Flaut å kjøre forbi folk og forpeste luften med giftig eksos.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bno

Sitat fra: Sponon på torsdag 25. juni 2015, klokken 22:58
Blir nok litt banning i kirka dette, men ser frem til Tesla sin "poor mans car"  :D

Abdolutt ikke, jeg venter også. Råde har konfigen klar
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA