Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bil i transitt, hvilket skip?

Startet av jomo, fredag 17. juli 2015, klokken 16:54

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: fyfasan på torsdag 21. april 2016, klokken 13:00
Ser ut som om Next 2016-2 allerede er kommet, men den dukker ikke opp i ConnectedDrive portalen slik som Next 2016-1 gjorde :(
Noen som vet om man kun får en gratis kartoppdatering?
Jeg mener å ha lest at du bare får 1 gratis.
Men nye modeller skal leveres med lifstidsoppgradering vi mobildata. Har ikke sett noe sted når det gjelder i3.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Jeg ser at nye 2-serie leveres med 3 års gratis kartoppdatering. Dette gjelder både Navi Bisiness og Pro. Livstids-oppdatering har jeg ikke sett tilbudt ennå.

LMOR

Sitat fra: TM på torsdag 21. april 2016, klokken 16:05
Jeg ser at nye 2-serie leveres med 3 års gratis kartoppdatering. Dette gjelder både Navi Bisiness og Pro. Livstids-oppdatering har jeg ikke sett tilbudt ennå.
Får håpe det kommer på 2017 modellen
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

BingoBonzo

Sitat fra: LMOR på torsdag 21. april 2016, klokken 15:02
Sitat fra: fyfasan på torsdag 21. april 2016, klokken 13:00
Ser ut som om Next 2016-2 allerede er kommet, men den dukker ikke opp i ConnectedDrive portalen slik som Next 2016-1 gjorde :(
Noen som vet om man kun får en gratis kartoppdatering?
Jeg mener å ha lest at du bare får 1 gratis.
Men nye modeller skal leveres med lifstidsoppgradering vi mobildata. Har ikke sett noe sted når det gjelder i3.

Next 2016-1 ligger i portalen, jeg har ennå ikke brukt kartoppdateringen.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Ingeniøren

Appropos å oppdater kart, så tenket jeg å legge inn adressen til ladestasjoner i området jeg normalt ferdes men det var ikke lett. Jeg har en lang rekke med siste lade stasjoner som i praksis en lang liste med adressen til jobb og hjemme - veldig praktisk... Videre har jeg en lang liste med bensinstasjoner i området - tydelig at dette kartet fra 2016-1 og brukes i fossilbiler og.

Men, å lage en liste over "mine" ladestasjoner fikk jeg ikke til. Det finnes jo både apper og oversikter på nett, men kunne være greit å ha det i navigatoren i bilen. Noen som vet om det går å legge inn en slik liste?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

Jeg har inntrykk av at de kostbare integrerte navigasjonsløsningene som bilfabrikantene leverer ikke har samme funksjonalitet som min snart 10 år gamle Garmin. Der hadde man et enkelt verktøy for å importere filer med egne "point of interest". Jeg brukte dette ofte for legge inn fotobokser etc. Verden går dessverre ikke alltid framover...men jeg håper jeg tar feil   :(

LMOR

Sitat fra: TM på fredag 22. april 2016, klokken 08:49
Jeg har inntrykk av at de kostbare integrerte navigasjonsløsningene som bilfabrikantene leverer ikke har samme funksjonalitet som min snart 10 år gamle Garmin. Der hadde man et enkelt verktøy for å importere filer med egne "point of interest". Jeg brukte dette ofte for legge inn fotobokser etc. Verden går dessverre ikke alltid framover...men jeg håper jeg tar feil   :(
Det meste er bedre, og du kan sende POI direkte til bilen, men du vil nok som meg bli skuffet over at du ikke kan bli varslet om POI, så du kan ikke få fotoboksvarsler. Det er slik i alle BMW pga at de har blitt saksøkt i USA etter at en kunde ikke ble varslet... (eller noe i den duren)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Ok, da er kanskje BMW sin løsning blandt de bedre. Jeg googlet litt rundt temaet og fikk inntrykk av at det var flere som mente at det gikk an, men ingen som hadde tatt seg bryet med å gjøre det  ;). Hvordan kan jeg få en koordinatliste fra eksrmpelvis Excel inn som POI i en BMW navigasjon ?. Det virker også som det er en begrensning i at man bare kan importere destinasjoner og POI med Navi Pro.

LMOR

Jeg vet kun hvordan Pro versjonen fungerer. Det er flere måter å gjøre det på, men de fleste av mine gamle koordinater er blitt erstattet av adresser, men den kan inneholde koordinater, og denne adresseboken kan du lett overføre til bilen. Det å importere excel inn i et adresseregister bør jo også gå greit.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Er det ingen med eldre i3 som har klart å oppdatere kartdataene ved å hente de ut fra Connected Drive portalen ?
BMW i3, Oslo

Jorgensen

Sitat fra: wesnym på lørdag 23. april 2016, klokken 18:27
Er det ingen med eldre i3 som har klart å oppdatere kartdataene ved å hente de ut fra Connected Drive portalen ?
Jeg hadde bilen på 2 års service i februar og fikk da ny software til bilen , og de oppdaterte kartene også (måtte betale for kart).

Når jeg går inn i Connected Drive portalen etter servicen, så har jeg nå fått tilgang til å laste ned kart, men det er jo den samme 2016-1 versjon som jeg fikk verkstedet til å oppdatere.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA