Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av iGolf, torsdag 16. juli 2015, klokken 22:51

« forrige - neste »

knutht

Sitat fra: Donya på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:23
Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:17
Sitat fra: gamer73 på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:07
Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:01
Sitat fra: gamer73 på torsdag 11. juni 2015, klokken 08:59
Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 08:49
Mangler bare alarm og lane assist av alt tilgjengelig utstyr, så jeg er fornøyd. Skulle kanskje hatt en 2016 modell istedenfor 2015 med tanke på MIB2, men sånn er det jo alltid. Man kan alltid vente på noe bedre....

litt Off topic men hva er MIB2? og hva er bedre med det? Jeg får jo selvsagt 2016 model da men....

MIB2 er infotainment som støtter Apple Carplay etc. http://cars.reviewed.com/content/volkswagen-mib-ii-infotainment-system-first-impressions-review

ahh oki..hva i all verden skal man med det? LOL..jaja så lenge man ikke MÅ ha tlf sitt os på bilskjermen så skal jeg ikke klage....syntes jeg hører dama..hva i all verden gjør den nakne damen på bilskjermen? (også sinnsykt sinne;) )

hehe :D Ja den er kjip. MIB2 er ikke nødvendig, men alltid gøy med noe man ikke har selv ;)

Exactly, men sånn sett kommer du til å bytte til ny bil når det har gått noen år, men fortere enn oss med 2016 ;D

Planen er å aldri bytte den ut, men å bruke den som nr. 2 bil med årene :)

gamer73

Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:17
Sitat fra: gamer73 på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:07
Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 09:01
Sitat fra: gamer73 på torsdag 11. juni 2015, klokken 08:59
Sitat fra: knutht på torsdag 11. juni 2015, klokken 08:49
Mangler bare alarm og lane assist av alt tilgjengelig utstyr, så jeg er fornøyd. Skulle kanskje hatt en 2016 modell istedenfor 2015 med tanke på MIB2, men sånn er det jo alltid. Man kan alltid vente på noe bedre....

litt Off topic men hva er MIB2? og hva er bedre med det? Jeg får jo selvsagt 2016 model da men....

MIB2 er infotainment som støtter Apple Carplay etc. http://cars.reviewed.com/content/volkswagen-mib-ii-infotainment-system-first-impressions-review

ahh oki..hva i all verden skal man med det? LOL..jaja så lenge man ikke MÅ ha tlf sitt os på bilskjermen så skal jeg ikke klage....syntes jeg hører dama..hva i all verden gjør den nakne damen på bilskjermen? (også sinnsykt sinne;) )

hehe :D Ja den er kjip. MIB2 er ikke nødvendig, men alltid gøy med noe man ikke har selv ;)

jada man skal aldri klage på noe som man ikke MÅ bruke, men kan om man vil:)

Gordon Retriever

Råde

Jo, men som ekstrautstyr ville den nok kun økt gjensalgsverdien på egolfen marginalt... :D
e-Golf | X75D

siqb

Hei. Jeg er helt ny på dette forumet, og vurderer å gå til anskaffelse av en e-golf. Jeg er veldig usikker på hva slags utstyr som er et must å ha, og hvilken pris som er riktig å betale. Er det noen her som kunne være behjelpelig med å vurdere bilen i linken under, og komme med et estimat på hva "riktig" er. Etter å ha lest litt på forumet har jeg skjønt det slik at varmepumpe og skinnseter bør tas med. Hva mangler på bilen under og hva hadde dere betalt for den.

På forhånd takk for svar.  :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60886836&searchclickthrough=true

Morti_s

Sitat fra: siqb på onsdag 24. juni 2015, klokken 01:28
Hei. Jeg er helt ny på dette forumet, og vurderer å gå til anskaffelse av en e-golf. Jeg er veldig usikker på hva slags utstyr som er et must å ha, og hvilken pris som er riktig å betale. Er det noen her som kunne være behjelpelig med å vurdere bilen i linken under, og komme med et estimat på hva "riktig" er. Etter å ha lest litt på forumet har jeg skjønt det slik at varmepumpe og skinnseter bør tas med. Hva mangler på bilen under og hva hadde dere betalt for den.

På forhånd takk for svar.  :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60886836&searchclickthrough=true

Den der har vel alt? Prisen er vel heller ikke noe å si noe på med varmepumpe, men jeg tviler på at de har den, for jeg har sendt mail på nettopp den samme før og de hadde ingen inne.. jeg ville også sjekket litt rundt firmaet, går du på google maps og kikker så ser butikken skikkelig elendig ut..

blir skeptisk av slikt jeg personlig, i hvert fall når det gjelder biler til 300.000,-
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

gamer73

hmm jeg ser ikke ambientbelysning på den bilen i den annonsen.....jeg tror jeg absolutt du ville hatt en bil med det:) Så om du er en gammel mann med hatt og frakk så tror jeg ikke du bryr deg, men er du er ung og kul så velger du ikke en bil uten ambientbelysning:)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på onsdag 24. juni 2015, klokken 09:53
hmm jeg ser ikke ambientbelysning på den bilen i den annonsen.....jeg tror jeg absolutt ville hatt en bil med det:) Så om du er en gammel mann med hatt og frakk så tror jeg ikek du bryr deg, men er du ing og kul så velger du ikke en bil uten ambientbelysning:)

Hahahaha ;D

Råde

Bilen på bildet har det nødvendige, men ikke alt. Den har feks ikke skiltgjenning osv. Når den ikke er fullt utstyrt tror jeg prisen er litt stiv.

Mitt heteste tips er å gå til to forhandlere og spesifisere en bil etter eget ønske. Da vil jeg tro du får en bra pris til slutt. Hva som er nødvendig utstyr finnes det noe tråder for. Generelt er vel erfaringen at et forum har mange folk som er over middels interessert og derav har større krav. Mitt syn: kryss av for det meste, så blir du ikke skuffet.
e-Golf | X75D

iGolf

Sitat fra: Råde på onsdag 24. juni 2015, klokken 10:15
Bilen på bildet har det nødvendige, men ikke alt. Den har feks ikke skiltgjenning osv. Når den ikke er fullt utstyrt tror jeg prisen er litt stiv.

Mitt heteste tips er å gå til to forhandlere og spesifisere en bil etter eget ønske. Da vil jeg tro du får en bra pris til slutt. Hva som er nødvendig utstyr finnes det noe tråder for. Generelt er vel erfaringen at et forum har mange folk som er over middels interessert og derav har større krav. Mitt syn: kryss av for det meste, så blir du ikke skuffet.

Du sier noe her altså. Jeg gjorde akkurat dette, bestilte en bil med alle specs og gikk to forhandlere, og det trenger ikke være annet en to Møller (gliiis ;D)

Jeg bor i Oslo, så jeg var både innom Møller Ryen, Erik Arnesen Bryn og endte opp med å bestille bilen hos Møller Kalbakken ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA