Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av satheesh.net, onsdag 15. juli 2015, klokken 15:30

« forrige - neste »

satheesh.net

Foregår live akkurat nå: http://www.teslamotors.com/2015shareholdermeeting

PS! Elon sa i sin åpning at det kom noen overraskelser ila eventen. *spennende;)

Leif1

Fikk du med deg noe moro?
Var akkurat slutt når jeg slo på.
Konvertitt fra S til X

Amper

fikk med meg litt på slutten.... blant annet at model 3 også vil tilbys med dual motor etterhvert...  ::)  mindre vekt mer futt..  ;D
P85D :o)

Harlex

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

NegativeElectrode

Noen detaljer:
* Model X skal bli den sikreste SUVen som finnes
* Autopilot betatesting starter i Juni
* Model X leveranser starter om 3-4 måneder

http://insideevs.com/tesla-annual-meeting-cfo-retiring-model-x-delivered-3-4-months-autopilot-arrives-june/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

andreasmj

Noen som vet om det er mulig å signe opp som betatester for Tesla?
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

satheesh.net

Kjente jeg veldig glad da jeg hørte Elon si dette i hvertfall: "The Model X will be a better SUV than the Model S is a sedan". ;D

satheesh.net


Amoss

Sitat fra: Amper på onsdag 10. juni 2015, klokken 00:35
fikk med meg litt på slutten.... blant annet at model 3 også vil tilbys med dual motor etterhvert...  ::)  mindre vekt mer futt..  ;D

Fikk ikke med meg den "etterhvert" delen, bare at basic versjonen ville ha 2-hjulsdrift, og at den også ville komme med 4-hjulsdrift.

En annen ting jeg bet meg merke i var at han omtalte dagens autopilot hardware som "versjon 1 autopilot hardware". Høres for meg ut som om de har en videreutvikling av hardwaren "på trappene" (om enn ikke umiddelbart).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Dennis

Som Musk har sakt tidligere er dagens utgave av autopilot som autopilot på fly. Den krever at man må følge med.
Versjon 2 som han snakker om er autopilot hvor man kan sette seg til å sove og våkne framme på stedet man skulle til. Det ligger enda noen år fram i tid og krever helt klart flere sensorer. Bla. kamera bak, på sidene samt kraftigere sensorer som ser mye lengre bakover og til sidene enn dagens system.

Ca slik ser sensorene som er idag, bare at de ser ganske mye lengre framover enn hva som vises der ;)





cirys1

Sitat fra: Amoss på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:13
En annen ting jeg bet meg merke i var at han omtalte dagens autopilot hardware som "versjon 1 autopilot hardware". Høres for meg ut som om de har en videreutvikling av hardwaren "på trappene" (om enn ikke umiddelbart).

Dette har han sagt før, AP som kommer nå blir en assist (autonome) biler, får og få full AP (da tror jeg han tenker på, "tast destinasjon" også å kjører den deg dit) krever langt flere sensorer enn AP bilene har idag.

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:33
Som Musk har sakt tidligere er dagens utgave av autopilot som autopilot på fly. Den krever at man må følge med.
Versjon 2 som han snakker om er autopilot hvor man kan sette seg til å sove og våkne framme på stedet man skulle til. Det ligger enda noen år fram i tid og krever helt klart flere sensorer.

Joda, er klar over dette. Men at han altså uoppfordret omtaler "autopilot hardware" som "versjon 1 autopilot hardware" - og uten at dette ble nevnt. ifm med fremtidige endringer - tolket jeg som at hardware endringene lå mye nærmere i tid enn "ett par år".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA