Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

PokerFjes

Sitat fra: goggo på mandag 31. august 2015, klokken 14:45

Ja ja, da har vi kanskje funnet årsaken til at det har vært lite informasjon å få fra Arctic Roads i det siste.

Ser ut som ene-eieren av aksjeselskapet Arctic Roads er på "campingtur" i teltet sitt, og opptatt med andre prosjekter :)

http://www.tv2.no/2015/08/31/nyheter/demonstrant/7319190

Hugo
Morsomt ;). Han er kanskje hovedaksjonær? Eller er Diomedes AS ute som eiere?
http://www.proff.no/roller/arctic-roads-as/oslo/bygg-og-anleggsleverand%C3%B8rer/IF397610CVG/
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

goggo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Powerflux

Tipper det blir NULL problem å få finansiert opp 388 ladestasjoner med en sånn figur ved roret ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

goggo

Sitat fra: Powerflux på mandag 31. august 2015, klokken 16:13
Tipper det blir NULL problem å få finansiert opp 388 ladestasjoner med en sånn figur ved roret ;D

LOL...   

Men det som jo er skremmende er at han har klart å hente ut en god del av våre innbetalte skattemillioner allerede (fra Transnova) for å sette opp ladere som er så dyre å bruke at vi elbilister gjør omtrent hvasomhelst for å unngå å bruke dem.

Så jeg frykter egentlig at han har litt for gode kontakter i det offentlige og at han klarer å stikke av med en del av de fremtidige pengene fra ENOVA, og som hadde kommet oss forbrukere bedre tilgode hvis de ble utdelt til andre aktører.

Vel vel, vi får vente å se hva som skjer framover.

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

E_S

Jeg var innom Tesla supercharger på Lillehammer her for et par uker siden. Rett ved siden av står en hurtiglader fra AR. Jeg bare konstaterte at den var både støvete og det vokste ugress gjennom asfalten rett foran den, så tror nok ikke akkurat den blir utslitt. Egentlig et bra syn at de laderne med det regimet der ikke brukes særlig..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

TorC

Sitat fra: goggo på mandag 31. august 2015, klokken 14:45

Ja ja, da har vi kanskje funnet årsaken til at det har vært lite informasjon å få fra Arctic Roads i det siste.

Ser ut som ene-eieren av aksjeselskapet Arctic Roads er på "campingtur" i teltet sitt, og opptatt med andre prosjekter :)

http://www.tv2.no/2015/08/31/nyheter/demonstrant/7319190

Hugo

Det at Frank-Hugo i sin ungdom gjorde mye rart er greit. De fleste blir jo voksne, og innser at man får gjort mer ved å påvirke på andre måter. Det at en mann som skal være ansvarlig for å gjøre investeringer på bortimot en MILLIARD kroner synes det er helt greit å hindre andre å jobbe ved å sørge for evakuering av bygget skremmer meg ganske kraftig. Fredik Hauge i ullgenseren gjorde jo også mye rart før, men han har lagt genseren på hylla og har jo nå betydelig mer påvirkningskraft enn han noensinne hadde lenket fast i en gravemaskin.

Siden Frank-Hugo synes det er greit å demostrere på en metode som gjør at folk ikke få gjort jobben sin, så antar jeg at han ikke vil ha noe problemer med at folk bruker samme metoder mot ham. Han må altså synes det er helt greit å lempe betongblokker foran laderne hans, drit i de (særdeles få) som skal lade (på samme måte som at han driter i alle de tingene miljøverndirektoratet ikke fikk gjort da han hang i teltet sitt). Det må også være helt greit å ta ned nettisiden til AR, eller på andre måter sabotere driften.

At noen med mer enn halv hjerne har tillitt til at denne klovnen skal sette opp 388 ladestasjoner kan jeg faktisk ikke fatte.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafnor

Sitat fra: goggo på mandag 31. august 2015, klokken 14:45

Ja ja, da har vi kanskje funnet årsaken til at det har vært lite informasjon å få fra Arctic Roads i det siste.
Ser ut som ene-eieren av aksjeselskapet Arctic Roads er på "campingtur" i teltet sitt, og opptatt med andre prosjekter :)

http://www.tv2.no/2015/08/31/nyheter/demonstrant/7319190
Hugo
Blir målløs, og finner det rett og slett fasinerende.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

PokerFjes

Målløs så absolutt.... nå er det vel tvilsomt noen hører min lille stemme i Enova - men jeg har sendt en henvendelse dit og gjort dem oppmerksom på dette stuntet. Mailadresser til alle i Enova er å finne på http://www.enova.no/om-enova/kontakt-/ansatte/235/0/
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

DannyRS

Har ikke Artic Roads tidligere i denne tråden hintet til noen nye aktører på eiersiden?
Det er vel ikke denne figuren de har ment da?
'14 Nissan Leaf Acenta

emil

Sitat fra: DannyRS på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:56
Har ikke Artic Roads tidligere i denne tråden hintet til noen nye aktører på eiersiden?
Det er vel ikke denne figuren de har ment da?

Han har vært med siden Ishavsveien ble eget selskap og ikke bare var et prosjekt hos Ishavskraft (eller hva de nå heter).

Arctic Roads

Hei,

I mellom diskusjonene glapp denne ser jeg. I appen kan man melde seg av og det må gjøres innen 30 dager dersom man ikke vil ha automatisk fornyelse for nye 30 dager.

Sitat fra: THE på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:31
Ut fra informasjonen på nettsidene til AR er jeg ikke helt sikker på hvordan månedsabonnement fungerer. Det refereres både til abonnement i 30 dager og månedsabonnement. Jeg antar at abo. gjelder 30 dager fra den dagen det aktiviseres, og ikke pr kalendermåned, men kan tenke meg en bekreftelse på at jeg har forstått riktig.

Man må også aktivt stoppe månedsabonnement, men hvordan er prosedyren for å stoppe abonnement? Kan det gjøres i app'en? Er det noe krav til når man må stoppe abonnement for å unngå automatisk fornyelse?

Arctic Roads

Sitat fra: THE på tirsdag 25. august 2015, klokken 07:59
Sitat fra: Brosmen på torsdag 13. august 2015, klokken 21:52
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 13. august 2015, klokken 20:42
Er da nokon som veit om ryktet om 100 kr pr lading for type2 22kw stolpe stemmer for AR sin stasjon i Aurland?

Hvis da stemmer så vil eg sei at da er stor bevegelse i AR for å nærme seg markedet.

PS
Eg sjekka nettopp i "Go Charge" appen om stasjonen i Aurland. Type2 22kw AC stolpe koster 100 kr pr gang. Kjempebra AR. No har prisen kome ned på akseptabelt prisnivå for meg. Då vært da tur til Sudndalen og Hallingskarvet for meg til høsten.
Det stemmer at det står kr. 100,- pr. lading på 22kw stolpen i Aurland i GoCharge appen, mens det er kr. 220,- for CHAdeMo og CCS. Det var den positive opplevelsen jeg fikk da jeg hadde parkert forran den aktuelle stolpen i Aurland sist fredag kveld, etter å ha kjørt Hol-Aurland fra GK sin lader i Ål.
Dessverre var det også den eneste positive opplevelsen jeg hadde i Aurland, da jeg kort tid etterpå fant ut at stolpen ikke er koblet til strømnettet enda. Dette fremgikk ikke av AR sin informasjon om åpningen av stasjonen på deres Facebook sider, men de har heldigvis oppdatert informasjonen etter at jeg kommenterte dette og forhåpentligvis er stolpen i drift om en drøy uke.

Men men, får vel si at det positive med en lettere stresset situasjon av å stå i Aurland med 40% batteri igjen og ikke få lade, var at jeg fikk testet mine grenser litt i forhold til rekkeviddeangsten. Med over 70km til Voss og Mercedesens ultra-pessimistiske beregning av resterende rekkevidde (34km), følte jeg en viss fornemmelse av å ha prestert noe, da jeg rullet inn på Voss med 2% igjen (0% på Mercedesen = 0%... da er det stopp) :D

PS! Jeg dobbeltsjekket i GoCharge appen på AR sin stasjon på Dombås og den har også kr. 100,- på 22kw, så åpenbart er AR sin prismodell forskjellig om man skal hurtiglade eller semihurtiglade...

Prøver meg med et lite spørsmål til AR selv om det har vært lite respons den siste tiden.

Finnes det et eget abonnement for 22 kW AC? Enkeltlading koster 100,- i GoCharge app, og lurer på om mnd. abonnement evt. årsabonnement som kun er gyldig for AC-stolpe også vil være rimeligere enn 399/3750?

Så vidt jeg kan se står det ingenting om egne priser for AC-lading på hjemmesidene eller Facebooksiden til AR.

Så det samme spørsmålet på facebook også forleden og svarte der og tenkte at det kanskje var samme spørsmålstiller. Bare for sikkerhets skyld så kan vi også si her at det foreløbig ikke ligger planer en annen medlemskapsmodell for AC. Vi får se hva fremtiden bringer :)

emil

Sitat fra: Arctic Roads på torsdag 03. september 2015, klokken 15:25
Sitat fra: THE på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:31
Ut fra informasjonen på nettsidene til AR er jeg ikke helt sikker på hvordan månedsabonnement fungerer. Det refereres både til abonnement i 30 dager og månedsabonnement. Jeg antar at abo. gjelder 30 dager fra den dagen det aktiviseres, og ikke pr kalendermåned, men kan tenke meg en bekreftelse på at jeg har forstått riktig.

Man må også aktivt stoppe månedsabonnement, men hvordan er prosedyren for å stoppe abonnement? Kan det gjøres i app'en? Er det noe krav til når man må stoppe abonnement for å unngå automatisk fornyelse?
Hei,

I mellom diskusjonene glapp denne ser jeg. I appen kan man melde seg av og det må gjøres innen 30 dager dersom man ikke vil ha automatisk fornyelse for nye 30 dager.

Avmeldingen, som et litt vanskelig å oppdage søppelkasse-ikon i det ene hjørne, fungerer forhåpentligvis greit og er omtrent det eneste jeg kan si var positivt med å bruke GoCharge.

Arha

Månedsabonnementet ser ut til å ha blitt populært:


Arctic Roads   @ArcticRoads 
Vår medlemsmasse vokser med 70% i august etter intro av medlemskap på mnd.basis og 6 nye ladesteder i juli! Ser frem til å bygge mer #elbil

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

emil

Sitat fra: Arha på torsdag 03. september 2015, klokken 18:35
Månedsabonnementet ser ut til å ha blitt populært:


Arctic Roads   @ArcticRoads 
Vår medlemsmasse vokser med 70% i august etter intro av medlemskap på mnd.basis og 6 nye ladesteder i juli! Ser frem til å bygge mer #elbil

Hvis regnskapstallene skulle tilsi ca 200 kunder har de da fått ca 140 nye månedskunder for juli og/eller august. De mister i hvertfall én nå når min 30-dagers periode er ute.

(ja jeg vet at regnskapstallene var gamle og ikke sier noe som helst om antall kunder nå før sommeren, men med veldig få kunder totalt sett skal det ikke mange til for å få en 70% økning, og de fleste av disse forsvinner nok når sommeren er over)

Håper at AR nå skjønner at rimeligere ladealternativer uten lang binding gir flere kunder og økte inntekter og at de kanskje faktisk gjør som de andre større operatørene og lar folk betale for bruken og ikke bare abonnement.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA