Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

werner

Arctic roads får mye pepper. I forgår skulle jeg bare teste en type 2 kabel for å se om den virket på 32A. Det gjorde den ikke da jeg ikke var kunde. Ved siden av meg sto et hyggelig par med Leaf. De var kjempefornøyde med nåde Leafen og med Arctic roads. Det må være hyggelig for ladestasjonseieren å få tilbakemeldinger på fornøyde kunder også.
Men for sporadisk bruk føler jeg at prisen må ned.

K S

Sitat fra: Arctic Roads på lørdag 18. juli 2015, klokken 09:21
Sitat fra: K S på lørdag 18. juli 2015, klokken 09:05
Jeg skrev lenger opp:

Flott, men når kan vi forvente stasjon på Hjelmeland i Ryfylke?

Er det konkrete planer, feks hvor den skal stå osv?

På generalt grunnlag kan vi ikke kommentere nøyaktige lokasjonsplaner forutenom stedsnavn som er publisert i vår lokasjonsplan. Planen (som betinger bidrag fra Enova) er at anlegget skal opp i 2016 med 3 DC hurtigladere på 100 til 150 KW effekt hver, samt en 2*22KW AC stolpe.

Krysser fingrene for 2016 :-)

pudderjagar

Sitat fra: werner på søndag 19. juli 2015, klokken 14:58
Arctic roads får mye pepper. I forgår skulle jeg bare teste en type 2 kabel for å se om den virket på 32A. Det gjorde den ikke da jeg ikke var kunde. Ved siden av meg sto et hyggelig par med Leaf. De var kjempefornøyde med nåde Leafen og med Arctic roads. Det må være hyggelig for ladestasjonseieren å få tilbakemeldinger på fornøyde kunder også.
Men for sporadisk bruk føler jeg at prisen må ned.

Ved hvilken lader var dette?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

werner

Det var Vestby jeg prøvde 32A. At det ikke virket skyldes at jeg ikke hadde betalt. Ikke aktuelt å betale da jeg ikke skulle lade men bare teste ledning og dobbeltladeren i min Leaf.

Arctic roads har månedsabonnement til 400 kr. Det er akseptabelt å betale i disse ferietider og en skal på langtur. Når laderne er operative på Dombås og Hjerkinn blir Oslo Trondheim mulig å kjøre. 

Real EoN

Dombås og Fagerhaug(Oppdal) er operative så man kan fint kjøre Oslo - Trondheim i kveld om man vil  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

AmocoCadiz

Sitat fra: werner på søndag 19. juli 2015, klokken 19:51
Det var Vestby jeg prøvde 32A. At det ikke virket skyldes at jeg ikke hadde betalt. Ikke aktuelt å betale da jeg ikke skulle lade men bare teste ledning og dobbeltladeren i min Leaf.

Arctic roads har månedsabonnement til 400 kr. Det er akseptabelt å betale i disse ferietider og en skal på langtur. Når laderne er operative på Dombås og Hjerkinn blir Oslo Trondheim mulig å kjøre. 

Månedsabo for kun en måned er kun et intro tilbud fra AR, tilbudet om månedsabo vil få 6 måneder minimum bindningstid.

Sitat fra: Arctic Roads
Vi kommer snart med en mulighet for månedsfakturering på medlemskap via WTW sin GoCharge App. Dog med 6 mnd binding og en månedspris som er høyere en 3750 / 12.

emil

De har jo vært litt fram og tilbake på det med bindingstid på månedsabonnementet også, men hvis de faktisk legger opp til at selv korttidsavtale grunnet ferie-kjøring krever 6mnd binding er jeg redd alt håp for ArcticRoads/Ishavsveien er ute.

Arctic Roads

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 20. juli 2015, klokken 00:57
Vi kommer snart med en mulighet for månedsfakturering på medlemskap via WTW sin GoCharge App. Dog med 6 mnd binding og en månedspris som er høyere en 3750 / 12.

Sitatet om 6 mnd. bindingtid ble postet før det nye tilbudet ble lansert.

Fra lanseringen  "Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid. "

Så det er ikke bindingtid eller planer om bindingtid foreløpig :)

pudderjagar

Sitat fra: Arctic Roads på mandag 20. juli 2015, klokken 08:32
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 20. juli 2015, klokken 00:57

Sitatet om 6 mnd. bindingtid ble postet før det nye tilbudet ble lansert.

Fra lanseringen  "Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid. "

Så det er ikke bindingtid eller planer om bindingtid foreløpig :)

Flott. Synd Aurland og Lom ikkje var operative 10 til 12 juli. Då hadde de fått ein måned frå meg!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Arctic Roads

Fra våre hjemmesider:

NB for e-Golf brukere: Vi har nylig hatt 2 forskjellige tilfeller av at brukere med e-Golf ikke har fått ladet på et av våre nye ladesteder grunnet en feil som dukker opp i forbindelse med initieringsprosessen som foregår mellom bil og lader før selve ladingen starter. Feilmeldingen kommer fra bilen i begge tilfeller og vi jobber nå tett med Delta Electronics som har levert ladeløsningen for å finne ut hva det er som forutsaker denne feilen. Vi har i samme periode også hatt flere e-Golf som har ladet uten problemer. Frem til feilen er identifisert og rettet, oppfordrer vi Medlemmer og Drop-inn kunder som ønsker å benytte våre nye ladere om å ha med seg sin Mode3 kabel slik at vi kan åpne en gratis AC lading for den enkelte dersom problemet skulle dukke opp igjen.

mihkku

Tipper feilen er grunnet at de har puttet i ladekontakten for tidlig og dermed ikke kommuniserer. Må plugges i rett før ladingen inisialiseres

TM

Hei,

På generalt grunnlag kan vi ikke kommentere nøyaktige lokasjonsplaner forutenom stedsnavn som er publisert i vår lokasjonsplan. Planen (som betinger bidrag fra Enova) er at anlegget skal opp i 2016 med 3 DC hurtigladere på 100 til 150 KW effekt hver, samt en 2*22KW AC stolpe.
Når dere refererer til lokasjonsplan, er det da den siden med 388 stedsnavn dere refererer til ? Det ser for meg ut som om de nærmest er autogenerert for å få plassert prikker jevnt fordelt på kartet. Ligger den noen vurdering av kapasiteten på elforsyningen på de stedene dere fører opp ? Og det virker som om mange navn skjult bak kartet. Har dere en mer strukturert liste over lokasjonene ?

Arctic Roads

Sitat fra: TM på torsdag 23. juli 2015, klokken 17:09
Hei,

Når dere refererer til lokasjonsplan, er det da den siden med 388 stedsnavn dere refererer til ? Det ser for meg ut som om de nærmest er autogenerert for å få plassert prikker jevnt fordelt på kartet. Ligger den noen vurdering av kapasiteten på elforsyningen på de stedene dere fører opp ? Og det virker som om mange navn skjult bak kartet. Har dere en mer strukturert liste over lokasjonene ?

Hei,

Vi har postet lokasjonslisten fordelt i de planlagte utbyggingsårene 2016, 2017, 2018 lengre tilbake i denne tråden. Husker ikke helt hvilken side på farten. I våre plandokumenter har vi mer dyptgående informasjon om de forskjellige lokasjonene som omfatter kapasitet i nett, oppgraderingsbehov, ÅDT, forventet ladebehov over tid mm. Men dette er informasjon som  ikke er offentlig publisert fra vår side enda.

TM

Hvis det er det mikroskopiske kartet uten stedsnavn med prikker i 3 farger dere viser til som "planlagte lokasjoner" så er vel også den nokså verdiløs. Vi får vente å se om det kommer noe mer konkret. Det finnes altså ikke noen liste pt. hvor de 388 planlagte lokasjoner er navngitt ?

THE

Sitat fra: TM på fredag 24. juli 2015, klokken 11:05
Hvis det er det mikroskopiske kartet uten stedsnavn med prikker i 3 farger dere viser til som "planlagte lokasjoner" så er vel også den nokså verdiløs. Vi får vente å se om det kommer noe mer konkret. Det finnes altså ikke noen liste pt. hvor de 388 planlagte lokasjoner er navngitt ?

På side 3 i denne tråden er det en post av AR. Der ligger det en pdf med oversikt over de 388 ladestasjonene AR vil sette opp.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA