Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lyd fra aircondition?

Startet av cirys1, torsdag 02. juli 2015, klokken 06:31

« forrige - neste »

cirys1

Er det noen som har problem med at den venstre/store viskeren "danser" /hakker, det virker som den er for dårlig festet iforhold til størrelsen. Byttet ifra Bosch som satt på til Biltema sine, de fungerte en stund men nå har de begynt og danse også.
Har "clearvue" på ruta så bruker sjeldent viskere over 70-80 km/t, noen som har enkelt fiks på dette?

Muffinman

Diverse vidundermiddel inkludert voks kan få viskere til å hoppe. Ville prøvd å fjerne alt fra ruta og sett om det hjalp.

overlay

Sett inn viskerene med det samme ruta er satt inn med

cirys1

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juni 2015, klokken 18:28
Diverse vidundermiddel inkludert voks kan få viskere til å hoppe. Ville prøvd å fjerne alt fra ruta og sett om det hjalp.

Hvordan kan det ha seg? Ruta blir jo mye glattere? Har aldri vært med på dette før, men har aldri hatt en bil med så stor forskjell(størrelse) mellom venstre og høyre. (Det er kun venstre som hakker)

Går det an og utligne forskjellen uten at det blir helt rart?? Noen som har prøvd med 20 og 18 (istedet for 21/17)??

HelectriC

Hade slik "hopping" når bilen kom som ny. Ga beskjed til SC med en gang og fikk de skiftet første uke. Har ikke merket noe "hopping" etter det.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

VAG

Nanobehandlet vindusflatene utvendig og venstre pusser begynne å hakke noe forferdelig.
Fjernet det med Turtle Headlight lens restore-Clarifying Compound og alt blei bra igjen.

Muffinman

Sitat fra: cirys1 på mandag 01. juni 2015, klokken 18:39
Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juni 2015, klokken 18:28
Hvordan kan det ha seg? Ruta blir jo mye glattere?
Har hatt akkurat det samme med Biltema viskere etter å ha vokset ruta. En grundig rengjøring med avfetting og påfølgende vask fjernet problemet.

Kanskje det er nettopp det at ruta blir glattere som gjør det? En eller annen virkning mellom friksjon, resonansfrekvensen til viskerblad/arm og hastighet? Ikke vet jeg. Jeg hadde problemet for et år siden. Nå har jeg byttet til en tilsynelatende identisk visker, har nyvokset rute og det fungerer helt fint. Go figure.

Dennis

La på Nanolex Glass Ultra på ruta på min og spesielt venstre siden hopper noe veldig etterpå. Så måtte bare fjerne det igjen, prøvde igjen med samme resultat. Hadde ikke det problemet på forrige bilen, men enkelte biler virker som å slite med det der. Tipper det er pga selve viskeren eller designet som gjør det.

Skal prøve Gtechniq G1 å se om det funker bedre.

cirys1

Takker for tips, for prøve og fjerne "clearvuen"..  :)

cairnz

Jeg har Clearvue på rutene mine. Bosch-viskerne og null hopping.
Elbilist

cirys1

Sitat fra: cairnz på mandag 01. juni 2015, klokken 21:07

Er litt rart hele greine for jeg kjørte med Bosch en god stund for de begynte og tulle seg, og kjørte enda lenger med Biltema sine, men plutselig begynte de og danse. Og jeg bor i Bergen så de får kjørt seg ganske ofte..   :P

hgs

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 01. juni 2015, klokken 20:50
La på Nanolex Glass Ultra på ruta på min og spesielt venstre siden hopper noe veldig etterpå. Så måtte bare fjerne det igjen, prøvde igjen med samme resultat. Hadde ikke det problemet på forrige bilen, men enkelte biler virker som å slite med det der. Tipper det er pga selve viskeren eller designet som gjør det.

Skal prøve Gtechniq G1 å se om det funker bedre.

Nøyaktig samme erfaring med Nanolex Glass Ultra. Men så bytta Tesla viskerene på service, og da tok hoppinga slutt også.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

krister461

Sleit med mye hopping med RainX. Måtte polere det bort. Med G1 ble det en del mindre, men på nye bilen dropper jeg nok ruteforsegling på frontruten.

cairnz

Sitat fra: cirys1 på mandag 01. juni 2015, klokken 21:11
Sitat fra: cairnz på mandag 01. juni 2015, klokken 21:07

Er litt rart hele greine for jeg kjørte med Bosch en god stund for de begynte og tulle seg, og kjørte enda lenger med Biltema sine, men plutselig begynte de og danse. Og jeg bor i Bergen så de får kjørt seg ganske ofte..   :P

Jeg er vel på mitt femte sett med viskere :)
Elbilist

cirys1

En liten digresjon, men jeg hørte om en som hadde feil krumming på frontruta og måtte bytte denne, 2014mod, det kan vell ikke være noe sånt??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA