Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Langtur med Leaf

Startet av LimaNovember, onsdag 01. juli 2015, klokken 09:06

« forrige - neste »

Sitat fra: LimaNovember på mandag 01. juni 2015, klokken 14:06
@Hugo:
Jeg snakket med Motorforum på Økern i Oslo og de gav meg prisen 165'000 med vinterhjul. Deretter var jeg en tur hos Motorforum i Asker og de skulle ha litt over 170'000, også der med vinterhjul. Skal ta en tur til Drammen og høre hva de sier der  ;)

Dette er jo et ganske stort hopp fra de 147'000 som står på Mitshubishi sin webside !?!

Hvis vi sammenligner en brukt 2011/2012 trilling med en ny, synes dere det er verdt de +/-70'000 en ny koster mtp sikkerheten i gode garantier kontra risikoen for et større verditap?

[LN]

Den billigste Trillingen jeg har sett så langt lå ute på finn.no til 66 000,- (borte nå). Det er ikke selgers marked for denne type elbiler når de nettopp er kastet ut av kollektivfeltet (med mindre man car pooler). Mitt tips er at det blir mange billige elbiler til salgs langs E18 inn mot Oslo. En brukt trilling begynner derfor å bli så lavt priset at verditap nesten ikke er relevant lenger. Og du kan reparere mye om 2-3 år når garantien går ut på en brukt for differansen mellom det ny og brukt koster.


goggo

Vel, selv valgte jeg for et par måneder siden en pent brukt 2012 C-Zero (2012 modellen hadde fremdeles det "store" batteriet), men så er det for meg bare en fritidsbil som jeg ikke trenger for pendling eller jobb.
Skulle jeg hatt jobb/pendle bil hadde det nok blitt en ZOE på meg, og det blir det kanskje uansett når de kommer ned i under 150000,- på bruktmarkedet om et års tid  :)

Hvis du tenker på nyere I-MIEV så ville jeg sendt skriftlig forespørsel til flere forhandlere, og bedt de gi absolutt rimeligste "på veien" pris på 2014 modell eller nyere med lav kilomtererstand. Er du heldig så er det noen som har en demobil e.l.

Vinterhjulene får du mye rimeligere på Dekkonline og tilsvarende steder, og hvis du er så heldig å komme over en demo-IMIEV så slipper du kostnaden med trykksensorer i vinterhjulene også. Dette er vel et krav kun på helt nye biler tror jeg.

Men nå hopper jeg av den tråden her. Du får ha lykke til med elbilen, hvilket valg du enn gjør..

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

LimaNovember

Hei,

Vil bare takke sånn avslutningsvis for alle inspillene og fortelle at valget falt på en norsk 2012 Nissan Leaf.

Er veldig fornøyd, men har bare brukt den et par dager. Har allerede fått følt litt på rekkeviddeangsten. Jeg testet ut oppvarmingstimeren før dagens pendletur (startet turen da med 70%), måtte kjøre et ekstra ærend før jobb og ble liggende mye mer på motorveien enn det jeg hadde tenkt over. Hadde 2 streker da jeg kom frem så det var vel ikke veldig kritisk, men litt interessant å føle på "hva om jeg ikke kommer frem" og "hva om det ikke er ledig lader" tankene som kommer :)

[LN]
------
2015 Tesla Model S70D # 71'000km -> 117'000km+
x 2012 Nissan Leaf # 49'000 km -> 108'000km
x 2004 Volvo V50 2.4 # 128'000km -> 217'000km

Rødkleiv

Sitat fra: LimaNovember på fredag 17. juli 2015, klokken 11:17
Hei,

Vil bare takke sånn avslutningsvis for alle inspillene og fortelle at valget falt på en norsk 2012 Nissan Leaf.

Er veldig fornøyd, men har bare brukt den et par dager. Har allerede fått følt litt på rekkeviddeangsten. Jeg testet ut oppvarmingstimeren før dagens pendletur (startet turen da med 70%), måtte kjøre et ekstra ærend før jobb og ble liggende mye mer på motorveien enn det jeg hadde tenkt over. Hadde 2 streker da jeg kom frem så det var vel ikke veldig kritisk, men litt interessant å føle på "hva om jeg ikke kommer frem" og "hva om det ikke er ledig lader" tankene som kommer :)

[LN]

Gratulerer!

Kan jeg spørre hva du måtte gi for bilen?

LimaNovember

------
2015 Tesla Model S70D # 71'000km -> 117'000km+
x 2012 Nissan Leaf # 49'000 km -> 108'000km
x 2004 Volvo V50 2.4 # 128'000km -> 217'000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA