Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?

Startet av Kakemoms, mandag 29. juni 2015, klokken 07:07

« forrige - neste »

sap_2000

Overgang shuko-CEE(og omvendt) får du på Biltema samt båtsjapper da cee er standarden på landstrøm til båt i dag mens eldre bryggeanlegg ofte har shuko
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

knutht

Jeg har Android, men kan ikke finne noe i app'en som har med avgangstider å gjøre. Heller ikke på web. Er det noen som har et godt svar på dette, eller som kan forklare hvordan man setter det opp? Håper ikke denne funksjonen kun er tilgjengelig på IOS.

havardolini

Sitat fra: knutht på tirsdag 09. juni 2015, klokken 12:40
Jeg har Android, men kan ikke finne noe i app'en som har med avgangstider å gjøre. Heller ikke på web. Er det noen som har et godt svar på dette, eller som kan forklare hvordan man setter det opp? Håper ikke denne funksjonen kun er tilgjengelig på IOS.

Jeg har også Android, jeg glemte å spesifisere det i den forrige meldingen.
Men... Jeg ser denne funksjonaliteten når jeg klikker på demobilen i appen, dvs. jeg bruker appen i demomodus.
Jeg mangler også knapp for rutevarme på den reelle demobilen jeg prøver ut nå, og lurer på hvorfor dette finnes i demomodus og ikke på den faktiske bilen.

knutht

Sitat fra: havardolini på tirsdag 09. juni 2015, klokken 12:55

Men... Jeg ser denne funksjonaliteten når jeg klikker på demobilen i appen, dvs. jeg bruker appen i demomodus.
Jeg mangler også knapp for rutevarme på den reelle demobilen jeg prøver ut nå, og lurer på hvorfor dette finnes i demomodus og ikke på den faktiske bilen.

Merkelig. Jeg har en fullutstyrt E-Golf, men har kun Lading og Klima faner under e-styring. Ser at funksjonen er tilstede under app info i Google Play. De markedsfører også denne funksjonen på Car-Net web, men ser ingenting der heller jeg kan konfigurere.

knutht

Sitat fra: havardolini på tirsdag 09. juni 2015, klokken 12:55

Jeg kan ihvertfall sette dette i bilen, så funksjonen er der. Får nøye meg med det inntil videre

havardolini

Sitat fra: knutht på tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:40
Jeg kan ihvertfall sette dette i bilen, så funksjonen er der. Får nøye meg med det inntil videre

Ja, det må prøves ut. Kanskje den ekstra fanen i appen blir synlig da?

knutht

Sitat fra: havardolini på tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:52
Sitat fra: knutht på tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:40

Ja, det må prøves ut. Kanskje den ekstra fanen i appen blir synlig da?

Det gjør den ikke. Har aktivert det i bilen, men fortsatt ingenting i app'en eller på web. Skal ikke se bortfra at det kan være Android versjonen som er problemet. Jeg har Android 5.0.1

havardolini

Hmm... Jeg har Android 5.0.2, og appen er på versjonsnummer 1.2.9.

Er det noen Android-brukere der ute som ser både fliken for avgangstid og knappen for start/stopp av rutevarme under Klima?

DagS

Begge flikene er på plass her, Android 5.0.2 og app 1.2.9.
Telefonen er Xperia Z1 Compact.
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

knutht

Ok. Her er svaret på problemet:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19924.0.html

Altså, alle biler produsert før uke 45 har ikke mulighet til å sette avgangstider eller sette på varme i frontrute via app.

havardolini

Aha... Takk, det var en forklaring. Det virker som om det er så mye feil på CarNet at det er ikke sikkert det vil fungere selv om jeg bestiller en e-Golf nå :)

knutht

Sitat fra: havardolini på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:44
Aha... Takk, det var en forklaring. Det virker som om det er så mye feil på CarNet at det er ikke sikkert det vil fungere selv om jeg bestiller en e-Golf nå :)

Jeg har ikke hatt noen problemer med Car-Net annet enn at den er litt treg innimellom, så er bare å bestille ;)

Grolub

Samme problem på min bil. Nedre ladegrense fungerer alltid. Øvre ladegrense fungerer anslagsvis 4 av 10 ganger. Frustrerende!
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

Fender

Opplever det samme som sap_2000 og Grolub.
Ser dere noe mønster i det? Skal forøvrig inn til Møller Bil i forbindelse med dette.
Har dog ikke så store forhåpninger til at de finner ut av det.

stado

Samme problem hos meg også. Timere fungerte alltid i starten, deretter feilet det i ny og ne, deretter feilet det  annenhver dag slik at bilen ikke var ladet om morningen. Forvarming har alltid virket selv om bilen ikke har ladet. Snakket med Møller og deres løsningsforslag var å sette nedre ladegrense til 100%. WOW!

Jeg har "løst" dette ved å sette nedre ladegrense til det jeg minimum trenger for å komme meg til jobb og hjem igjen i påvente av en softwareoppdatering fra VW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA