Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?

Startet av Kakemoms, mandag 29. juni 2015, klokken 07:07

« forrige - neste »

Kakemoms

Noen andre som har problemer med denne app´en? Jeg har satt den til å lade ferdig med varm kupé kl.0715 hver morgen, så når man plugger inn bilen i kontakten i helgene så lader den ikke. Ved å trykke på x antall ganger på kontaktknappen på bilen vil den lade, men hvis jeg bruker appen så sier den bare at eGolfen ikke er koblet til ladekabel.

Idag virket heller ikke appen. Får bare "Tidsavbrudd forespørsel" eller "Gateway not valid"..

Oppdatering: Ringte forhandler som sier at de skal sjekke. Det sitter et SIM kort i bilen og hvis den ikke får kontakt med nettet (av en eller annen grunn) så vil ikke appen virke. Mulig de må sjekke bilen (den er uendelig treg til å starte appen også når den virker).

robinbj

Har ikke fått logget meg på appen/weben siden i går kveld jeg heller.

Når det gjelder at den ikke lader i helgene, har forhandleren fortalt meg at hvis du setter den til å skulle lade hver ukedag kl 0715, så starter ikke bilen å lade i helgene fordi den trur at du ikke trenger den før mandag kl 0715. Hentet bilen i går så har ikke fått testet dette selv.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

elektro

Er vel naturlig at bilen ikke begynner å lade før den må, hvis du har en aktiv avgangstid. Det er liksom poenget. Men hvis du deaktiverer alle avgangstider skal den lade med én gang.

Tar forbehold om at jeg kan ha misforstått noe, ettersom jeg bare har hatt bilen i en drøy uke.  :)

PS! Jeg kommer heller ikke inn på appen i dag. Men det er jeg vant til fra Volvo OnCall. Er visst vanskelig å lage en stabil, slik tjeneste.  ;) Hvordan fungerer Tesla sin?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Roddric

Hei
Jeg har også problemer med App'en får TIDSAVBRUDD FOR FORESPØRSELEN.
Bilen var ladet og varmen på i morres, så det kommer vel snart tilbake.

mvh Rune
E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

Råde

Sitat fra: elektro på fredag 29. mai 2015, klokken 11:40
Er vel naturlig at bilen ikke begynner å lade før den må, hvis du har en aktiv avgangstid. Det er liksom poenget. Men hvis du deaktiverer alle avgangstider skal den lade med én gang.

Tar forbehold om at jeg kan ha misforstått noe, ettersom jeg bare har hatt bilen i en drøy uke.  :)
Joda, riktig det.

Og appen/Carnet? Den er håpløs. Håpløst treg og håpløst ustabil.
e-Golf | X75D

elektro

2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

robinbj

2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

sap_2000

Jeg har hatt store problemer med carnet og avgangstimere som begynner og bli rimelig frustrerende. Bilen har vært hos møller som selvfølgelig ikke finner noe galt.
Det skal sies at begynnelsen når bilen var ny og noen uker etter det fungerte alt 100%

3/2015 mod med VP og møller/Siemens sin ladeboks.
Har puslet litt med lithiumbatterier de siste 15 årene så vet viktigheten at de ikke står og banker på fullt hele tiden (ja, jeg vet de er satt til ca 90%).

Vi bruker følgende typiske mønster/ timere.
-Nedre ladegrense 70 eller 80% - dette funker alltid og bilen lader opp til nedre grense.

-Avgangstimer 1: man-tors 0530 - lading 90% eller 100% da bilen går en kjapp tur inn og ut til byen.
-Avgangstimer 2: man-søn 08 eller 09 - lading 90% eller 100%

Problemet er at at i ca 8 av 10 tilfeller starter ikke en eller begge timerene. Den siste starter meget sjelden og ødelegger dagen da vi ofte trenger den rekkevidden.

Har ikke nr1 startet og nede ladegrense var 70% er batteriet nede på ca 50% etter morgenturen og det skal holde resten av dagen. Skal jeg da litt mer rundt omkring må jeg ta fosilbilen isteden.

Har prøvd alle mulige varianter. Sette timere via bilen, via carnet, passe på å ikke åpne carnet etter at timere er satt i bilen osv. Ingen forskjell
Har prøvd bare én aktiv timer. Da funker det  littoftere, men fortsatt en feilrate på 40-60%.

Det som er rart er at samme lademønster funket veldig bra etter at bilen var ny i slutten av mars. Etter noen uker mener jeg det var en oppdatering på carnet appen og det var rundt da problemene startet.

Jeg vet alternativet vårt er og droppe alt av timere og nedre ladegrense slik at den går til 100% umiddelbart, men dette vil jeg ikke da det i praksis vil si at batteriet står fullt 90% av tiden i løpet av et år og det er nettop det som er drepen.

I tillegg må jeg si at carnet er rimelig ustabil. Ofte når bilen ikke har begynt lading, får jeg feilmelding når jeg prøver å starte manuell lading.
Det samme med at dataene ikke oppdaterer seg. Må tvinge frem oppdateringer ved å endre et parameter for å skape toveiskontakt med bilen (og det streiker rett som det er også).

Virker som om VW/ carnet virkelig har brukt sparekniven ang mobildatabruk for å holde sine egne kostnader til teleleverandøren nede.

Det er for ordens skyld full pott på dekningen både på Telenor og Netcom sitt nett der bilen står, så det er ikke et signalproblem.

Noen som har ca samme lademønster som oss og opplever det samme?

Ellers veldig fornøyd med bilen som har rukket å rulle 5500 km allerede på 2,5 mnd  :)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

gamer73

Vel..etter alle problemene jeg leser om så kommer jeg bare til å plugge i kontakten hver gang bilen står i garasjen...Vi har jo 8 års garanti på batteri...og jeg må innrømme det bryr meg svært lite hva som skjer med batteriet når 8 år er gått...da er bilen sikkert rimelig nedslitt uansett og ny forlengst kjøpt.

Jeg har også hørt at man kan starte varmingen av bilen hver morgen fra appen...dvs ikke programmere noe..bare kjøre den i gang før jeg går i dusjen om morgenen...detter er jo stort sett aktuelt for meg om vinteren, da jeg kun har 1 mil til jobb og da kan bruke maks styrke på varmeanlegget på kalde høst, vår og somemrdager...

geestone

Jeg har android, men jeg opplever noe av det samme. Men, det er neppe relatert til applikasjonen.

I går morges ville ikke bilen lade. Alt lyste grønt, men appen/car-net mente at kontakten ikke var låst (noe jeg vet den var).

Fiksen så langt har vært å sette seg inn i bilen, skru på tenningen for at bilen skal skjønne at den skal lade. Dette skjedde også i dag morges med samme fiks.

Noen andre som har opplevd noe liknende? Hvis det vedvarer blir det en tur til Møller...

sap_2000

#10
Jeg tror mange vil erfare at det vil bli stor forskjell på teori og praksis ang batterikapasiteten og garanti.

Etter hvilke kriterier skal det måles? Man får helt sikkert ut 70% om man belaster lavt med en tester, mens i real life når man drar ut 10-50 kw går spenningen i bunn og dermed rekkevidde og praktisk bruk. Du kan regne med at VW vil bruke en målemetode som er til sin fordel....
Folk får gjøre som de vil, men mine lithiumbatterier skal aldri stå å banke på fullt (eller nær fullt) opp mot 8000 timer i året.
Det vil nok eieren etter meg sette stor pris på  ;)

Men det er ikke det posten min handlet om, men om funksjoner som ikke fungerer som de skal.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

e-Golf_Olsen

Har så og si samme problem som deg sap_2000.

4/2015 mod med VP, benytter Menneskes 16A ladekabel med CEE kontakt fast hjemme, og standard ladekabel ellers.

Har nedre ladegrense på 60% eller 70%, og dette fungerer fint hos meg også.

Avgangstimer 1: Man-Søn 0530 Lading til 100%
Avgangstimer 2: Man-Fre 1500 Lading til 100%

Avgangstimer 1 fungerer i 1 av 14 tilfeller.
Avgangstimer 2 har kun slått inn en gang, og da hadde jeg deaktivert temperaturregulering, men dagen etter var den tilbake til samme gamle, ingen lading..
Temperaturregulering har fungert i begge timere.? Så den trigger på tidspunktene, men lader ikke alltid.

Har vært i kontakt med forhandler, men de har ikke god nok kunnskap på området enda.
Siden det fungerer bra hjemme, så foreslo de at jeg skulle prøve Menneskes kabel på jobb også. Har ikke gjort dette enda, da jeg trenger en overgang.

Jeg har prøvd å konfigurere dette i bilen, via App og Web uten noe forskjell..
Men jeg går ut ifra at det man gjør i bilen er det bilen burde går ut ifra..

Hvis noen har noen triks i Ludo, så del de gjerne.!
Mvh Christer

2015: e-Golf m/VP Limestone Grey

havardolini

Det er interessant å se at det fortsatt er store problemer knyttet til lading av e-Golfen via CarNet, slik var det i fjor også. Det virker ikke som om tyskerne har brent av så mye krutt på å få dette til fungere ordentlig. Dette er ting jeg tar med i betraktningen når jeg vurderer en i3 på salg vs. e-Golf ikke på salg :)

Jeg har fundert litt på bl.a. hvorfor jeg får opp kun to fliker på e-styring, lading og klima? Hvorfor mangler fliken for avgangstider?
På klima-fliken har jeg kun en knapp for å sette på klimaregulering. I demo-modus ser jeg at jeg også kan styre rutevarme.
Skyldes dette f.eks. en bug i appen eller at demobilen jeg låner mangler noe utstyr?
Jeg vet f.eks. at den ikke har varmepumpe, men det skal vel ikke ha noe å si her?

sap_2000

Sitat fra: e-Golf_Olsen på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:44
Har så og si samme problem som deg sap_2000.

4/2015 mod med VP, benytter Menneskes 16A ladekabel med CEE kontakt fast hjemme, og standard ladekabel ellers.

Har nedre ladegrense på 60% eller 70%, og dette fungerer fint hos meg også.

Avgangstimer 1: Man-Søn 0530 Lading til 100%
Avgangstimer 2: Man-Fre 1500 Lading til 100%

Avgangstimer 1 fungerer i 1 av 14 tilfeller.
Avgangstimer 2 har kun slått inn en gang, og da hadde jeg deaktivert temperaturregulering, men dagen etter var den tilbake til samme gamle, ingen lading..
Temperaturregulering har fungert i begge timere.? Så den trigger på tidspunktene, men lader ikke alltid.

Har vært i kontakt med forhandler, men de har ikke god nok kunnskap på området enda.
Siden det fungerer bra hjemme, så foreslo de at jeg skulle prøve Menneskes kabel på jobb også. Har ikke gjort dette enda, da jeg trenger en overgang.

Jeg har prøvd å konfigurere dette i bilen, via App og Web uten noe forskjell..
Men jeg går ut ifra at det man gjør i bilen er det bilen burde går ut ifra..

Hvis noen har noen triks i Ludo, så del de gjerne.!

Godt å høre jeg ikke er alene :)
Vil det si at ladingen din funker med én kabel, men ikke en annen, eller spiller det ingen rolle?
Jeg brukerbareladestasjoen fra møller når det gjelder timere.

Dette skjer jo selv om timere er satt i menyen på bilen, men har en følelse av at det er CarNet som tuller det til da bilen synker mot CarNet når man stopper og plugger inn....

Jeg prøver å få tak i mannen på møller som viste interesse sist gang.
Jeg tror litt av problemet vårt er at 95%+ av egolf kundene ikke bruker noen som helst av timere og ladegrenser og bare plugger inn bilen....

Antagelig blir det en økning til vinteren når folk merker at forvarmingen ikke startet....
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

e-Golf_Olsen

Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 11:17
Godt å høre jeg ikke er alene :)
Vil det si at ladingen din funker med én kabel, men ikke en annen, eller spiller det ingen rolle?
Jeg brukerbareladestasjoen fra møller når det gjelder timere.

Det er noe jeg skal prøve å teste ut..
Dvs. jeg skal prøve å benytte Menneskes kabelen på jobb, og kabel levert med bilen hjemme. Men må ha en overgang mellom Schuko og CEE først.
Hvis problemet flytter seg, så kan det være ladekabel levert av VW som er problemet.
Mvh Christer

2015: e-Golf m/VP Limestone Grey

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA