Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Annonse på Finn for Elektrisk Mercedes-Benz A-Klasse

Startet av Gurkelur, tirsdag 24. november 2009, klokken 18:55

« forrige - neste »

Gurkelur

Hei,

Eg har ei defekt lithium-batteripakke for sykkel som vart kjøpt frå www.goldenmotor.com. Tolv av dei 30 cellene var øydelagte, og eg fekk eit nytt batteri sendt i posten. Det vil seie at eg har 18 celler som skal fungere heilt utmerka. Kvar celle er på 3,8V (for augeblikket 3.85 utan lading) og 4 amperetimer. Det sitt ein BMS inni batteriet, men eg veit ikkje om denne virkar. Eg har ikkje så mye bruk for dei, men kanskje andre har? :)



Heile batteripakka med aluminiumshylster og tenning for 600 kroner. Om cellene ikkje fungerer, reverserer vi byttehandelen. Dei vridde metallplatene du ser på bildet under var noe eg braut løs frå cellene for å ta ut noen defekte.

Edit: Da er altså ikkje eg lenger eigaren av desse små blå og BMS-en (som viste seg til å vera kortslutta av noe klister frå fabrikken).
Trondheim, EVT 168

Gurkelur

Trondheim, EVT 168

El rayo

Kan muligens bruke dem i modellfly med elmotor. Men jeg finner ikke maks kontinuerlig utladestrøm for disse cellene på siden deres. Vet du?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Gurkelur

#3
Dette var det eg fann på forumet deira:

Sitat fra: Goldenmotor
Lithium ion rechargeable battery, 26650 size, LiPF6 electrolyte, Manganese Spinel structure cathode.
High energy density lithium ion battery cell.
Cell capacity: 3.8V 4AH
Cell diameter: 26.24 ± 0.16 mm (top end), 26.16 ± 0.10 mm (bottom end)
Cell height: 65.05 + 0.10/-0.15 mm
Cell weight: 92g

Cell specifications
1a Rated charge(4A) Limiting 4.0 A, 120 min and constant 4.2V charge at 23±2°C.
1b Recommended charge Reference 1a

2 Rated discharge Constant 0.8 A discharge until 2.5V at 23±2°C.

3 Rated capacity 4.0Ah Minimum of rated discharge capacity after recommended
charge.

4 Nominal voltage 3.8V Mean voltage during rated discharge after rated charge.

5 Shipping voltage 4.03±0.01V Nominal. Approximate state of charge = 80%.

6 Internal resistance at shipping 23±1 m? By AC 1 kHz.

7 End of charge voltage 4.20 ± 0.05V

8 End of discharge voltage 2.5V Discharge voltage used for determination of rated
capacity.

9 Charging time 120min Rated charge.

10 Maximum continuous charging current 6.5A
Maximum continuous discharging current 10A
Maximum pulse discharging current 40A

11 Operating temperature
Charging 0 ~ 45°C
Discharging -20 ~ 60°C
12 Storage temperature
-20 ~ 60°C
Recommended temperature for long term storage is
23±2°C

13 Shelf life 6 months Typical value at 23±2°C, from ship state.

14 Self-discharge rate /month ?0.5%
Trondheim, EVT 168

El rayo

Sitat fra: Gurkelur på tirsdag 20. oktober 2009, klokken 23:24
9 Charging time 120min Rated charge.
10 Maximum continuous charging current 6.5A
Maximum continuous discharging current 10A
Maximum pulse discharging current 40A
Det er nok alt for spedt, dessverre. Minimumskrav er 50 A kontinuerlig (12C) utlading, foretrekker 15C kontinuerlig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

dagsunde

Hei... jeg har en elektrisk sykkel med akkurat det batteriet du beskriver.
Der har BMS kretskortet irret i stykker...

Har du det ennå? og hvor mye vil du evt. ha for det?

--
Dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA