Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service i3

Startet av HelectriC, tirsdag 09. juni 2015, klokken 13:00

« forrige - neste »

HelectriC

I vente på Premium Center Console så må jeg akseptere at alle tingene mine er ute på berg og dalbane hver tur med bilen. Jo mer jeg venter på consolen desto mer lurer jeg på hva Tesla tenker når de ikke setter in en console som standardutstyr. I hvilken annen premiumbil er du nødt å bruke premium Center bag? Ser sykt kjipt ut og håper consolen kommer snarest! Har fått bekreftet fra Tesla at den er sendt fra Amsterdam, nå er det vel kun få dager igjen forhåpentligvis. Folk som sitter på lurer på hva som feiler bilen når du må ha slik pose for å holde noen av tingene på plass.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mj

Kona har tatt 2-3 små sorte plastkurver og festet med borrelås i sin Tesla. Fungerer kjempebra. Jeg har midtkonsoll i min og den ser bra ut og fungerer greit. Men jeg må innrømme at innimellom savner jeg den store plassen til å sette i fra seg ting man har med seg når man setter seg inn i bilen. (treningsbag/poser mm.)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Sandvika

Var veldig usikker på på hvordan det skulle gå uten midtkonsoll, men i grunnen så er det bare to ting jeg savner, ordentlig koppholder og en lomme å ha solbriller i. I min gamle bil så hadde jeg et lagerrom i midtkonsollen med en kolleksjon av "drit" (som med all mulig respekt minner veldig om hva du presenterer her) dvs. ting jeg egentlig ikke hadde behov for å ha i bilen. Jo, mer lagringsplass man har til "udefinert" jo sjeldnere rydder man.

Davidsv

Den store plassen i midten er en av de tingene som jeg virkelig liker. Ingen girstang i tillegg frigjør jo enormt med plass. Ikke alle som har behov for enormt med småting nedi der :)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Brede

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 20:01
I vente på Premium Center Console så må jeg akseptere at alle tingene mine er ute på berg og dalbane hver tur med bilen. Jo mer jeg venter på consolen desto mer lurer jeg på hva Tesla tenker når de ikke setter in en console som standardutstyr. I hvilken annen premiumbil er du nødt å bruke premium Center bag? Ser sykt kjipt ut og håper consolen kommer snarest! Har fått bekreftet fra Tesla at den er sendt fra Amsterdam, nå er det vel kun få dager igjen forhåpentligvis. Folk som sitter på lurer på hva som feiler bilen når du må ha slik pose for å holde noen av tingene på plass.

Der som jeg hadde vært passasjer så hadde jeg i det stille lurt mere på hva i all verden alt det rotet hadde i bilen å gjøre.  :P

Vi har så langt aldri savnet midtkonsoll, hadde gjerne betalt ekstra for å få den fjernet om den var standard.

t0ffluss

Den store, åpne plassen er et Elons minimalistiske hint om at vi bør holde orden i bilen! Og jeg digger den :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Hyperstress

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 20:01
...desto mer lurer jeg på hva Tesla tenker når de ikke setter in en console som standardutstyr.

Jeg lurer mer på hva du tenker som samler på så mye søppel i bilen?  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

aryx

Stalltips til alle som føler trangen for å tømme lommene sine hver gang de setter seg i bilen : Det er litt plass i hanskerommet også :-D
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Leif1

Og hvordan har du tenkt å få plass til alt det der i center console?
Konvertitt fra S til X

HelectriC

Enig i at det ligger to kvitteringer som er mer boss enn ting jeg trenger, men ellers er det ikke boss der i, det er ting jeg hadde i gamle bilen sin senterkonsoll som jeg vil ha tilgang til av og til når jeg kjører. Når det i tillegg ikke er noen lommer i dørene så blir det veldig vanskelig å ha tingene sine noen plass annet enn i slik pose/annet ikke premiummaterial i midten. Treningsbagen har jeg i trunk, ikke mellom stolene. Fantastisk morsomt at dere mener det er bedre uten midtkonsoll hehe, det finnes vel ikke noe i det hele tatt med denne bilen som skulle vart laget annerledes? Alt i en Tesla er perfekt;-) lit objektiv kan man være, hadde det vart norm å like biler uten midtkonsoll hadde mange andre produsenter hatt det slik og. Blir og veldig lokkende for tyver som ser alt man har i bilen. Men det er nok lit norsk å legge igjen lommebok, mobil og annet verdifullt helt åpent, i andre land blir ruten knust med en gang slikt ikke ligger tildekket.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 20:01
I vente på Premium Center Console så må jeg akseptere at alle tingene mine er ute på berg og dalbane hver tur med bilen. Jo mer jeg venter på consolen desto mer lurer jeg på hva Tesla tenker når de ikke setter in en console som standardutstyr.

De tenker vel på oss som elsker den åpne plassen og ikke vil ha en konsoll der for alt i verden. Genial plass til konas veske, til to liter melk og et brød om jeg har vært innom butikken, eller til snacks, frukt og drikke på langtur.

Men jeg har da heller ikke bilen full av ting og tang. Ladekort/adgangskort og en lightning-kabel ligger i pungen foran førersetet, solbriller ligger i hylla under skjermen og der er det også plass til lommebok, resten ligger i hanskerommet (servietter, hyttenøkler, rull med små søppelposer osv.). Mobilen legger jeg i lomma i døra når jeg kjører.

Det må da være bedre at de som vil ha bilen uten konsoll får den slik, og de som vil ha med får ettermontert, enn at alle MÅ ha konsoll der enten man vil eller ei? At leveringstiden fra Tesla på slike konsoller har forbedringspotensiale er en annen sak...

Jeg er glad bilen min også kom uten hattehylle (var tilvalg før). En ting mindre å lagre i boden. Var ille nok å måtte slenge inn stoffmattene der, får meg liksom ikke til å kaste slikt heller, selv om jeg vet jeg aldri kommer til å bruke det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 22:21
lit objektiv kan man være, hadde det vart norm å like biler uten midtkonsoll hadde mange andre produsenter hatt det slik og. Blir og veldig lokkende for tyver som ser alt man har i bilen. Men det er nok lit norsk å legge igjen lommebok, mobil og annet verdifullt helt åpent, i andre land blir ruten knust med en gang slikt ikke ligger tildekket.

Andre biler har girspak der og tunnel til eksosanlegg under der igjen, da er det ikke så lett å lage et slikt stort og flott rom. Joda, girspaken kan settes på rattet for modeller uten manuell giring, men eksosanlegget gjenstår. Evt. kraftoverføring også om bilen har drift på bakhjulene.

Det kunne aldri falle meg inn å legge igjen mobil eller lommebok synlig i bilen. Mobil tar jeg uansett alltid med meg, lommebok hender det at jeg legger igjen om jeg skal ut og gå tur for eksempel. Men da havner den i hanskerommet. Null stress det. Har aldri hatt bil med tildekket plass i midtkonsoll uansett, kun koppholdere og åpne rom.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brede

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 22:21
Fantastisk morsomt at dere mener det er bedre uten midtkonsoll hehe, det finnes vel ikke noe i det hele tatt med denne bilen som skulle vart laget annerledes? Alt i en Tesla er perfekt;-) lit objektiv kan man være, hadde det vart norm å like biler uten midtkonsoll hadde mange andre produsenter hatt det slik og.

Ja en må jo passe seg for å si at en liker bilens løsninger i en sytetråd, da får en "Fanboy-kortet" vist i trynet med en gang.
Kan sende deg en lang liste over ting jeg ikke liker med bilen om du vil ha?

Nå er jeg en såpass ryddig kar som ikke har alt mulig flytende i bilen, så da passer denne løsningen meg perfekt (ja selv om det hadde vært i en Suzuki eller Toyota så hadde jeg likt måten å gjøre det på)  ;)

Muffinman

Skulle også ha konsoll på min bil, for det hadde jo alle andre bilene jeg har hatt. Dessuten så det rart ut med det åpne rommet i midten. Etter litt bruk kunne jeg ikke tenke meg å ha det annerledes, og konsoll ble uaktuelt. Dette rommet er utrolig praktisk slik som Kirkebø skriver litt lengre oppe. Men så har jeg aldri noe liggende i bilen som det ikke er spesifikk bruk for. Jeg ville sannsynligvis fått utslett om bilen min hadde samme innhold i midten som trådstarter sin.

Sandvika

Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 22:21
Enig i at det ligger to kvitteringer som er mer boss enn ting jeg trenger, men ellers er det ikke boss der i, 
Videre så må du ha tilgang til to pakker kleenex, 14 servietter og plasten etter youghurt skjea? 8)


Sitat fra: HelectriC på lørdag 09. mai 2015, klokken 22:21Fantastisk morsomt at dere mener det er bedre uten midtkonsoll hehe, det finnes vel ikke noe i det hele tatt med denne bilen som skulle vart laget annerledes? Alt i en Tesla er perfekt;-)
Nå skrev feks jeg at det burde vært plass til bedre koppholdere og solbriller, kunne gjerne også hatt en lomme å kaste gamle parkeringslapper etc, men ja, dette ville jeg hatt andre steder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA